Gå til innhold

livmortapp som sperrer under samleie?

Fremhevede innlegg

Gjest jente19
Skrevet

Er det noen fler der ute som har opplevd at livmortappen varrierer i størelse etter hvor man er i syklusen? på det værste er min så stor at det tar tid å gjennomføre et ordentlig samleie. Må lirke inn på en måte, og etter det er gjort går det bra. somoftest er den så liten at den nesten ikke kjennes.

jeg var gravid for noen månder (som endte i en spontanabbort tidlig) allerede i 6. uke var livmortappen såpass stor at den la seg på tvers.

Jeg kjenner ingen ting, har ingen smerter. Men jeg syntes dette er ekkelt, og det får meg til og virkelig skamme meg over og avsky underlivet mitt.

Jeg har vært på gynekologisk undersøkelse, de fant ikke noe unormalt. Og det virket ikke som det hadde hørt om det jeg forklarte før. De sa bare alt var normalt.

Finnes det flere der ute? noen som vet hva det kan være?

Det er utrolig flaut når jeg og kjæresten skal prøve å ha sex og det rett slett ikke går.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Livmortappen sitter helt innerst i skjeden, så den kan ikke legge seg på tvers og forhindre samleie. Er nok noe annet som skjer, kjære deg.

Skrevet

Livmortappen sitter helt innerst i skjeden, så den kan ikke legge seg på tvers og forhindre samleie. Er nok noe annet som skjer, kjære deg.

Den er ca en finger opp i kjeden.

Gjest Balka
Skrevet

Det kan hende at livmoren faller ned gjennom kjeden. Du må virkelig gå til lege. Det er ikke noe å kødde med. Så det på The Doctors. Kom deg til lege kjapt!!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Balka; livmorfremfall er IKKE farlig. I beste fall ubehagelig, og dessuten forbeholdt kvinner som har født barn.

Livmortappen siger nedover i løpet av syklusen ja, og det er normalt. Ved samleie vil mannen sjeldent merke det da penisen dytter den til siden. Men om du kjenner med en finger er den av og til så langt ned som bare tre fire cm innenfor åpningen! Når mensen er over trekker den seg tilbake igjen og man må lenger opp enn en finger for å kjenne den. Selv da er det litt vanskelig om man er uøvd.

Så det er helt normalt.

Skrevet

Balka; livmorfremfall er IKKE farlig. I beste fall ubehagelig, og dessuten forbeholdt kvinner som har født barn.

Livmortappen siger nedover i løpet av syklusen ja, og det er normalt. Ved samleie vil mannen sjeldent merke det da penisen dytter den til siden. Men om du kjenner med en finger er den av og til så langt ned som bare tre fire cm innenfor åpningen! Når mensen er over trekker den seg tilbake igjen og man må lenger opp enn en finger for å kjenne den. Selv da er det litt vanskelig om man er uøvd.

Så det er helt normalt.

å, akkurat sånn det er:)

Noen ganger kan det bare ta litt tid å få dyttet den inn til siden. Jeg har jo vært hos gynekolog, og han sa alt var bra.

ble litt redd når jeg leste den over her, men din stemte mer, for det har jo foregått i over ett år;)

Tusen takk for at du gadd å svare, nå ble jeg veldig lettet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...