Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere spilt endel Wow. Kontoen min har vært fryst siden mars/april ca, da jeg rett og slett ble litt lei.

De siste ukene har det ramlet inn med mail fra Blizzard. Det meste av posten har havnet rett i Søppelfolderen, men innimellom går mailene rett til innboxen også. Jeg har fått mailer om kontotrøbbel, invitasjoner til betatesting av Cataclysm, og skummelt nok et kjøp av et ingame-pet jeg aldri har handlet!

Jeg har ikke klikket på noen av linkene i disse mailene, eller fylt inn noen skjemaer.

Men etter den siste der, har jeg begynt å lure altså!

Er det skikkelig mye phisingmail ute og går fortida? Noen som har vært plaget med det samme?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått noen slike mail fra Blizzard, men jeg har derimot blitt kontaktet av folk inne på wow som utgir seg for å være ansatte.

Tror du skal være forsiktig med å åpne de mailene, godt mulig det er phishing. Har vært mange kontoer som har blitt stjålet den siste tiden etter hva jeg har fått med meg.

Skrevet

Jeg blir bombet med slike mails, men jeg ble hacka for en liten stund siden, så jeg står garantert på mailinglister. Samboeren min får ikke slike mail.

Bare ikke klikk på linker og slett de som du ser er fake. Beta-invites sendes vel kun ut til de som har oppført seg som interessert på battle.net, så har du ikke gjort det er i alle fall disse fakes. Den med kjøp av ingame-pet er også fake, bare sjekk f.eks hvilket kontonummer som er brukt til "kjøpet". ;)

Gjest hogwash
Skrevet

Ja, det har vært ekstra mye wow spam i det siste.

Har heller ikke vært aktiv på lenge, men har bøtter og spann av mails.

Gjest Huffsa
Skrevet

Typen har samme problem. Han er aktiv, men får mail fra blizzard i hytt og pine.

Skrevet

Jeg sliter med fake mail i sammenheng med WoW, og jeg aner ikke hvor de får adressen min fra.

To tips;

det første er å sjekk header'en på mailen, så du faktisk ser hvilken mailadresse den egentlig kommer fra (tviler på at en blizz-ansatt bruker @hotmail.com for å sende mail) :skratte:

Når du får slik mail, forward den til [email protected]

Blizzard oppfordrer til dette selv.

BLizzard vil aldri be deg klikke på en link i mailen for å logge på din konto, det skal kun gjøres på fra den orginale innloggingsiden.

Skrevet

Jeg blir bombet med slike mails, men jeg ble hacka for en liten stund siden, så jeg står garantert på mailinglister...

...Beta-invites sendes vel kun ut til de som har oppført seg som interessert på battle.net, så har du ikke gjort det er i alle fall disse fakes. Den med kjøp av ingame-pet er også fake, bare sjekk f.eks hvilket kontonummer som er brukt til "kjøpet". ;)

Ja, jeg kan heller ikke forstå hvor de får min mail fra. Og det er jo nesten et halvt år siden jeg spilte sist! Hvordan fant du ut at du var hacket?

Nope, aldri vært mye på battle.net forumet, så jeg er neppe en av de heldige utvalgte. Godt å høre at det med transaksjonen bare er bullshit. Man får jo litt hetta!

...Jeg sliter med fake mail i sammenheng med WoW, og jeg aner ikke hvor de får adressen min fra. To tips;

det første er å sjekk header'en på mailen, så du faktisk ser hvilken mailadresse den egentlig kommer fra (tviler på at en blizz-ansatt bruker @hotmail.com for å sende mail) :skratte:

Når du får slik mail, forward den til [email protected]

Blizzard oppfordrer til dette selv...

Stemmer! Jeg fant ut dette selv i går! Skikkelig vittig å se at en mail som så blizzard-autentisk ut viste seg å være fra en tåpelig hotmail! :rolleyes::fnise:

Skrevet

Har også fått slike mailer, første gang ble jeg litt nervøs (sto noe om at kontoen var stjålet og så autentisk ut), men også skeptisk, så googlet og fant ut at det var tull.

Skrevet

Ja, jeg kan heller ikke forstå hvor de får min mail fra. Og det er jo nesten et halvt år siden jeg spilte sist! Hvordan fant du ut at du var hacket?

Nope, aldri vært mye på battle.net forumet, så jeg er neppe en av de heldige utvalgte. Godt å høre at det med transaksjonen bare er bullshit. Man får jo litt hetta!

Jeg hadde ikke spilt på noen mnd (kontoen var ikke fryst) da jeg plutselig ville logge inn for å se hvordan det stod til (:P) og kom meg ikke inn, passordet var endret. Samboeren min logget inn på sin konto, og da så vi en av mine karakterer farme i Wintergrasp! Fikk resatt passordet, og byttet. Snakket med en GM og fikk tilbake alt av gear o.l. Rørte ikke kontoen på ca. 2 mnd, samt frøs den, før jeg igjen ville inn å sjekke. Kom ikke inn, passordet var byttet. Samme regla på nytt, har resatt passord igjen. Har nå satt på authenticator, så håper de holder seg unna fra nå. Fatter ikke hvor de får passordene mine fra, så jeg holder på å formatere alle maskinene våre. Jeg klikker selvsagt ikke på linker, skriver ikke ned passordene overalt, har merga kontoen med battle.net, logger ikke inn på fremmede maskiner, kjører ukentlig scan på maskinen o.l.

Så nå står jeg vel på en mailingliste, og blir spammet av fake mails. :ler:

Skrevet

Jeg får også mange mail fra Blizzard Entertainment om dagen. Mailadressen er: [email protected]

Min konto har heller ikke vært aktiv på en god stund, men får daglig mail om at de mistenker at jeg har vært utsatt for hacking, har endret passordet mitt to ganger på battle.net. Men skjønner nå at dette trolig er spam fra andre enn Blizzard og kommer derfor ikke til å gjøre mer. Har heldigvis ikke trykket på noen av linkene de har sendt.

Dear customer,

This is an automated notification sent from our account security system. You logined your account successfully at 4:27 on July 12th form the 125.21.167.* range, but our system shows the 125.94.112.* IP range exists a large number of hackers. As too many customer complaints, the 125.19.169.* IP range has been blacklisted. We are concerned about whether your account has been stolen. In order to guarantee the legitimacy of your account, we need you check your account status here as soon as possible. If you have any questions, please visit

http://www.bettle-adminpassword.com/login/login.asp?ref=https://www.worldofwarcraft.com/account/&app=wam

Account security is solely the responsibility of the accountholder. Please be advised that in the event of a compromised account, Blizzard representatives will typically lock the account. In these cases the Account Administration team will require faxed receipt of ID materials before releasing the account for play.

Regards,

Blizzard account system

Blizzard Entertainmentc

Det ser jo veldig ekte ut dette her, så jeg skjønner hvis noen faller for scamen.

Skrevet

Det ser jo veldig ekte ut dette her, så jeg skjønner hvis noen faller for scamen.

Den ser jo ikke ekte ut. De bruker ingen navn i overskriften, ev. bare mailadresse - Blizz bruker navnet ditt. Linken er helt feil, hva er "bettle" for noe? Har sett mange versjoner av "battle". Underskriften er også "Blizzard Entertainmentc". Tror du Blizz skriver entertainment feil?

Skrevet (endret)

Nei, men jeg tenkte på mailadressen. @blizzard.com. Så jo, jeg står på mitt. Ved første øyekast synes jeg den ser ekte ut. Men nå har jeg jo ikke latt meg lure, da jeg har vært ute en vinternatt før. ;) Min erfaring er at de aller aller fleste scam-forsøk er betydelig mer opplagte enn denne.

Det eneste jeg har gjort er å endre passord på battle.net, og det er jo noe som bør gjøres med jevne mellomrom uansett.

Endret av Iah
Skrevet

^ Vel, selv om mailadressen ser ut til å være ekte, er det altfor mye som tilsier at dette er fake. Jeg ser i alle fall at de fleste mails er fake, selv ved første øyekast, også den du quotet.

Skrevet

Nei, men jeg tenkte på mailadressen. @blizzard.com.

Hvis du vil kan jeg godt sende deg en mail fra [email protected], det er ingen autentisering av (tilsynelatende) avsenderadresser.

Skrevet (endret)

Hvis du vil kan jeg godt sende deg en mail fra [email protected], det er ingen autentisering av (tilsynelatende) avsenderadresser.

Jada, jeg er fullstendig klar over det. Poenget mitt er at hvis man ikke er obs og bare skumleser deler av mailen, er det lett å la seg lure. Det første jeg gjorde var ikke å klikke på linken, den la jeg faktisk ikke merke til en gang. Jeg logget meg inn på battle.net-kontoen min, og så at alt var som det skulle. Dermed leste jeg mailen nøyere og skjønte jo da med en gang at dette bare var bullshit.

Endret av Iah
Skrevet

Unnskyld om noen føler seg truffet, og jeg vet mange blir lurt av slikt men jeg synes det er latterlig, eller kanskje skummelt? at folk er så lettlurt at de ikke ser forskjell. Jeg får sikkert 5 slike mailer per dag, ingen av de har sett spesielt autentisk ut. Kanskje jeg bare får mailer de smekker sammen via google translate? :gjeiper:

Basis jeg alltid sjekker:

-Dear fornavn etternavn, evt kun fornavn eller ingenting i det hele tatt. Kommer ann på hva/hvor man får svar på/fra.

-Link som tar deg direkte til siden, feks http://us.battle.net/security/help.html. Mus alltid over for å sjekke at linken fører dit det står skrevet. Og at linkene er rene. Altså ikke feks battle-worldofwarcraftlogin.com.

-De stenger ikke kontoen din permanent om du ignorerer mailer..

-De skriver ikke hele mailer med skrift uten pusterom.

Vil de virkelig at du skal logge på, så skriver du battle.net i nettleseren og logger på. Får du "beta invite", så logger du på via battle.net for å sjekke om du faktisk har fått en invitasjon. Blir kontoen din stengt, logg inn via battle.net og kontakt dem. Ganske enkelt.

To eksempler:

Ekte

Thank you for your report to Blizzard Entertainment's Hacks & Anti-Piracy team. This is an automatic message to let you know that we have received your report.

Due to the volume of email received by the Hacks & Anti-Piracy team it is not always possible for us to respond to each report individually and this may be the only email you receive from us regarding this matter. Rest assured that your report has been received and will be handled appropriately.

If you believe your World of Warcraft or Battle.net account to be compromised, please visit our security page at http://us.battle.net/security/help.html.

The hacks mailbox is unable to provide support for the following issues:

* Obtaining lost or stolen account passwords.

* Replacing damaged, lost or stolen CD keys.

* Replacing lost or stolen items.

* Requests for technical support and/or games play hints.

All emails regarding these should be directed to [email protected] or you can also call us at 1-949-955-1382, M-F 8am-8pm PDT and we'll be happy to help you out.

If you need to speak with a Blizzard Representative about something other then hack/exploit reports feel free to contact the appropriate support department. For World of Warcraft see http://www.blizzard.com/support/wowindex/. For our other games see http://www.blizzard.com/support/?id=msi0281p for contact information.

While it is our goal to combat cheating and hacking on multiple fronts, we realize this effort will be difficult without the active support of our customers and fans. With assistance, such as that provided by our customers and fans, our efforts to diminish cheating and hacking within the Battle.net and World of Warcraft community will prove to be more effective. Thank you for your show of support and concern, as it is appreciated by each and every individual within our company. For more information, please check the FAQ webpage at http://www.blizzard.com/support/?id=asi0460p.

Please Note:

If your message contains obscenities, abusive, or threatening language directed at our staff, it will be discarded without further action.

Please remember that the people who read emails at this address are working to address and/or resolve the issues submitted to us.

Fake (fikk den idag, så er den eneste jeg har liggende nå)

Greetings!

This is an automated notification regarding the recent change(s)

As you may or may not be aware of, this conflicts with the EULA and Terms of Agreement.

If this proves to be true, your account can and will be disabled. It will be ongoing for further investigation by Blizzard Entertainment's employees.

If you wish to not get your account suspended you should immediately verify your account ownership.

If the information is deemed accurate, the investigation will be dropped.

This action is taken because we at Blizzard Entertainment take these sales

quite seriously. We need to confirm you are the original owner of the account.

This is easiest done by confirming your personal information along with concealed information about your account.

we recommend you Login verify Information your account:

https://www.battle.net/account/support/login-support.xml (denne førte til www.worldofwarcraft-blizzardlogin(sensur).com)

If you ignore this mail your account can and will be closed permanently. Once we verify your account,

we will reply to your e-mail informing you that we have dropped the investigation.

[email protected]. Account security is solely the responsibility of the account

holder. Please be advised that in the event of a compromised account, Blizzard

representatives typically must lock the account. In these cases the Account

Administration team will require faxed receipt of ID materials before releasing the account for play.

Regards,

Blizzard Entertainment Inc Account Administration Team

P.O. Box 18979, Irvine, CA 92623

Blizzard Entertainmen

Min egen teori om hvorfor jeg får så mange mailer er at jeg er registrert på mange forum som ikke er knyttet til blizzard men som inneholder wow-relaterte ting.

Samt jeg kjøpte gull for 3 år siden

, og har sikkert havnet på masse lister pga det.

Autentikator er litt slitsomt å måtte trykke frem hver gang man skal logge på, men verdt det!

Skrevet

Jeg hadde ikke spilt på noen mnd (kontoen var ikke fryst) da jeg plutselig ville logge inn for å se hvordan det stod til (:P) og kom meg ikke inn, passordet var endret. Samboeren min logget inn på sin konto, og da så vi en av mine karakterer farme i Wintergrasp! Fikk resatt passordet, og byttet. Snakket med en GM og fikk tilbake alt av gear o.l. Rørte ikke kontoen på ca. 2 mnd, samt frøs den, før jeg igjen ville inn å sjekke. Kom ikke inn, passordet var byttet. Samme regla på nytt, har resatt passord igjen. Har nå satt på authenticator, så håper de holder seg unna fra nå...

:sjokkert: Fy fader til frekkhet! Hva får noen til å holde på sånn!? Kan ikke forstå at det er mulig engang, for når kontoen er fryst, er den jo innaktiv, og du må jo gjøre en ny betaling for å få lov til å logge inn igjen.

Anyway; etter historien din, logget jeg i allefall inn på battle.net og gjorde en transaksjon sånn at jeg kunne gå inn og sjekke. Alt står bra til, heldigvis. Karakteren min hadde stasj i banken, nok gull og samme gearet. Tenker jeg handler en slik autentikator. Det var nytt for meg, etter så lang tid borte!

...Basis jeg alltid sjekker:

-Dear fornavn etternavn, evt kun fornavn eller ingenting i det hele tatt. Kommer ann på hva/hvor man får svar på/fra.

-Link som tar deg direkte til siden, feks http://us.battle.net/security/help.html. Mus alltid over for å sjekke at linken fører dit det står skrevet. Og at linkene er rene. Altså ikke feks battle-worldofwarcraftlogin.com.

-De stenger ikke kontoen din permanent om du ignorerer mailer..

-De skriver ikke hele mailer med skrift uten pusterom.

Min egen teori om hvorfor jeg får så mange mailer er at jeg er registrert på mange forum som ikke er knyttet til blizzard men som inneholder wow-relaterte ting, og har sikkert havnet på masse lister pga det.

Autentikator er litt slitsomt å måtte trykke frem hver gang man skal logge på, men verdt det!

Hmm... Jeg er ikke registert på mange forum. Egentlig er det vel bare wowhead, curse og guildet jeg er registrert til. Ellers har jeg ikke gjort det du hadde gjort (spoiler-tingen din :wink: ) heller. Mystiske greier. Har nå sendt alt jeg har hatt til hacks@blizzard, så da har jeg i allefall vært flink pike og gjort jobben min :closedeyes:

Skrevet

Min egen teori om hvorfor jeg får så mange mailer er at jeg er registrert på mange forum som ikke er knyttet til blizzard men som inneholder wow-relaterte ting.

Samt jeg kjøpte gull for 3 år siden

, og har sikkert havnet på masse lister pga det.

Er nok pga forum ja, jeg bruker to forskjellige mail-adresser, og den jeg har registrert hos blizzard har jeg aldri fått noe scam-mail på noensinne, mens den adressen jeg bruker på forum ol får jeg mye rart på. Synes det er greit å bruke to foskjellige, fordi jeg da vet at ingenting av det som kommer på spam-adressa kan være seriøst. Trykker heller aldri på linker i mail.

Autentikatoren er gull verdt, og det med å taste inn seks ekstra sifre når man logger inn er bare en vanesak, jeg tenker ikke over det lenger. Alle som ønsker å sikre kontoen sin burde skaffe seg en, og i tillegg får man en tøff minipet. :gjeiper:

Skrevet (endret)

Må bare vise hvilken mail som stod mest ut idag, har ikke sett en slik versjon før og morsom var den. Avsender var [email protected], og alle linkene ledet en annen plass.

Greetings,

Thank you for your patience and understanding while we investigated the situation that you reported. We have concluded our investigation of the account and apologize for any inconvenience it may have caused you.

After a thorough investigation, we have found this account to be eligible for restoration. The details of the characters and/or items restored are contained below. Please be aware that your computer may contain a malicious software program, such as a keylogger, or the account information and password may have been shared with others. In either case, you are responsible for maintaining the confidentiality of your Password, and you will be responsible for all uses of your Password, whether or not authorized by you.

Also, note that the security of the Account is your responsibility.

Please take a moment to review the World of Warcraft Terms of Use at http://www.worldofwarcraft.com/legal/termsofuse.html. Prior to using World of Warcraft, we highly recommend following the http://us.battle.net/security/checklist.html on our Account Security site at http://us.battle.net/security/index.html. After you have checked your computer security, you should use the Account Management Website to review your account (http://us.battle.net/login).

Account Name: [email protected]

Realm: Greymane

Money Restored: 544g 71s 76c

Item(s) Restored:

Abyss Crystal x5

Abyssal Rune

Arcane Dust x55

Argent Lance

Black Pearl

Blood Garnet x2

Brilliant Stormjewel

Chilled Meat x3

Chunk o' Mammoth x8

Crystallized Air x3

Crystallized Earth x2

Crystallized Fire x3

Crystallized Life x2

Crystallized Shadow x2

Crystallized Water x5

Dream Dust x5

Dream Shard x11

Elemental Fire x2

Elemental Water

Elixir of Lightning Speed

Essence of Undeath x7

Eternal Shadow x3

Eternal Water x5

Frostsavage Belt

Frostsavage Bracers

Frostwolf Battle Tabard

Frozen Orb x7

Glyph of Mind Flay

Greater Cosmic Essence x7

Greater Eternal Essence x10

Greater Nether Essence

Greater Planar Essence x13

Heavy Leather x4

Honeymint Tea x13

Icesmashing Mace

Illusion Dust x51

Imbued Vial

Infinite Dust x11

Ironweb Spider Silk x2

Jade x3

Jaggal Pearl x15

Large Brilliant Shard x5

Large Prismatic Shard x10

Lesser Cosmic Essence x2

Lesser Planar Essence x2

Light Leather x3

Mark of Sargeras x100

Massive Mojo x2

Medium Leather x21

Mote of Life x10

Nagrand Cherry x5

Netherweb Spider Silk x2

Pattern: Chimeric Boots

Perfect Brilliant Sun Crystal

Powerful Mojo x20

Primal Nether x2

Red Rider Air Rifle

Relic of Ulduar x24

Rugged Leather x6

Runed Mana Band

Runic Healing Potion x18

Runic Mana Potion x14

Salted Venison x2

Scarlet Ruby

Scintillating Stone Shard x10

Scroll of Intellect VII

Shadow Pearl x3

Shattered Stone x4

Spicy Fried Herring x6

Sunfury Signet x29

Super Healing Potion

Swiftthistle x4

Tabard of the Kirin Tor

Thick Fur Clothing Scraps x4

Thick Leather

Thorium Lockbox

Titan-Forged Slippers of Salvation

Tome of Arcane Brilliance 2

Worg Haunch x2

Realm: Ner'zhul

Character Name: Idontthinkso

Money Restored: 373g 36s 41c

Item(s) Restored:

Adder's Tongue x4

Antique Reinforced Legguards

Arcanum of the Stalwart Protector

Baby Spice x11

Battlechest of the Twilight Cult

Chilled Meat x4

Cobalt Shoulders

Conqueror's Vambraces

Crystallized Earth x2

Crystallized Life x8

Crystallized Water x4

Darkflame Ink x6

Dawnstar Ink x3

Deadnettle x5

Dream Shard

Eight of Undeath

Emerald Pigment

Eternal Life

Eternal Water

Fire Leaf x3

Fishing Pole

Frost Lotus x2

Frostweave Bandage x19

Frostweave Cloth x13

Girdle of Forceful Annihilation

Goldclover x4

Great Feast x7

Guild Tabard

Icethorn

Icy Pigment x2

Ink of the Sea x41

Ink of the Sky x5

Ivory Ink x5

Jadefire Ink x21

Jaggal Clam Meat x4

Lesser Cosmic Essence x2

Lichbloom x4

Lion's Ink x15

Magister's Bane

Major Rejuvenation Potion

Melted Wand

Midnight Ink x4

Netherweave Cloth x8

Onyx Grips

Primal Life

Primal Mana

Primal Water x2

Roasted Worg x5

Royal Ink x3

Runeplate Helm

Runescroll of Fortitude x5

Salted Venison x2

Scourge Ghoul Collar

Scroll of Intellect II x5

Scroll of Strength VIII x7

Shimmering Ink x9

Shiny Bauble x2

Six of Prisms

Stonepath Sabatons

Super Healing Potion x24

Super Mana Potion x5

Symbol of Divinity x5

Symbol of Kings x623

Talandra's Rose

Tiger Lily x4

Violet Pigment

Virtuoso Inking Set

Voldrune Mantle

Worm Meat x9

Please note that items with random modifiers (of the Bear, of the Eagle, etc.) are randomly generated; therefore we are unable to guarantee that you will receive the same modifier you had on your original item. We are also unable to guarantee the restoration of trade skills, as well as enchantments or add-ons (such as gems, scopes, etc.) that your character's items may have possessed. While we will make every effort to provide assistance in cases of loss, please keep in mind that the decision to go forward with a restoration is entirely at Blizzard's discretion.

If you have any questions regarding your compromise, investigation, or restoration, please feel free to reply directly to this email.

Thank you for contacting us. We hope you continue to enjoy your experience in World of Warcraft!

Matthew S

Game Master Xuisho

Customer Services

Blizzard Entertainment

www.Blizzard.com/support

Det må være ubeskrivelig gøy å skrive slike lister.

Endret av pittie
Skrevet

Har fått mail i dag fra samme mailadresse pittie. Gadd ikke åpne den da, men kan vel tenke meg at innholdet er likt. Håper dette gir seg snart. Får opptil 10 mail om dagen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...