Gå til innhold

Fiasko bryllupsnatt! Styr unna First hotell Ambassadeur i Drammen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtet med "drømmehotellet" var super fiasko!

Advarer alle mot First Hotell Ambassadeur i Drammen!

Om du vurderer dette hotellet, eller ønsker litt "det-kan-ikke-bli-værre-enn-dette".....les mailen til hotellet under......

Hei.

Jeg ønsker med denne mailen å fortelle om vårt møte med first hotell Ambassadeur i Drammen.

Vi hadde i lang tid sett frem til denne spesielle natten, bryllupsnatten.

I vinter tok vi kontakt med ulike hoteller i Drammen for å finne det perfekte hotellet til bryllupsnatten vår. Vi elsker å bo på hotell så denne natten skulle vi unne oss det beste. Når vi i tillegg møter ("navn tatt bort") på stand i bryllupsmessen i Drammens teater, og får et godt tilbud, er vi sikre. Vi valgte dere på grunn av boblebadet dere hadde i en av suitene deres. Riktignok var ”drømmesuiten” opptatt fra lørdagen til søndagen, men vi gjør en vri og bestemmer oss å ha bryllupsnatten en natt etter. Slik at vi får mest mulig ut av rommet. Vi planlegger å dra tidlig på søndagen for et fantastisk døgn på hotell.

Vi gleder oss!

Søndag 11.juli 2010 ringer vi hotellet for å få tips om parkeringsplass. Kanskje de har noe i kjelleren i tilknytning til hotellet? Damen vi snakker med på telefon informerer om at dere har parkering i kjelleren, men den er det et parkeringsfirma som drifter, og koster derfor 120 kr døgnet. Vi er overrasket over stiv pris og finner en gratis parkering to kvartaler unna isteden. Godt fornøyd med pengene vi har spart går vi forventningsfullt mot hotellet.

I resepsjonen er det ingen, derimot et skilt som forteller at personalet er straks tilbake. Etter noen minutter kommer ei hyggelig jente. Vi sjekker inn, får nøkkel og en beskrivelse hvor vi skal gå for å komme til rommet.

Vi tar en liten, klaustrofobisk, heis opp i 4.etg.

Der går vi igjennom en lang varm gang med tung luft. Vi fleiper med hverandre om at det iallefall ikke er i gangen vi skal bo.... Lengst inne i gangen er rommet vårt.

Straks vi kommer inn på rommet legger vi merke til det...en gjennomtrengende pipelyd. Er det telefonen? Vi finner ut at det er TVen og skrur denne på, pipelyden forsvinner. Endelig kan vi begynne å se oss rundt på rommet.

Det første vi ser er en dobbeldør. Denne viser seg å gå inn på naborommet. Vi lurer på om det vil være andre som skal bo på det rommet siden døren er åpen... Vi krysser fingre for at det ikke er tilfelle.

Videre bærer det inn på badet. Ingen dusj? Jaja, vi har jo boblebadet! Det vi hadde gledet oss sånn til. Men boblebadet er skuffende, ikke rent. Det er en brun, bred stripe på den ene siden av badekaret.

Skuffet går vi ut av badet, ser sengen. Eller rettere sagt: sengene. Det er to enkle senger?!

På en bryllupssuite?! Det må da være en spøk?

Nå begynner det å bli for mye for oss. Vi ringer ned til resepsjonen. Den hyggelige jenta tar telefonen. Vi beklager vår nød. Hun er hjelpsom og sier at hun kan ordne så badet blir rent. Med de to enkle sengene i bakhodet sier vi at vi vil tenke i fem minutter over hva vi gjør...

Skuffet setter vi oss i sofaen. Leser hilsnen til oss i ramme som står på bordet. Vi får to flotte, eksklusive glass. Hvilke eksklusive glass? De to små som står fremfor oss på bordet? Bruden tar opp det ene....det er skittent....

Vi bestemmer oss.....vi reiser hjem.....

Slukøret tusler vi ned til resepsjonen igjen. Vi er så skuffet! Vi hadde gledet oss sånn til dette...

I resepsjonen møter vi den hyggelige jenta igjen. Hun har nå snakket med en overordnet og forteller at hun kan gi oss avslag på rommet. For 2000 kr kan vi ligge i hver vår seng på rommet med brun stripe i boblebadet.

Bruden er så skuffet at hun nesten ikke klarer å si noe. Så med tårer i øynene og klump i halsen reiser vi hjem.

Vi håper at dette er noe dere kan rette opp i. Dette var en grusom opplevelse. Vi håper at ingen andre brudepar trenger å oppleve det samme vi gjorde. Natten som skulle bli god ble alt annet enn det. Men minneverdig var den iallefall, om enn ikke på den måten vi hadde trodd.

Hilsen fra

det skuffede brudeparet

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på seminar der en gang og mitt firma kommer ikke til å velge dem igjen. Utrolig dårlig luft over alt, tunge skyvedører som nesten falt i hodet på flere av oss og ikke noe bra mat. Kan godt tenke meg at det var et stusslig sted å skulle tilbringe bryllysnatta.

Skrevet

I alle verdens dager!

Ikke akkurat det man forventer av en bryllupssuite! Fysj!

jeg tror jeg hadde blitt utrolig sinna, men man blir vel bare paff når sånt skjer når man er der så man får vel ikke til å si noe.

Hva sa de i resepsjonen når dere gikk?

Synd at dere ikke fikk den kvelden dere hadde sett for dere, jeg er spent på svaret dere vil få tilbake.

Vi skal sove på en av oslos fineste hoteller, og regner ed å få det jeg betaler for! Ellers blir jeg rimelig irritert!

Skrevet (endret)

jeg tror jeg hadde blitt utrolig sinna, men man blir vel bare paff når sånt skjer når man er der så man får vel ikke til å si noe.

Hva sa de i resepsjonen når dere gikk?

Synd at dere ikke fikk den kvelden dere hadde sett for dere, jeg er spent på svaret dere vil få tilbake.

Du har rett....

Vi ble utrolig paffe. Fikk oss ikke til å si så mye når en står der med skuffelsen/gråten i halsen.

Hun som var i resepsjonen var kjempe søt. Synes oppriktig synd på oss, og forstod godt at vi ikke vil sove i hver vår seng på bryllupsnatten. Men det var igrunn lite hun kunne gjøre. Skaden var allerede skjedd.

Vi er også spent på svaret fra dem. De har litt å svare for!

En ny natt blir ikke det samme...magien er ødelagt....

Hvis vi får noen godtgjøring håper jeg den kan tas ut på et hvilket som helst annet First hotell.

TIPS til andre bruder: sjekk bryllupssuiten om mulig!

Endret av LimaLama
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du får sende link til denne tråden til dem, for dette er dårlig reklame!

Skrevet

Du får sende link til denne tråden til dem, for dette er dårlig reklame!

Det frister, det frister!

De skal få mulighet til å svare pr.mail først...... og om det er et "svada-svar"......da må vi gå videre.... Lokalavisa er også en fristene tanke.....

Men ønsker iallefall å advare alle dere!

Skrevet

Så utrolig trist. Håper virkelig dere får et skikkelig svar, og en ny "bryllupsnatt", med mye ekstra...

Skrevet

Herregud at det går an! Blir skikklig lei meg på dine vegne. Også bryllupsnatten av alle netter! Du må fortelle hvordan dette går, og så håper jeg dere har en bryllupsreise å se frem imot. Sender dere varme tanker!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare en erfaring med dette hotellet og den var ikke positiv... Jeg skulle i bryllup i Drammen og alle hotellene i byen var fulle (det var før Comfort Union og Globus Hotell åpnet). Det siste hotellet jeg ringte var First og de kunne tilby en minisuite til den nette sum av 2.000 kr/natten, mot ca. halve prisen for et vanlig rom. Siden det var eneste mulighet booket jeg rommet, til tross for stiv pris.

Rommet var et trangt enkeltrom, det var ingenting som sa "suite" der bortsett fra at det stod en fruktkurv på rommet da jeg kom... Jeg klaget til resepsjonen, men kom ingen vei, de påstod at det var en minisuite.... Styr unna!!!

Gjest Pippelipp
Skrevet

Jeg er skikkelig nysgjerrig på hvordan de svarer på mailen din, jeg håper du legger ut svaret her! Hvis de ikke gjør noe, må du gå til lokalavisa.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei! Og gratulerer som nygifte! :)

Forstår godt at dere ble skuffet. Håper dere slapp å betale for hotellrommet ihvertfall.

Hvis dere ønsker en natt et annet sted, og er villige til å kjøre til Tjøme, vil jeg anbefale Engø gård. http://www.engo.no/

Tror ikke det er noen hotell i Drammen som er egnet for bryllupsnatten, men for en vanlig overnatting kan jeg anbefale Clarion Collection Hotel Tollboden. http://www.choicehotels.no/hotels/hotel?hotel=NO026&promo=gglocal

Skrevet

For en forferdelig dårlig behandling. Håper du får et seriøst og ordentlig svar i alle fall.

Skrevet

Jeg ville ringt eller gått bort og prata med dem jeg! Får klarert det hele mye raskere enn på mail, og personen du henvender deg til er nødt til å svare på sekundet, og kan ikke gjemme seg bak en skjerm.

Skrevet

Ai,ai,ai! Det hørtes lite moro ut...uff.. Dere får stå på å bruke litt krefter på å få refusjon for natten -og en liten ekstra påskjønnelse for tort og svie synes jeg virkelig dere kan (forsøke å) kreve også!! Ønsketenkning iallefall...men får dere ordnet det hele så kan dere jo spandere på dere litt ekstra på bryllupsreise i det minste! :)

Håper det fikser seg, og gratulerer som nygift! :)

Jeg ville ringt eller gått bort og prata med dem jeg! Får klarert det hele mye raskere enn på mail, og personen du henvender deg til er nødt til å svare på sekundet, og kan ikke gjemme seg bak en skjerm.

Man får jo gjerne lyst til akkurat det -snakke med folk ansikt til ansikt. Men så er det sånn da, at om hotellet prøver å lure seg unna i denne saken -så er det veldig greit å ha det svart på hvitt! I alle klagesaker så bør man ta det på mail eller pr. brev, og aldri på telefonen eller ansikt til ansikt uten vitner. Er mange som går den i den fella, og selv om man får blåst ut så er det lett å sitte igjen med ingenting fordi man ikke kan bevise "hverken-eller" av en sak til for eksempel forbrukerrådet, i retten eller oppover i bedriftens system.

Skrevet

Uff, så fælt ... tror jeg hadde begynt å grine allerede når jeg var på vei til bryllups-suiten ...

fikk lyst til å gi deg en god klem!!! :)

Dette er ikke noe som noen fortjener å oppleve på bryllupsnatten ...

Dro dere et annet sted da?

Håper dere ikke måtte betale for dette ... det var ikke holdbart - hørtes ikke ut som en bryllups-suite i det hele tatt ...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at dere ble skuffet, men å kalle det "en grusom opplevelse" synes jeg er litt drøyt. Jeg synes det finnes ganske mange flere ting i verden som fortjener betegnelsen "grusom". Men jeg håper virkelig dere får kompensasjon og en fin andre bryllupsnatt et fint sted:)

Skrevet

Jeg skjønner godt at dere er skuffet, på den andre siden trodde jeg det var vanlig å ta en titt på bryllupssuiten før man bestemte seg. Det gjorde vi i hvertfall. Var innom mange hoteller og så oss rundt før vi tok en avgjørelse.

Skrevet

Utrolig godt å høre så mange støttende ord fra alle!

Takk!

..

fikk lyst til å gi deg en god klem!!! :)

Dro dere et annet sted da?

Håper dere ikke måtte betale for dette ... det var ikke holdbart - hørtes ikke ut som en bryllups-suite i det hele tatt ...

Takk for klem! :klemmer:

...vi endte opp med å dra hjem...og nei...vi betalte IKKE for rommet....skulle bare mangle....

Skrevet

Vi fikk raskt svar....Svaret er vel som forventet....

Bryllupsnatten kan de ikke gi oss tilbake, men vi vurderer å dra på en weeken til kanskje Sverige...

Noen som vet om et bra First hotell i Sverige?

________

Hej ("brud") och ("brudgom"),

Jag vill börja med att verkligen beklaga er upplevelse hos oss och samtidigt tacka er för en utförlig beskrivelse

och att ni tog er tid att ge oss den. Denna upplevelse ni haft hos oss är inte i samsvar med den profil och standard

som First Hotel Ambassadeur strävar efter att uppleva.

Vi har haft en genomgång med vår ansvariga personal som var på plats i det aktuella

tillfället och gått igenom det ni upplevde hos oss. Våra avdelningsledare har tagit

de nödvändiga rutingenomgångarna och samtal med sina medarbetare.

Vi önskar att ge er en gratis weekend för två personer, fredag till søndag, på valfritt First Hotel i Skandinavien, och

hoppas få anledning till att vända en dålig upplevelse till en trevlig hotellupplevelse.

Om ni önskar att benytte tillbudet, ber jag om att ni tar kontakt med mig för att avtala närmare,

så vi kan sända dig ett gavekort – och hjälpa er boka.

Tack för att ni gör oss uppmärksam på dessa erfarenheterna och jag beklagar innerligt att er stora dag blev ett dåligt minne

på grund av er upplevelse hos oss. Kontakta mig om ni vill att jag bokar in er, jag går på ferie idag men checkar mailen

med jämna mellanrum och skall pröva hjälpa er så gott jag kan,

Med vennlig hilsen / Best regards,

Anna Nilsson

Interim Hotel Manager / Revenue Manager

FIRST HOTEL AMBASSADEUR

Strømsø Torg 7

3044 Drammen

Norway

Gjest Spinell
Skrevet

Så bra at de reagerte så raskt!

Synes dere fikk et fint plaster på såret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...