Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Endelig ferdig som student, MEN nå begynner maset med betaling av studielånet! Har et par spm som jeg kanskje kan fyre løs her inne, har sendt mail til lånekassen men de har visst sommerferie og ikke tenkt til å svare Mine terminsummer er satt til 3500 kroner. Egentlig synes jeg det er ganske mye, men men.-..mine terminer er satt til to stk ut dette året. på deres sider står det at man kan betale så mye man vil når man vil. om jeg feks betaler inn for tre terminer på engang idag, vil jeg få pause i betalingen som tilsvarer tre terminer eller vil de sende meg regning på disse selvom jeg har betalt inn. håper dere forstår mitt spm.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 Endelig ferdig som student, MEN nå begynner maset med betaling av studielånet! Har et par spm som jeg kanskje kan fyre løs her inne, har sendt mail til lånekassen men de har visst sommerferie og ikke tenkt til å svare Mine terminsummer er satt til 3500 kroner. Egentlig synes jeg det er ganske mye, men men.-..mine terminer er satt til to stk ut dette året. på deres sider står det at man kan betale så mye man vil når man vil. om jeg feks betaler inn for tre terminer på engang idag, vil jeg få pause i betalingen som tilsvarer tre terminer eller vil de sende meg regning på disse selvom jeg har betalt inn. håper dere forstår mitt spm. Gratulerer med ferdige studier. Bra jobba Lånekassens regninger kommer jevnt og trutt. Det du betaler inn ekstra kommer "oppå" disse, og gjør at lånets løpetid blir kortere. Husk bare at lånekassen har et rimelig lån i forhold til andre lån (huslån etc.) Du bør derfor vurdere raskere nedbetaling av disse først, hvis du har.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 Jeg betalte inn for mye en gang og endte opp med å ikke få regninger fra de på over 1 år. Men det kan ha noe med at mitt lån nedskrives med noen % i året (?).
O'hara Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Jeg har jevnlig betalt inn mer per måned enn hva terminbeløpet er. Jeg får regningen men kan velge å ikke betale den da jeg allerede har betalt inn det som jeg må.
Ueland Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 Jeg har jevnlig betalt inn mer per måned enn hva terminbeløpet er. Jeg får regningen men kan velge å ikke betale den da jeg allerede har betalt inn det som jeg må. Samme. Det poengteres på regningen når den ikke må betales.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå