Gå til innhold

Ble byttet ut med kjæresten

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Å, jeg er så lei meg nå ... føler meg sviktet av min venninne ...

Det hele begynte med at en venninne av meg ville på interrail sammen med en jobb-venninne. Jeg kjenner henne også, så de spurte meg om jeg ville være med, og det ville jeg.

Like etter meldte jobb-venninnen avbud da noe kom iveien, så det var bare jeg og min venninne som skulle dra. Vi gledet oss veldig, og begynte å planlegge litt.

Denne venninne min hadde nettopp blitt sammen med kjæresten sin, og en kveld jeg og venninnen min planla interrail-turen, så ringte han til henne. Og hun fortalte han på tlf at hun og jeg planla interrail-tur, og han syns det hørtes gøy ut. Så sa hun på tull at: du skulle vært med som liv-vakt, og jeg lo jeg også, for det var jo bare tull.

Men han tok det seriøst og sa, ja, det ville han!

Da de var ferdig å prate, og hun hadde lagt på røret sa hun at han ville være med på turen. Jeg sa at nei, det går ikke ... Tanken på å dra på tur med et nyforelsket par var uaktuelt!

Hun sa at han skulle spørre en kamerat om han ville være med, så fikk jeg selskap.

Jaha, så skulle jeg sove på rom med denne kameraten.

Beklager, men det ble ikke aktuelt for min del. Jeg er nok litt sjenert, og jeg ville syns det hadde vært veldig ubehagelig å sove på et rom med en mann jeg ikke kjenner og aldri har møtt!

Venninnen min klarte ikke å si til han at dette var en jentetur, og hun ville nok dra på tur med han også.

Så det endte med at jeg trakk meg, og at nå skal hun på interrail med han...

Jeg ble veldig såret, for dette hadde jeg gledet meg til lenge. Jeg pratet med noen venninner om dette, og de syns det var dumt av henne å gjøre dette mot meg, og sa jeg måtte prate med henne.

Da jeg sa til venninnen min hvor lei meg for at hun sviktet meg, ble hun sur og sa at hun hadde spurt kjæresten sin før hun hadde spurt meg, og vre om på alt.

Hun ville vel ikke komme i dårli lys i forhold til de andre venninnene mine, men de trodde på min versjon.

Jeg vet jenter driter i sine venner, bare de får være med kjæresten sin, men jeg føler at gutter aldri gjør sånn mot sine kamerater. De er mer lojale.

Er dette sant? Eller spørs det på hver enkelt mennesker som person? Venninnen min tør aldri å si ting rett ut som det er eller å si at det ikke passer, da driter hun heller i avtalene med vennene sine, så det er ikke første gang det har skjedd.

Tror hun er redd for å miste han, eller noe ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel.. det er et litt velkjent fenomen.

Har sett en del forsvinne fra et ellers aktivt sosialt liv og fullstendig prioritere en evnt. ny partner i ett og alt fremfor venner. Mener ikke at man skal leve som man er singel når man får kjæreste.. men en del som virkelig skyter seg selv i foten ved å totalt nedprioritere venner til de grader slik jeg har sett en del gjør, og slik som du har opplevd her.

Det går til syvende og sist utover henne, fordi hun mister jo litt av din tillit.

Jeg mener faktisk at selv om man er i et parforhold så har man et liv og en identitet ellers også. Selvsagt skal man ta hensyn og gi til partner.. men det finnes grenser. Tror en viss balanse rundt mange aspekter i livet er nøkkelen til et harmonisk liv i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiii, så kjipt :frown:

Men det er nok mye sant i det du sier... Plenty jenter skipper vennene sine til fordel for typen, og det er sikkert tusen forskjellige grunner og unnskyldninger til det. Gutter på sin side er flinkere til å holde kontakten god med kompisene. Man hører alltid at folk sier at hvis de måtte velge mellom kjæresten og vennene, men det virker som om jentene lar seg bukke under og at det er gutta som faktisk lever den regelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvor lenge hadde dere planlagt denne interrail-turen, da?

Var det slik at du hadde avlyst/avslått andre planer nettopp for å dra på denne turen, og nå står du uten planer, er det dårlig gjort.

Hvis dette derimot var noe dere fant på for litt siden og hun nå fant ut at hun heller ville på tur med kjæresten, så synes jeg det er greit.

Kanskje hun egentlig ikke hadde så lyst til å dra på tur bare dere to, men syntes det var vanskelig å si fira om da jobb-venninnen kansellerte?

Spør noen andre om de vil være med på interrail, eller noe annet for den saks skyld. Og så gidder du aldri lage ferieplaner med denne venninnen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også desverre sett en del kompiser forsvinne i forholds-land på permanent basis uten å høre fra seg på evigheter. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man være i et parforhold så er man faktisk helt nødt til å prioritere kjæresten først.

Ellers fungerer det bare ikke.

Litt anderledes blir det når man har vært i sammen i et større antall år.

Fortsatt må man prioritere kjæresten først, men da vil det være mulig å være mer fleksibel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man være i et parforhold så er man faktisk helt nødt til å prioritere kjæresten først.

Ellers fungerer det bare ikke.

Du mener da virkelig ikke at man bryter en avtale på det viset bare fordi man har fått seg kjæreste? At man prioriterer kjæresten i mange "nye" ting forstår jeg, men at man dropper avtaler som allerede er inngått er skikkelig dårlig gjort.

Og jeg sier meg enig med de før meg som sier at man bør holde på sine venner selv om man får seg kjæreste. De fleste oppegående kjærester vil faktisk ha forståelse for det når den aller første nyforelskede tosomhetsperioden er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at man skal prioritere en kjæreste foran alt annet i begynnelsen Steinar?

Hvorfor mener du dette er konstruktivt?

Jeg er mer på den tanken at det kan lønne seg å finne en balanse mellom eget liv og forholdet , både i startfasen i et forhold og senere.

Jeg ville ansett det som en risiko å legge all min tid og krefter umiddelbart på en ny kjæreste som jeg ikke ennå kjenner så godt. Hvis jeg hadde investert alt på han og nedprioritert mine venner for den minste ting, ville dette ha svekket vennskapet og jeg ville stått igjen alene og måtte arbeide tilbak en eventuell tillitt om forholdet viste seg å ikke holde vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå brøt jo ikke venninnen avtalen..... det var det jo TS som gjorde :sjenert: Skjønner jo at det ikke føltes helt toppers å være alene på ferie med et kjærestepar, men kanskje du burde ha prøvd å funnet noen du kunne ha vært romkamerat med til å være med, f.eks. en annen venninne :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så kjedelig!! Jeg har vært borti den før. Blitt dumpa av venner fordi de heller vil på ferie med kjæresten. Hvorfor ikke planlegge ferie med kjæresten i utgangspunktet??

I fjor skulle jeg og en kamerat reise på rundtur i Europa. På forhånd snakket vi om at hvis en av oss fikk kjæreste, så var det ikke lov å avlyse. Fair! Spesielt siden alt ble bestilt til den turen. Ingen av oss fikk seg kjæreste og vi hadde en fin ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvis dere kun hadde pratet om en tur, uten å fastlegge tidspunkt og mer spesifikk rute så syns jeg ikke det er så ille. Altså hvis det har vært mest løst snakk om "åååjeg vil til hellaaaas!" osv.

Men jeg hadde heller ikke reist på tur med et par alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener da virkelig ikke at man bryter en avtale på det viset bare fordi man har fått seg kjæreste? At man prioriterer kjæresten i mange "nye" ting forstår jeg, men at man dropper avtaler som allerede er inngått er skikkelig dårlig gjort.

Og jeg sier meg enig med de før meg som sier at man bør holde på sine venner selv om man får seg kjæreste. De fleste oppegående kjærester vil faktisk ha forståelse for det når den aller første nyforelskede tosomhetsperioden er over.

Så du mener at man skal prioritere en kjæreste foran alt annet i begynnelsen Steinar?

Hvorfor mener du dette er konstruktivt?

Jeg er mer på den tanken at det kan lønne seg å finne en balanse mellom eget liv og forholdet , både i startfasen i et forhold og senere.

Jeg ville ansett det som en risiko å legge all min tid og krefter umiddelbart på en ny kjæreste som jeg ikke ennå kjenner så godt. Hvis jeg hadde investert alt på han og nedprioritert mine venner for den minste ting, ville dette ha svekket vennskapet og jeg ville stått igjen alene og måtte arbeide tilbak en eventuell tillitt om forholdet viste seg å ikke holde vann.

Hva skal jeg med ei dame som ikke klarer å forstå at hun må prioritere meg først!?

Hvis venninner og slekta er viktigere enn meg - eller enda verre, kompiser og ekser er viktigere enn meg - ja, hva skal jeg med henne til da?

Jeg syns en slik innstilling er helt hårreisende teit!

Det er selvfølgelig snakk om en fornuftig balansegang, men førsteprioriteten må kjæresten ha og få.

Blir det et uunngåelig valg i mellom ei venninne eller kjæresten, så må altså kjæresten prioriteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står ganske tydelig i mitt innlegg og klart indikert at her er det snakk om å finne en konstruktiv balanse mellom eget liv, kjæreste, venner og slekt.

Prioriteringer vil formes blandt annet ut av situasjonen man befinner seg i og mange andre faktorer. Jeg vil selvsagt ikke anse kjæresten som mindre viktig på noe vis.

Jeg antar at du ikke egentlig har lest innleggene våre skikkelig og antatt det verste uten å forholde deg til det som står skrevet.

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere begge var lite fleksible og villige i denne situasjonen. Skjønner selvfølgelig veldig godt din frusterasjon, og hennes også. Det er kjedelig når venninner blir nedprioritert framfor kjærester.

Hvorfor ikke finne en ny venninne å dra på tur med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ganske tydelig i mitt innlegg og klart indikert at her er det snakk om å finne en konstruktiv balanse mellom eget liv, kjæreste, venner og slekt.

Prioriteringer vil formes blandt annet ut av situasjonen man befinner seg i og mange andre faktorer. Jeg vil selvsagt ikke anse kjæresten som mindre viktig på noe vis.

Jeg antar at du ikke egentlig har lest innleggene våre skikkelig og antatt det verste uten å forholde deg til det som står skrevet.

Nei, jeg leser det du (dere) skriver som f.eks det jeg har uthevet over.

Og poenget mitt er da altså at kjæresten faktisk må være MER viktig enn alle andre hvis parforholdet skal kunne fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det var dårlig gjort, er ikke så gøy å reise på ferie alene med et nyforelsket par og en helt ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg leser det du (dere) skriver som f.eks det jeg har uthevet over.

Og poenget mitt er da altså at kjæresten faktisk må være MER viktig enn alle andre hvis parforholdet skal kunne fungere.

Og jeg sier at det er relativt i forhold til situasjon og mange faktorer.

Hvis min bror f.eks hadde problemer og trengte meg, mens kjæresten krevde at jeg ble med på fotballkamp for å se hans favorittlag.. Da hadde jeg valgt broren min og ansett hans behov som viktigere og mer akutt enn kjærestens. I den situasjonen ville broren min ha vært viktigere enn kjæresten.

Hadde kjæresten gjort det slutt p.g.a det.. Det ville ikke vært noe tap for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fysøren:-S dårlige greier!

Finn ikke på og 'planlegge' flere turer med denne jenta!

Kunne ALDRI prioritert kjæreste forann venner!!! KAN bare ikke la en gutt styre livet mitt:P

samme for gutter, burde ikke la jenter styre livet dems!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg sier at det er relativt i forhold til situasjon og mange faktorer.

Hvis min bror f.eks hadde problemer og trengte meg, mens kjæresten krevde at jeg ble med på fotballkamp for å se hans favorittlag.. Da hadde jeg valgt broren min og ansett hans behov som viktigere og mer akutt enn kjærestens. I den situasjonen ville broren min ha vært viktigere enn kjæresten.

Hadde kjæresten gjort det slutt p.g.a det.. Det ville ikke vært noe tap for å si det slik.

Ja, jeg har ikke sagt noe annet heller. Det er alltid lov å bruke sunn fornuft :)

Men hvis vi ser på hva det dreier seg om i denne tråden - altså det å reise på ferietur - så sier det seg selv at ferietur med kjæresten har betydelig høyere prioritet enn ferietur med venninne®. Men det forutsetter da selvfølgelig at det dreier seg om en seriøs kjæreste, IKKE en ukjent man har kjent i 2 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...