Cæmis Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Jeg har en kjole som ikke gjør detmulig for meg å dra den opp over rompa. Jeg må derfor tre den over hodet....den er noe trang i fasongen så det er ikke helt enkelt det heller etter man har fikset håret og tatt på sminken. Noen som har noen lure tips på hvordan man kan gjør dette minst mulig ''smertefritt''...hehe Jeg tenkte i baner som å tre et putevar over hodet for å ikke la håret feste seg i noe eller at sminken treffer den hvite kjolen...men det høres kanskje litt rart ut? Noen forslag? Hjelp er det selvsagt, så vil ha 3 stk som er til disposisjon om nødvendig.
Snart Frue Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 Hehe.. ja, jeg har samme problem som deg.. jeg aner ikke hvordan jeg skal få til dette.. Men det med å bruke et putevar var faktisk en veldig god idè! Men med god hjelp og frisører som står parat til å fikse på sveisen etter at kjolen er tredd på så bør det uansett gå bra. Prøv å bruke armene/hendene til å skåne ansiktet og håret.
Luren Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 Jeg har sett frisører som setter en bøtte over hodet på brudene når de skal ha på seg brudekjolen He he he! Det funker jo bra da! Er jo ingen som ser at du har en bøtte på hodet ett par sekunder
Cæmis Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2010 hehe, jeg har en fotograf til stede, så den endelige løsningen blir nok foreviget... "Ja, og der har du brura med ei bøtte på hodet..." hehe Vi får nok bare ha gooooood tid og masse tålmodighet, vet ikke helt om jeg har noen av de to tingene på dagen...men får håpe mine hjelpere har det :-D
Luren Skrevet 13. juli 2010 #5 Skrevet 13. juli 2010 Det er jo kjempeminne og ha i etterkant da, he he eh!!!
Supramundane Skrevet 13. juli 2010 #6 Skrevet 13. juli 2010 Jeg var i samme situasjon som deg, men det gikk faktisk veldig bra til tross for at jeg ikke brukte putevar eller noe annet.
lilleGrethe Skrevet 14. juli 2010 #7 Skrevet 14. juli 2010 Jeg tror jeg også er nødt til å få kjolen over hodet - det går egentlig fint å få den på den andre veien, men med underskjørtet kan det bli vanskelig. Isåfall skal bøttetipset tas til etteretning tror jeg.. Jeg tror jeg skal prøve kjolen en gang før bryllupet for å øve litt..
Nelly Pelly Skrevet 14. juli 2010 #8 Skrevet 14. juli 2010 Mener å huske at jeg brukte et putevar/tøystykke over hodet + god hjelp fra frisør og forlover
tina89 Skrevet 14. juli 2010 #9 Skrevet 14. juli 2010 det beste er og kjøpe ett tøystykke/putevar i silke da alt glir "smertefritt" over silke =D
Cilla2010 Skrevet 14. juli 2010 #10 Skrevet 14. juli 2010 Jeg tror jeg også er nødt til å få kjolen over hodet - det går egentlig fint å få den på den andre veien, men med underskjørtet kan det bli vanskelig. Isåfall skal bøttetipset tas til etteretning tror jeg.. Jeg tror jeg skal prøve kjolen en gang før bryllupet for å øve litt.. Jeg ble anbefalt å tråkke oppi kjolen, og så ta på underskjørtet med ringene etterpå. Det gikk helt fint! Måtte bare dra opp underskjørtet ordentlig før jeg lukket kjolen bak, så var greit med en hjelper ja
LilleMy28 Skrevet 14. juli 2010 #11 Skrevet 14. juli 2010 Jeg jobbet litt som modell på moteshow i mine "yngre dager" og da var det vanlig å bruke et stort skjerf i sateng eller silke og legge forsiktig over hodet og dra klærne over.
Mara Jade Skrevet 18. juli 2010 #12 Skrevet 18. juli 2010 Jeg tok på kjolen nedenfra og tok på underskjørtet etterpå. Det var litt knotete å få det på, men det gikk fint.
LindaM Skrevet 18. juli 2010 #13 Skrevet 18. juli 2010 Samme måtte jeg gjøre! Det var ikke lett, men fikk hjelp av forlover og frisøren min, så det gikk absolutt bra! Jeg satte meg på huk, og "stupte" inn i kjolen med armene først. Forlover sto over kjolen, og tok meg i mot, mens frisøren stod bak, og løftet alt stoffet forsiktig over håret mtt. Fotografen var tilstede og fanget en del merkelige uttrykk! Og lettelsen i blikket vårt når kjolen var på, og håret lå like perfekt! Bare gøy om det blir litt knoting! Så lenge det går bra Er frisør selv, så har jo egentlig masse tips om hvordan man skal unngå å ødelegge frisyren. Men de gikk i glemmeboka alle sammen på min egen dag! Silkesjal er ofte kjempe lurt, ellers var jo bøtte-trikset genialt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå