Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Har en engelsk oppskrift der det står jeg skal bruke 5 tbsp capers, rinsed Hvor får jeg tak i dette? Og har sett litt på div. forum at det finnes forskjellige, i sur/salt lake, tørket osv - hva blir dette?
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 De har kapers i krydderhylla i vanlige matbutikker På innvandrerbutikker og matbutikker med stort utvalg har de flere forskjellige typer, blant annet noen store varianter. Har bare sett det i lake her.
Kamikatze Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 (endret) I stort sett alle oppskrifter jeg har vært borti med kapers, mener de den syltede utgaven. Kapers er eddiksyltede blomsterknopper fra kaperbusken. Du kjøper den på glass i dagligvarebutikken, vanligvis i samme hylle som oliven på glass, sylteagurker og pickles. Antar at tørkede kapers er for at du skal kunne sylte dem selv? Stemmer. Noen har dem i krydderhylla, på make glass som krydderet. Rinsed tyder på at det er syltede, som skal skylles av, før du har dem i. Biff a la Lindstrøm, på gang, eller? Endret 13. juli 2010 av Kamikatze
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 Saltede kapers er aller best, men omtrent umulige å få tak i i Norge, med unntak av enkelte spesialbutikker. Disse ligger i grovt salt, og må skylles godt før bruk. Om oppskriften krever saltede kapers, står det presisert, så det er nok de i eddiklake du skal bruke her. Jeg tipper forresten at det er en pastarett du lager - feks puttanesca? Eller noe annet italienskpreget.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #5 Skrevet 13. juli 2010 Tenkte jeg skulle prøve meg på Jamie Olivers Linguine with tomatoes & capers. Ble ikke noe av idag, men skal sjekke etter kapers imorgen på butikken, så får se da! Takk for hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå