Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er ei jente som skal begynne Teknikk og industriell produksjon til høsten, tidligere mekaniske fag. Fins det noen jenter der ute som jobber som industrimekaniker/industrirørlegger eller lignende? Hadde vært topp å høre hvordan det er!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Er ei jente som skal begynne Teknikk og industriell produksjon til høsten, tidligere mekaniske fag. Fins det noen jenter der ute som jobber som industrimekaniker/industrirørlegger eller lignende? Hadde vært topp å høre hvordan det er!

Har noen venniner som er helikopter mekanikere, noen trives, noen ikke fullt så mye. Mest på grunn av at det er det samme de gjør stort sett hver dag.

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok fagbrev som industrimekaniker august 2010:)Trives veldig godt i jobben min. trenger flere jenter

AnonymBruker
Skrevet

jeg gikk som lakkerer, men ble rett og slett lei all mobbing og trakkassering fordi jeg var jente så jeg sluttet..

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst må du ha en hard hud for å lykkes innen disse yrkene. Jobber du hardt, lar kommentarer om at du er kvinne prelle av deg og er flink i faget da får du virkelig respekt fra mennene i yrket og alt blir mye enklere.

Om du ønsker å bli mekaniker så er det de med interesse for mekanikk som lykkes. Jeg har sett mang en jente som prøver seg på mekanikeryrket men som misslykkes fordi de ikke er gode nok. De brenner ikke for mekanikk, men bilene (ser at du snakker om industri her, så den delen faller vel bort).

Ellers er det veldig hyggelig om man havner med mennesker som man blir venner med, og du blir "en av gutta". Mekke på biler etter stengetid og slike ting.

Lykke til med skolegangen! Håper du er heldig og får like hyggelige lærere som jeg fikk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...