Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann..

er i gang med mitt andre ivf forsøk,denne gang hos hausken.sist betalte jeg ca 15000 i medisiner så nå får jeg dekket alt over det,men saken er den at legen ved hausken sa at det gjorde ikke noe om han skrudde opp medisinene litt siden jeg får alt tilbake hos helfo men det jeg ikke visste var at han tok så hardt i at all medisiner ble tilsammen nesten 30 tusen kr....er det noen som har erfaring med helfo og hvor lang tid det tar og betale ut det man har lagt ut?skal jo og ha 24 tusen til innsetting og det er jo ikke akkurat lite sånn i en engang,var ikke forberedt på den dyre medisinen.noen som vet om man ksn dele opp i to egginnsett eller om man får giro med seg fra hausken?er å¨synarela apray og skal begynne med alle sprøyter den 28. juli...så allerede 10-11 august kan det bli egginnsett.

hadde vert fint og høre om det er noen som vet noe om dette:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner dessverre ikke, hva med å ringe Helfo for å høre? Eller send de en mail?

Uansett, så synes jeg moralen til legen er forkastelig og ville ha sagt fra til Den norske legeforening eller noe slikt. Det er ikke akseptabelt at noen prøver å sno seg på systemet vi har.

Lykke til med innsetting.

Skrevet

Jeg aner dessverre ikke, hva med å ringe Helfo for å høre? Eller send de en mail?

Uansett, så synes jeg moralen til legen er forkastelig og ville ha sagt fra til Den norske legeforening eller noe slikt. Det er ikke akseptabelt at noen prøver å sno seg på systemet vi har.

Lykke til med innsetting.

jo takk for det:-)

ja dette med ivf er jo en påkjenning i seg selv om ikke man skal ha annet og bekymre seg for også.

jeg får jo tilbake av helfo men spørsmålet er om jeg får det innen jeg skal ha egginsett.

jeg har skrevet mail til de så håper på svar snart.

Skrevet

Jeg hadde aldri akseptert at legen skrudde opp prisene, for det han gjør er ulovlig. Du bør melde han inn til legeforeningen, selv om det sikkert er veldig slitsomt i den prosessen du er i nå. Men han tjener grovt på barnløse par, go det er forkastelig.

Jeg vet ikke når du får pengene tilbake igjen, men du bør ikke akseptere å betale mer enn det medsinene koster opprinnelig. Sleip lege

Skrevet
:jepp: i dag fikk jeg telefon fra helfo med beskjed om at utbetalingen av første kvittering på medisiner er på vei til konto.sendte den siste kvitteringen for to dager siden så neste uke blir vel resten utbetalt.er mega lettet.begynte og få litt panikk at de ikke skulle komme tidsnok til egginsett.veldig bra siden jeg nesten har betalt 30.000 for alle medisinene.så nå kan jeg bare fortsettte behandlingen i ro og fred og håpe alt går bra og egget eller eggene fester seg.har ikke mye lyst og gjøre dette på nytt nei.
Skrevet

Lykke til!

Jeg har vært gjennom noen forsøk selv, så jeg vet hvordan det kan føles :)

Men jeg håper du sier noe til noen angående den legen....

Skrevet

ja jeg skal ringe klinikken når de åpner igjen 2.august og høre hva det går i.

du har og vert igjennom ivf ja?gikk det bra?

jeg har tre barn fra før som er store.men steriliserte meg desverre.største feilen jeg har gjort i mitt liv tror jeg.

egget festet seg ikke første gangen,men håper jo det gjør det nå da.legen sier jeg har bra sjanser siden det ikke er noe annet i veien enn den dumme steriliseringen da.og hadde ikke problem heller og bli gravid før.men er jo 41 så er det med alderen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...