datajente Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Jeg jobber med å gå ned 3 - 5 kg samtidig som jeg skal sykle ritt til høsten og derfor må holde på muskelmassen. Jeg lurer på om jeg kan bruke veiev til og fra jobb til å få fart på sakene. Det tar 30 min å gå denne strekningen. Hva er deres råd? Jeg vet at rask gange før frokost er super forbrenningstrening. Jogging er også et alternativ. Greia mi er at jeg innbiller meg at det bare er ekstremister som driver med slikt. Krever jo masse planlegging - ta med både jobbklær, toalettsaker og mat i en sekk og traske avgårde. I tillegg er jeg så glad i morgenene mine med frokostblanding og kaffe ved kjøkkenbordet. Er det noen her som trimmer seg til jobb på denne måten?
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 Kan du ikke bare gå denne strekningen, dersom det kun tar 30 minutter? Ser for meg at det da vil være unødvendig mye styr for å jogge de få minuttene det tar (15 minutter eller noe slikt, med dobbelt så høy fart som når du går?). Jeg tror jeg rett og slett ville gått denne strekningen i behagelig tempo, etter å ha spist frokost, tatt på jobbklær og fikset sminke/hår hjemme. Blir man ikke svett på vei til jobb, så er det jo ingen grunn til å ikke gjøre disse tingene hjemme, med mindre du har veldig strenge kleskoder på jobb. Når det gjelder fettforbrenning, så er det vel slik at det er tilbakelagt distanse som betyr noe. Om du bruker 10 minutter eller 1 time på å komme deg fra A til B spiller ingen rolle, det er bare at du faktisk kommer deg fra A til B som er viktig. Om du jogger vil du nok merke mer forskjell kondisjonsmessig, men også der tipper jeg egentlig at du ikke kommer til å merke så veldig mye forskjell mellom å gå eller jogge/løpe, ettersom det tydeligvis er en ganske kort distanse det er snakk om. Løper du kan du jo selvsagt legge inn noen omveier også, men det nevnte du ingenting om i åpningsinnlegget
Wiggins Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 Jeg jobber med å gå ned 3 - 5 kg samtidig som jeg skal sykle ritt til høsten og derfor må holde på muskelmassen. Jeg lurer på om jeg kan bruke veiev til og fra jobb til å få fart på sakene. Det tar 30 min å gå denne strekningen. Hva er deres råd? Jeg vet at rask gange før frokost er super forbrenningstrening. Jogging er også et alternativ. Greia mi er at jeg innbiller meg at det bare er ekstremister som driver med slikt. Krever jo masse planlegging - ta med både jobbklær, toalettsaker og mat i en sekk og traske avgårde. I tillegg er jeg så glad i morgenene mine med frokostblanding og kaffe ved kjøkkenbordet. Er det noen her som trimmer seg til jobb på denne måten? Det opplegget du skisserer her med å ha med seg jobbklær osv. for å jogge til jobben høres tungvint ut. Det er da vel mye lettere å sykle til jobben i passelig tempo og så eventuelt ta en litt lengre tur på veien hjem? Hvis du vil gjøre det så bra som mulig i sykkelritt er det heller ikke optimalt å drive med jogging. Det er nå en gang sånn at det er bortimot umulig å bli skikkelig god i to idretter som krever ulik bruk av musklene. Jeg har syklet flere ritt i år, og flere skal det bli. Jeg prøver å være påpasselig med å ikke spise mer enn til at jeg blir passelig mett, slik at det ikke skal bli for mye å dra på i motbakkene. Det går stort sett bra, nå i høysesongen sykler jeg 12-17 timer per uke, og da blir hvileforbrenningen høyere.
Gjest Spinell Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 Har du ok garderobe- og dusjmuligheter på jobb? I så tilfelle ville jeg oppbevart litt jobbklær og toalettsaker på jobb og gått, jogget eller syklet til og fra i en periode for å se om jeg trives med det. Det er ikke bare ekstremister som gjør det slik, men også en hel del ganske vanlige folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå