Gå til innhold

God hjemmetrening for jenter?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan tipse meg om gode hjemmetreningsopplegg for jenter? Tenker på type videoer, pilates, korttids-"regimer" eller lignende. Jeg aner ikke hva som er i vinden for tiden eller hva som funker bra. Jeg er ikke interessert i vektnedgang, men generell toning/styrke/bevegelighet, evt. kjernemuskulatur eller ryggtrening, men mest generell-hele-kroppen-trening. Jeg jogger innimellom og tar derfor kondisjonstreningen utendørs, men akkurat nå passer det ikke med medlemsskap på treningsstudio for styrketrening.

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

30 day shred og zumba. Første er en treningsvideo med hun damen fra Biggest Looser, andre er sånn shakeyourbootie-dansing som det finnes utallige treningsvideoer med.

Skrevet

Noen som kan tipse meg om gode hjemmetreningsopplegg for jenter? Tenker på type videoer, pilates, korttids-"regimer" eller lignende. Jeg aner ikke hva som er i vinden for tiden eller hva som funker bra. Jeg er ikke interessert i vektnedgang, men generell toning/styrke/bevegelighet, evt. kjernemuskulatur eller ryggtrening, men mest generell-hele-kroppen-trening. Jeg jogger innimellom og tar derfor kondisjonstreningen utendørs, men akkurat nå passer det ikke med medlemsskap på treningsstudio for styrketrening.

Takknemlig for svar!

Det er ikke nødvendigvis sånn at det som er i vinden funker bra, det er viktig å huske på. Jeg har aldri brydd meg om slike treningsvideoer, jeg har bare en sjelden gang sett litt når jeg har zappet innom TV-shop. Det jeg kan si sikkert er at det er en del muskelgrupper det er vanskelig å trene hvis du ikke har noen som helst apparater, f. eks. biceps. Jeg vet om to bra og ikke så alt for dyre apparater til hjemmebruk:

- Minimaster fra Redcord: Dette er hjemmevarianten av Terapimasteren som fins hos mange fysioterapeuter og fysikalske institutt. Det forutsetter at du kan bore hull i taket og skru i kroker. Hvis du kjøper med slynge kan du gjøre flere øvelser. www.redcord.no

- Total Gym Shaper: Denne er fra TV-shop, men det er et bra produkt. Ved å variere vinkelen så vil du variere hvor stor andel av kroppsvekten din du bruker som manual.

Skrevet

Du kommer ganske langt med en stor treningsball, en treningsmatte og to manualer. Tusenvis av styrkeøvelser å gjøre hjemme på youtube og diverse treningsforum.

Skrevet

Skal ikke kommentere Zumba, vil bare støtte at det som er i vinden ikke betyr at det har noe "treningsmessig" effekt.

BodyAttack er veldig bra, australske folk som står bak det, og er nok noe av det råeste for trening av mesteparten av kroppen. Men er ganske hardt opplegg. Jeg som mann sliter til tider å henge med, men er nok på grunn av kondisjonen min. Har en vennine som er instruktør på det i Stavanger, og er helt rått. Super duper bra trening. Skal love deg at klarer du å holde følge med og fullføre øvelsene, så er du en veldig sporty og sprek dame.

Er det eneste av treningsvideoer som jeg har troen på at funker, da det ikke er noe gammel dames trening, og ikke noe random folk som har laget den. Flinke folk som er opptatt av riktig trening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...