Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Det har dukket opp to, forholdsvis pene sykler i hagen min! Og jeg aner ikke hvem som eier dem! Er de da sånn "finders-keepers" eller kan jeg levere dem til plotiet feks?
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 Du kan nok ikke beholde dem, det er tyvegods vet du. Om så at det er noen i fylla ikke gadd å vente på taxi/buss, men tok en sykkel, som de slenger ifra seg ikke langt fra der de bor, så er det fremdeles tyvgods. Politiet tar dem inn, og auksjonerer dem bort 1 gang i året eller noe slikt. Ring politiet du
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #3 Skrevet 12. juli 2010 P.S. Om det ikke er Falken merking på dem da, slik at det går ann å finne rettmessig eier, og levere den tilbake til han/hun.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 Jeg bor i enden av en blindvei, og det er vel nærmere tre km til nærmeste busshooldeplass. Det ene er en barensykkel, det andre en voksen offroad. Ingen i nabolaget har kjenskap til disse, og det er ikke bare bare å komme inn i hagen heller! Merkelig unset!
MsZ Skrevet 12. juli 2010 #5 Skrevet 12. juli 2010 Ring politiet, det er de som har ansvar for sånne ting. Kan hende de vil ha de inn på stationen og sjekke rammenr og sånn, for å sjekke at de ikke er stjålet, men det kan også hende at de bare sier at du kan beholde dem. Er i hvertfall best å forhøre seg med politiet i første omgang. Er kjedelig å få bot for "ulovlig tillegnelse av hittegods"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå