Gå til innhold

Har ikke sjangs til å legge 2-åringen, men pappan klarer det fint. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Gjest gjesteluren
Skrevet

Jeg og mannen min var bort fra ungen vår en uke i juni. Det var tydelig at det ble for lenge for poden, på snart 2, som tydelig var redd for at vi skulle forlate henne igjen.

Dette gikk over etter en ukes tid, og legginga gikk igjen greit.

Så måtte jeg jobbe mye en liten periode, og nå har hun vært umulig for meg å legge i godt over 2 uker siden det. Vi har vært mye sammen hele denne perioden, og alt er fint på dagtid, men når hun skjønner at jeg skal til å legge henne, gråter hun, klamrer seg fast til meg og sier mamma. Med pappan er det ingen problemer. Hun er litt mammajente, men hun har hele tiden vært kjempeenkel å legge, også for meg, helt til denne separasjonen i juni.

Er det noen som har noen tips til hva vi kan gjøre for å få henne til å bli trygg igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Lese eller synge for henne til hun sovner :)

Skrevet

Lese eller synge for henne til hun sovner :)

Er det da ok om hun sitter i fanget mitt, i en stol på rommet hennes, til at hun sovner? Hun hylskriker i sprinkelsenga.

Jeg har prøvd å sitte med henne og synge, men etterhvert blir hun lys våken og gråter igjen når hun ikke får lov til å ned og løpe. Hun er egentlig trøtt, men stresset over å muligens bli "forlatt" gjør henne våken. Ser for meg at denne synginga vil ta endel timer om hun skal sovne.

TS

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det da ok om hun sitter i fanget mitt, i en stol på rommet hennes, til at hun sovner? Hun hylskriker i sprinkelsenga.

Jeg har prøvd å sitte med henne og synge, men etterhvert blir hun lys våken og gråter igjen når hun ikke får lov til å ned og løpe. Hun er egentlig trøtt, men stresset over å muligens bli "forlatt" gjør henne våken. Ser for meg at denne synginga vil ta endel timer om hun skal sovne.

TS

Du burde ikke venne henne til å sovne andre steder enn i senga si. DET har jeg brent meg på :nei: Hadde et voldsomt strev med å få gutten til å sove andre steder enn min seng eller mitt fang. Han var også 2 år da jeg begynte med det. Kan du ikke sitte på en stol ved siden av senga hennes. Da ser hun jo at du ikke går med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...