Gå til innhold

Fruktfat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør et fruktfat bestå av?

Jeg vil ha med druer ihverfall. Skal frukten skjæres opp eller skal den være hel med tanke på at jeg ikke tror det blir spist så mye frukt!

Takk for hjelpen jenter icon_eek.gif)

Gjest svenskbrud
Skrevet

Banan, Äpple, Päron, Druvor(gröna&blå), någon exotisk frukt mm...

Som svar på din andra fråga: ja, låt frukten vara hel!

Skrevet

Hei

Vi skal ha jordbær, druer, epler, appelsiner, pærer og kanskje melon og kjærlighetsfrukt. Eplene, pærene osv skal skjæres opp i båter, det blir så lekkert icon_smile.gif 12

Skrevet

Ananas er forresten veldig dekorastivt og selve toppen på den kan pynte fint opp på et slitk fat.

Husk bare å ha servietter til frukten også, for en del frukt kan man jo bli litt klissete av på fingrene.12

Skrevet

Blir ikke frukten brun hvis man deler den opp i biter da? Jeg vil ha kun hel frukt, og det skal være de mest vanlige + Masse druer. Druene er enkle å spise og av erfaring vet jeg et det går en del av det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det stemmer det at frukten blir brun hvis den er kuttet opp. Var i et selskap en gang hvor de hadde gjort dette. For det første begynte frukten å lukte veldig sterkt (ikke vondt, men veldig sterkt). Og så ble frukten utrolig stygg etterhvert. Ikke kutt den opp!

Gjest Anonymous
Skrevet

Legg heller noen kutte-kniver ved fatet, slik at hvis de vil ha en halv banan så kan de kutte av en halv banan.......

Skrevet

Vi fikk beskjed fra kokken om

å velge frukt som ikke blir brun,

druer,meloner,kiwi,jordbær og sikkert

mye mer,eple,pærer og bananer fikk

vi beskjed om å holde oss unna.

Skjær opp frukten og ha den på små

"tannpirkere" da er det lettere å

forsyne seg.

Line

Skrevet

Frukten blir da ikke stygg om man får serveringsfolka til å skjære den opp rett før den skal serveres. Også kan man ta litt saft fra sitron og smøre på eplebåtene før de serveres, da skal de ikke bli så brune icon_smile.gif 12

Skrevet

Min erfaring er også at både epler og pærer blir enormt fort brune. Man må jo gjøre regning med at fruktfatet skal bli stående en stund fremme, så jeg ville ikke tatt sjansen på å skjere det opp. Da synes jeg det er smartere å sette frem fruktkviner. Ellers er det lurt å ha små frukt som druer o.l. Det virker sikkert om man har sitron på frukten, men vil ikke dette sette smak?12

Skrevet

Helt grønne epler blir ikke fort brune, så prøv det.

Det er vel for dei er så sure, at dei ikke blir fort nok blir brune.

He-He det rimte litt icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Om det er store frukter vil folk vegre seg for å ta. Husk de har spist mye annet og skal spise mere utover kvelden.

velg frukt som er "små" altså slike som eks. kan kuttes.

Jordbær og andre bærsorter. (sesongavh.)

kivi som deles i to

ulike melontyper

stjernefrukt

ananas

blå og grønne druer

så får en i dag mye eksotiske arter på de store butikkene.

Min erfaring er at appelsiner/bananer styrer en unna .

Gjest Anonymous
Skrevet

Om det er store frukter vil folk vegre seg for å ta. Husk de har spist mye annet og skal spise mere utover kvelden.

velg frukt som er "små" altså slike som eks. kan kuttes.

Jordbær og andre bærsorter. (sesongavh.)

kivi som deles i to

ulike melontyper

stjernefrukt

ananas

blå og grønne druer

så får en i dag mye eksotiske arter på de store butikkene.

Min erfaring er at appelsiner/bananer styrer en unna .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...