Gjest Cupcakes Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 er det noen som har erfaringer med hvilke kameraer som er best? ønsker et digitalkamera som tåler vann opptil 10m, tar gode bilder og spm gjerne også kan filme under vann. gjerne at det tar gode bilder over land også, og har en lett betjenlig meny noen som har noen forslag?
Safira Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 Jeg har ingen erfaringer selv dessverre, men jeg kan likevel liste opp noen av de alternativene du har å velge mellom Canon PowerShot D10 Panasonic Lumix DMC-FT2 Pentax Optio W90 (Kun vanntett ned til 6 m) Olympus mju-Tough 8010 Her kan du se en liste over alle de vanntette, men vær opmerksom på at en del av dem bare er vanntette til 3 meter. I denne testen hos akam mente de at canon d10 hadde best bildekvalitet. Det er jo også mulig å kjøpe et vanntett "hus" til kameraene men de koster fort over 1000 kr. Ellers får man jo også tak i vanntette "poser" å ha kameraene i, men jeg er ikke sikker på om disse er vanntette ned til 10 meter.
hanne_ Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 Har undersøkt en del i og med at jeg er ute etter det samme. Har fått inntrykk av at Canon sitt er det beste, selv om det er det styggeste og største. Har fått testet det ut og sett bilder ssom bekjente har tatt, og de er av meget høy kvalitet. De har hvertfall null å utsette på det kameraet.
Gjest Cupcakes Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 er det jeg også trodde etter å ha lest litt, blant annet på akam. at canon virker som best akkurat der, særlig på den dybden, synes det er greit å ha såpass ned, plutselig har du svømt ned de 3 m. veldig greit å høre tilbakemeldingene du har hørt om kameraet også hanne_, tror jeg skal sjekke det ut litt mere da
Pooo Skrevet 16. juli 2010 #5 Skrevet 16. juli 2010 jeg har olympus mju og er super fornøyd. jeg kan ta det med overalt, å ta bilder i kaldeomgivelser. jeg bader ikke så mye, men jeg har testet undervannsbilder og de blir bra. det eneste problemet med kameraet er at det ikke har "kikkehull" du må så på skjermen når du skal finne motiv. det kan være litt vanskelig noen ganger.
Gjest Cupcakes Skrevet 16. juli 2010 #6 Skrevet 16. juli 2010 har nå lest den nyeste testen til lyd og bilde for i år over vanntette digitalkameraer, og der fikk Panasonic Lumic dms-ft2 best i test, så vurderer dette, da detter mer mye mere lommevennlig og ser bedre ut enn det fra canon, og skal vist da bedre bilder enn det fra olypmus. er det noen som har dette kameraet og kan si noe om det lever opp til det det sier?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå