Gå til innhold

leve på 2000 kr en mnd.

Anbefalte innlegg

Gjest smoothie22
Skrevet

når alt annet (inkludert mat) er betalt for en mnd, og jeg kjører moped, så klarer jeg og leve på 2000 kr? jeg skal smøre matpakke hver dag og ikke handle innimellom.. trenger jo egentlig bensin:) jeg bare lurer, for jeg vet liksom ikke hvordan andre gjør:P

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

når alt annet (inkludert mat) er betalt for en mnd, og jeg kjører moped, så klarer jeg og leve på 2000 kr? jeg skal smøre matpakke hver dag og ikke handle innimellom.. trenger jo egentlig bensin:) jeg bare lurer, for jeg vet liksom ikke hvordan andre gjør:P

du sier du har 2000 kr etter at alt inkludert mat er betalt? så de 2000 kronene skal gå bare til kos? hvorfor skulle du ikke klare å leve på det? kanskje du skrev feil:p

Gjest smoothie22
Skrevet

nei jeg gjorde faktisk ikke det:P vet liksom ikke hva som er normalt og ha igjen:P

Skrevet

Du klarer deg fint på 2000,-. Du hadde klart deg på 1000,- også hvis du bare måtte.

Synes du det er vanskelig, sett av hvor mye du kan bruke per dag. Og hva du MÅ bruke penger på.

Lykke til.

Skrevet

Haha, velkommen til mange studenters hverdag! Om du har igjen 2000,- etter alle utgifter er betalt (mat, strøm, husleie, bensin, mobil osv.) så har du faktisk ganske god råd i forhold til hva jeg har hatt de siste årene! ;) Er litt vanskelig å skille, for jeg ser ikke på mat som en fast utgift -men vil tro at om du ikke røyker og ikke har tenkt å fly på byen tre dager i uken så kommer du til å bruke mindre enn 2000,- på bare kos i en mnd.! ;)

Skrevet

Hah. Null stress. Jeg levde på 1000 spenn (Som skulle gå til mat og alle andre utgifter bortsett fra husleie) i mange måneder og klarte meg helt fint.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

nei jeg gjorde faktisk ikke det:P vet liksom ikke hva som er normalt og ha igjen:P

hehe okei :P Tja, det er mer enn hva jeg har igjen. Jeg har 3000 igjen etter at husleie og lån er betalt, og det skal gå til alt annet, som mat,mobil,bensin, buss og evt. anna gøyalt. Så vil si 2000 er ganske luksus :P

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel litt mer i mnd. men nå har jeg hundre kroner som skal gå til mat og fornøyelser som skal vare en uke. I kjøleskapet har jeg tre egg, en ostebit, en boks fisk, har også havregrøt, ris, pasta, par biffstykker, knekkebrød og litt tørrmat. Heldigvis har jeg en kjæreste som er så snill å be meg på middag eller ta med seg en pizza hjem til meg, men tror jeg ville klart meg likevel.

Men fem hundre kroner i uka til fornøyelser er ikke mye. Den beste måten å gjøre det på, er å leve med måte en uke eller to, så ta en liten tur til utlandet. Vet jo ikke hvilke vaner du har men...

Jeg er ingen sminkedame, så jeg bruker vel mindre enn en mann minus bind da. :)

Skrevet

Hvis mat og leie er betalt og du har totusen igjen, så kan du jo bruke 600 til bensin og sette resten inn på sparekonto. Du trenger jo ikke så mye mer enn mat, drikke og bensin, så jeg skjønner ikke - spør du om du har glemt å kjøpe noe viktig, eller hva? Du hadde jo klart å "leve på" 500, du.

Skrevet

Jeg har levd på 1500-2000kr i 4 år nå. Det har gått helt fint! :)

Nå er jeg endelig ferdig med studier og har fått fast jobb. Må jo si jeg gleder meg til å få litt mer i måneden :)

Skrevet

Når husleie og strøm er betalt har jeg 1800 igjen... Går omtrent 1500 i måneden på mat (ingen som kan forsørge meg og ingen å invitere meg på middagsbesøk til) så de siste 2 årene har jeg hatt mellom 150 og 500 kr måneden på "alt annet" (klær, sko, sminke, alkohol, festligheter). Går nå det også, så du er igrunnen i en luksussituasjon!

Gjest Krizzy
Skrevet

2000 kroner går helt fint ;)

Jeg har litt mer enn deg og rute med, men har vært i perioder der jeg satt igjen med 500-1000 kroner, per måned. :) Det skulle brukes på mat, og annet av ting man hadde behov for. :)

Skrevet

Herregud.. 2000 kr er jo masse å bare bruke til kos..!

Jeg er student og har ikke mulighet til å jobbe ved siden om jeg skal oppnå de karakterene jeg vil, og jeg har 2000 kr igjen etter at husleia er betalt.. Da skal telefonregning og bil/bensin, mat, og annet inkluderes i dette.. Så, joa, 2000 går kjempebra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...