Gå til innhold

Trening og forfall i ferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener styrke tre dager i uka. I ferien kan det bli vanskelig å fortsette med. Hvor lenge kan man droppe trening før man begynner å forfalle igjen? Skal bevege meg på andre måter. Gå, svømme, men det blir vanskelig å følge det faste opplegget mitt. Da får jeg ikke trent de muskelgruppene på samme måten de ukene jeg har ferie.

Håper ikke jeg er tilbake på utgangspunktet igjen og har mistet alt jeg har jobbet for :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du har et godt utgangspunkt så tar det ikke lang tid før du er tilbake på topp igjen. Men vær forberedt på at du antageligvis ikke kan begynne rett på der du var før ferien. Prøv deg litt frem med vekter/belastning slik at du ikke trener på deg en skade. Gi deg et par uker så skal det være i boks!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Etter en periode på 3-4 uker der jeg kun jogget ca 4-5 ganger i uken, kunne jeg faktisk fint løfte like mye som før- Følte meg litt slappere i fisken, men var like sterk og uken etter kunne jeg lett legge på flere kilo så en liten pause(ikke nødvendigvis flere uker altså) kan nok ha positiv effekt på musklene.

Jeg er i utgangspunktet ganske godt trent.

Skrevet (endret)

Gå til innkjøp av en treningsstrikk!

Selv om den ikke nødvendigvis vil være tung nok til å bygge muskler med, er den i hvertfall med på å vedlikeholde muskelmassen. Velg gjerne belastningen "hard", som faktisk ikke er så veldig tung. Jeg ble derimot kjempestøl når jeg tok den i bruk på ferie.

Endret av Stellia
Skrevet

Jeg trener styrke tre dager i uka. I ferien kan det bli vanskelig å fortsette med. Hvor lenge kan man droppe trening før man begynner å forfalle igjen? Skal bevege meg på andre måter. Gå, svømme, men det blir vanskelig å følge det faste opplegget mitt. Da får jeg ikke trent de muskelgruppene på samme måten de ukene jeg har ferie.

Håper ikke jeg er tilbake på utgangspunktet igjen og har mistet alt jeg har jobbet for :(

Etter tre, kanskje fire dager med slaraffenliv vil det være merkbar forskjell hvis du tar en økt. Kroppen forfaller raskt hvis den ikke brukes. Det er jo egentlig ganske irriterende; det kan ta måneder og år med trening å bygge seg opp til å bli sterk og utholdende, men hvis man blir alvorlig skadet i en ulykke og må ligge noen dager i sykeseng så vil man etter 3-5 dager knapt klare å reise seg fra senga.

Gjest *Maja*
Skrevet

En del av styrkeøvelsene kan du jo vedlikeholde...dips er enkelt å ta på en bordkant, pushups, knebøy, mageøevelse. Kondisjonsmessig er jo svømming fantastisk. Du trener hele kroppen...

Pass på hva du spiser og drikker...er mest viljen det står på :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...