Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min som blir 2 år starter på barnehage nå i august.

Hva slags klær og utstyr trenger barnehage barn. Trenger litt hjelp.

Jeg vil kjøpe alt som trengs før han begynner i barnehagen.

Og jeg lurer på hvor mange ull klær trenger han?

Videoannonse
Annonse
Gjest tiril
Skrevet

Kjapp liste med det jeg kommer på:

- ullundertøy - Tror vi endte opp med fem sett; ett skal ligge i barnehagen, ett til sekken og ett han har på om morgenen. Så da kommer det jo helt ann på hvor ofte du vasker, om dere driver med bleieavvenning osv.

- Votter, luer, ullsokker osv - samme som ullundertøy; ett til barnehagen, ett til sekken, ett han drar i. I tillegg hadde vi ett sett liggende hjemme.

- Utedress/regndress til høst/vår.

- Utedress til vinter.

- Vogn med utstyr hvis du skal ha en egen stående i barnehagen; Her hadde vi dyne og to tepper + nett.

- Innesko.

- Evt et ekstra skopar til våte dager (hvis støvlene blir våte). Barnehagen vår hadde ønske om dette da uteområdet var et gjørmehull(!!!) på høst/vår.

- Bleier til å ha i barnehagen + evt annet barnehagen ønsker at du skal ha der.

Ta kontakt med barnehagen for de har gjerne en liste over hva de ønsker barnet skal ha... :)

Har jeg glemt no...?

Skrevet

og vanlige inneklær til og ha i hylla :) de blir våte og skittne hele tida :)

Gjest breiflabb
Skrevet

Om barnet skal sove i bhg ville jeg kjøpt pose enten lammeull eller voksi.

Også en ulldres/fleecedress til og ha under dress/regntøy. (denne har du over ulltøy/vanlig klær på "sure" dager) BArn i den alderen er ikke i så mye aktivitet, derfor er det greit og ha litt ekstra varme klær :)

-Parkdress

-Regntøy/regndress

-Gummistøvler/joggesko/vintersko

-Ekstra sokker/bukser/genser/boddy/tskjorte/strømpebukse

-Luer/ullsokker/votter (både til vinter og regn, sparkjøp har billige regnvotter koster 29.90 eller noe :))

-Vinterdress

Skrevet

I listen vi har fått fra bhg står det at det skal ligge 2 sett bytteklær inneklær i kurven. Hva slags inneklær bruker barna? Min vil være 1 år ved start. Hjemme har han brukt mye ullsett inne (body + bukse/stillongs). Vil dette funke i bhg eller er det noe annet de mener med inneklær der? Nå om sommeren har han vanlige inneklær; bukser, gensere, bodyer osv. Når det er veldig kaldt har han slike klær utenpå ullsett inne om vinteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...