kvinne25 Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Sønnen min som blir 2 år starter på barnehage nå i august. Hva slags klær og utstyr trenger barnehage barn. Trenger litt hjelp. Jeg vil kjøpe alt som trengs før han begynner i barnehagen. Og jeg lurer på hvor mange ull klær trenger han?
Gjest tiril Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 Kjapp liste med det jeg kommer på: - ullundertøy - Tror vi endte opp med fem sett; ett skal ligge i barnehagen, ett til sekken og ett han har på om morgenen. Så da kommer det jo helt ann på hvor ofte du vasker, om dere driver med bleieavvenning osv. - Votter, luer, ullsokker osv - samme som ullundertøy; ett til barnehagen, ett til sekken, ett han drar i. I tillegg hadde vi ett sett liggende hjemme. - Utedress/regndress til høst/vår. - Utedress til vinter. - Vogn med utstyr hvis du skal ha en egen stående i barnehagen; Her hadde vi dyne og to tepper + nett. - Innesko. - Evt et ekstra skopar til våte dager (hvis støvlene blir våte). Barnehagen vår hadde ønske om dette da uteområdet var et gjørmehull(!!!) på høst/vår. - Bleier til å ha i barnehagen + evt annet barnehagen ønsker at du skal ha der. Ta kontakt med barnehagen for de har gjerne en liste over hva de ønsker barnet skal ha... Har jeg glemt no...?
marylinm Skrevet 12. juli 2010 #3 Skrevet 12. juli 2010 og vanlige inneklær til og ha i hylla de blir våte og skittne hele tida
Gjest breiflabb Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 Om barnet skal sove i bhg ville jeg kjøpt pose enten lammeull eller voksi. Også en ulldres/fleecedress til og ha under dress/regntøy. (denne har du over ulltøy/vanlig klær på "sure" dager) BArn i den alderen er ikke i så mye aktivitet, derfor er det greit og ha litt ekstra varme klær -Parkdress -Regntøy/regndress -Gummistøvler/joggesko/vintersko -Ekstra sokker/bukser/genser/boddy/tskjorte/strømpebukse -Luer/ullsokker/votter (både til vinter og regn, sparkjøp har billige regnvotter koster 29.90 eller noe ) -Vinterdress
ViljaH Skrevet 12. juli 2010 #5 Skrevet 12. juli 2010 I listen vi har fått fra bhg står det at det skal ligge 2 sett bytteklær inneklær i kurven. Hva slags inneklær bruker barna? Min vil være 1 år ved start. Hjemme har han brukt mye ullsett inne (body + bukse/stillongs). Vil dette funke i bhg eller er det noe annet de mener med inneklær der? Nå om sommeren har han vanlige inneklær; bukser, gensere, bodyer osv. Når det er veldig kaldt har han slike klær utenpå ullsett inne om vinteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå