Gå til innhold

Scrapbooking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Skal begynne med scrapbooking, i første omgang skal jeg lage et album med bilder ifra dåpen til sønnen min. Men jeg har ikke vært borti dette før, og aner ikke egentlig hva jeg trenger av utstyr. Vet det finnes slike startpakker mange steder, men vet jo heller ikke hvor bra disse er, hvor mye innhold det i pakkene osv..

Er det noen som har tips til hva slags startpakker som er bra, og kan noen komme med innspill til hva jeg trenger av utstyr?

:tommelsmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye info å hente på scrapping.no . Foraer om ALT som har med scrapping å gjøre, og jeg vet at man kan legge ut forespørsel om noen har lyst til å gi bort noe, og mange som lager avtaler med hverandre der inne =) Koselig forum.

Skrevet

De har mye fint på Nille. Jeg pleier å kjøpe ark der. Ellers kjøper jeg det meste på eBay. Mye billigere enn fra norske nettbutikker!

Skrevet

Jeg anbefaler også scrapping.no, der finner du masse nyttige tips.

Det er en del ting du finner billigere via ebay eller utenlandske butikker, men alt i alt har norske butikker nå gode priser og du kan få handlet alt på ett sted.

Du trenger iallfall:

-papir

-lim

-god saks

-eventuelt skjærebrett

-noen alfabeter/bokstaver

-noe pynt

Man kan bruke det alle meste og er man kreativ finner man ting hjemme man kan bruke også.

Dersom du f.eks tar en titt i galleriet til Papir i Hjertet, finner du også materialoversikt på det som er laget:

http://galleri.papirihjertet.no/index.php

Skrevet

Vil legge til at sånn limpenn har for meg vært noe av det jeg brukte mest i starten, samt lim-puter. Hvis du klæsjer på mye lim bakpå et bilde eller papir så kan det bli sånn bumpete i i utseende.

Dette blir sikkert koselig, lykke til og god handel =)

Skrevet

Limpenner holder desverre ikke alltid så lenge, har opplevd at det løsner etter noen år. Men du får kjøpt flytende lim som ikke lager bulker, så det er ikke noe problem. F.eks Zip Dry-limet er suverent. Det samme er Fabri-Tac.

Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen! Jeg gleder meg til å begynne :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...