Gå til innhold

Er Miami en farlig by?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser på ferie til Miami/Florida om en mnd ca og jeg leser naturlig nok en del på nettet for tia. Syns det står mange steder om hvor farlig og skummel byen er så jeg begynner nesten å bli nervøs for å reise dit.

Hvor nervøs bør jeg egentlig være? Og hvordan er det å kjøre bil der?

Jeg syns jeg leser om at folk prøver å komme inn i bilen hver gang man stopper i et lyskryss og det virker veldig skremmende :sjenert::sukk:

Noen som kan berolige meg litt?

Skrevet

Hei hei!

Jeg har bodd i florida tidligere og var på ferie i Miami i fjor sommer.

Vi leide en cabriolet som vi cruisa rundt i hele florida med taket nede, inkl Miami.

Om dagen er det ikke farlig der, vi kjørte med taket nede og det er ikke skummelt.

Men når kvelden kommer og mørket senker seg anbefaler jeg å kjøre med dørene låst.

Sjansen er nok ikke så stor, men hvis uhellet skulle være ute er det greit å ta forhåndsregler. Det ER mye kriminalitet der, så det gjelder bare å ikke være dum.

Jeg og kjærsten min gikk gatelangs om kvelden og spiste og koste oss, før vi tuslet hjem igjen.

Det eneste "ubehagelige" jeg opplevde mens jeg var der var at jeg kjente noe som kom borti meg når jeg stod i vannkanten med vann til livet! Da skvatt jeg til og løp opp på stranden igjen, og da kom det en uteligger bort og snakket om haier og svære hvaler hahaha. Men han var også ufarlig.

Florida og Miami er FANTASTISK! ikke vits å gå og være redd, eller bekymre seg for å reise. Du kommer til å få det fantastisk!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Åh tusen takk for oppløftende svar! Syns jeg leser så mye om hvor farlig det er og hva man absolutt ikke må gjøre. Vi er jo vanlige folk med en god porsjon sunn fornuft...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk på det. Like greit som andre byer. Ikke pimp deg selv opp med unødvendige bekymringer.

God tur!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen anelse om hvor "vanskelig" det er å finne frem til/fra flyplassen? Vi skal hente bilen der og har lest at det er i et ganske belastet område så vil nødig rote meg bort. Er det godt skiltet?

Gjest Sobril
Skrevet

Har aldri vært i Florida, men har bodd og vært en del i California. Felles for USA er at skiltingen er en FRYD og det er kjempelett å finne frem over alt.

God tur! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk, får bare satse på at det går bra. Har tidligere vært på lange bilferier i hele Europa så er noe vant til å kjøre på fremmede steder. Bare litt skummelt med nye kontinenter hvor jeg er heeelt ukjent. :tommelopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...