Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke hensyn bør man ta til voksne barn (over 18 år) i forhold til det å inngå nye forhold?

Bør en evnt ny partner "godkjennes" av dette barnet før man inngår et forhold?

Tenker da både på mor (som det voksne barnet bor hos) og far som flytter alene, men som har levd sammen i mer enn 18 år..

Hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om de er "voksne" er de jo barna våre, så vi vil jo så gjerne gjøre ting "riktig". Men å få godkjenning er vel å gå litt for langt, vil heller tenke at det er viktig at de får bli kjent med hverandre på sikt.

Er det snakk om å flytte sammen med en ny partner med en gang?

Skrevet

Selv om de er "voksne" er de jo barna våre, så vi vil jo så gjerne gjøre ting "riktig". Men å få godkjenning er vel å gå litt for langt, vil heller tenke at det er viktig at de får bli kjent med hverandre på sikt.

Er det snakk om å flytte sammen med en ny partner med en gang?

Jeg tenker sånn generelt, hva som er vanlig og akseptabelt.

Om man treffer noen man liker, bør da barnet møte vedkommende før man inngår et forhold?

Gjest navnelapp
Skrevet

Nei, det syns eg ikkje. Ein bør kunne innleie eit forhold utan at barna har møtt vedkommande, og funkar det så får dei treffe h*n. Det er jo ikkje slik at barn har veto i slike saker, derimot bør dei få god tid på seg til å bli vande med situasjonen.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg tenker at "reglene" bør være noenlunde gjensidige her:

Ville de voksne barna dine bedt om din velsignelse/godkjenning før de inngikk et forhold til noen?

Skrevet

Om man da inngår et forhold og det viser seg at barnet og den nye parteren ikke går overens. Blir det ikke da vaskelig å skulle velge i fremtiden, hvem man omgås når?

Gjest Spinell
Skrevet

Ta nå ikke sorgene på forskudd!

Ditt barn kan ikke styre hvem du skal være sammen med (med mindre du har funnet deg en voldelig bølle e.l.)

En ting er hvis småbarn og ny partner ikke går overens, men når de er myndige bør de også være modne nok til å akseptere ditt valg av partner, akkurat som de trolig forventer at du skal akseptere deres kjærester. Både "barna" og ny partner bør kunne oppføre seg i nærheten av hverandre.

Skrevet

Om man da inngår et forhold og det viser seg at barnet og den nye parteren ikke går overens. Blir det ikke da vaskelig å skulle velge i fremtiden, hvem man omgås når?

Når man har "barn" over 18 så er det jo ikke lenger barn og bør følgelig kunne godta sine foreldres partnervalg som foreldrene godtar "barnets" partnervalg selv om de ikke liker vedkommende. Det er trist hvis de ikke kommer så godt overens, men man kan ikke lenger bare tilpasse seg "barnets" (som tross alt er myndig) ønsker. Dessuten er det vel som oftest slik at det uansett ikke er så veldig lenge til h*n flytter ut når man er 18.

Skrevet

jeg er ett voksent barn :fnise:

mine foreldre har aldri involvert meg i sine valg av kjærester. jeg bor ikke hjemme.så jeg synes ikke jeg har noe med det å gjøre.

men folk gjør vell ting på forskjellig måte :)

Skrevet

Nå er det heldigvis ikke aktuelt for min del, enda. Men, kom til å tenke over det og lurte bare på hva andre tenker om slikt..

Skrevet

Hvis jeg fant en ny kjæreste som overhodet ikke gikk overens med ungene (og grunnen til dette ikke var grunn nok til å gå fra ham) hadde jeg heller latt være å involvere ham med ungene til det evt. gikk bedre. Har tidligere vært sammen med typer som ikke har vært "klar" for å være sammen med en som hadde unger og de har jeg heller ikke introdusert som annet enn "kamerater" - men det ble jo slutt da så problemet forsvant.

Nei, jeg ville innledet et forhold til mannen uavhengig av hva mine voksne barn ville ment om ham. (På den annen side ville jeg også hørt på hva de hadde å si om det var veldig negativt da, men det kommer vel litt på siden av saken)

Skrevet

Ok. Vil det da si at et forhold fortere skarnter og går i oppløsning om ikke de voksne barna er enig i forelderens valg av partner?

Gjest navnelapp
Skrevet

Det går det vel ikkje an å seie noko generelt om? Her finn du alle variantar av konstellasjonar viss du leitar. Dei fleste voksne barn vil vel leve heilt greit med den partneren forelderen har valt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...