Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 Fine navn. Tenker på to lyshårete jenter. Syns de passet godt sammen. Vurderte Ingvild på en av mine jenter, men det ble et annet på I.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #3 Skrevet 12. juli 2010 Flotte navn. Ingvild kunne jeg tenkt meg på min egen datter. Fride er også pent.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 Ser for meg 2 søte jenter når jeg hører disse navnene. Det er sjelden noe tullball rundt Ingvild og Fride
Gjest anny Skrevet 12. juli 2010 #5 Skrevet 12. juli 2010 Ingvild er veldig fint, og ikke så mye brukt lengre. Fride synes jeg er mer typete, på linje med Tuva, Runa, m.m. Signaliserer at man politisk ligger på venstresiden (ikke noe galt i det!), og at man ikke ønsker å være tradisjonell. Problemet er at det er så mange som tenker slik, at navnene slett ikke er originale lenger. så for meg er Fride typete og oppbrukt,- sorry to say....
fruBeist Skrevet 12. juli 2010 #6 Skrevet 12. juli 2010 Jeg gikk i klasse med ei Fride på videregående. Hun hadde hår som et lykketroll
sophiaM Skrevet 12. juli 2010 #7 Skrevet 12. juli 2010 Kjempesøte og fine navn. Ville ikke kalt mine egne barn for det, (vil ha litt mer utradisjonelle), men ellers er det greie navn
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #8 Skrevet 12. juli 2010 Ingvild er veldig fint, og ikke så mye brukt lengre. Måtte bare svare på dette. Ingvild har vært blant de mest brukte navnene siden 1970-tallet, så skjønner hva du baserer den oppfatningen på. Søk gjerne selv på norskenavn.no: http://www.norskenavn.no/navn.php
Gjest gullis Skrevet 12. juli 2010 #9 Skrevet 12. juli 2010 Måtte bare svare på dette. Ingvild har vært blant de mest brukte navnene siden 1970-tallet, så skjønner hva du baserer den oppfatningen på. Søk gjerne selv på norskenavn.no: http://www.norskenavn.no/navn.php Ifølge statistikken er det iallefall ikke særlig i vinden nå lenger. Omlag 6000 personer som heter det. I 2000 var det 106 som fikk navnet Ingvild, i 2009 var det 52 stk. Så det er iallefall ikke på vei opp navnetoppen.
Gjest fireflies Skrevet 13. juli 2010 #10 Skrevet 13. juli 2010 Ingvild - Ei kjedlig jente fra en typsik A4 familie, eller så tenker jeg på ei gammel dame. Fride - Frosk
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #11 Skrevet 13. juli 2010 Ingvild er et fint gammelt norsk navn. Tenker på en vakker jente/kvinne med lang lyst hår. Fride minner meg om frida, og minner meg om en pen mørkhåret jente
Lvly Skrevet 13. juli 2010 #12 Skrevet 13. juli 2010 Når jeg tenker på Fride tenker jeg at noen har kommet borti e knappen i stedenfor a (unnskyld). Men synes det er et helt ok navn, vet om flere små, søte jenter som heter det. Ingvild, da tenker jeg på min gamle bestevenninne. Smart jente som var veldig tøff av seg Synes også det er helt ok navn. Ikke noe jeg ville kalt mine egne, men jeg har ikke sansen for typiske norske navn da.
Buljo Skrevet 13. februar 2011 #13 Skrevet 13. februar 2011 Ser dette er en gammel tråd, men når jeg hører navnet Fride tenker jeg såklart på meg selv Utenom det så ser jeg for meg ei blond, litt "rampete" jente. Man kan ikke være "engel" og hete Fride, sånn er det bare Men så kjenner jeg mange som heter det (det er mye brukt på sunnmøre), og alle er blonde og ingen av oss var såkalte englebarn akkurat
Gjest eggeline Skrevet 13. februar 2011 #14 Skrevet 13. februar 2011 Jeg heter Fride, og ble veldig overrasket over svarene i denne tråden! "Vanlig og oppbrukt?" Har bare hørt om EN annen som heter Fride i hele mitt liv, og reaksjonen fra alle når jeg presenterer meg ee "oi, det var uvanlig. det har jeg aldri hørt før" Får masse skryt for navnet mitt og er veldig fornøyd med det selv Visste ikke at det ble oppfattet som et vanlig navn, og hadde ALDRI trodd at det skulle nevnes i samme rekke som ingvild. Det må være på en annen kant i landet enn jeg er fra.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #15 Skrevet 13. februar 2011 Enig med hun over. Jeg kjenner en eneste Fride. Har aldri før møtt noen som heter det, og tenker det er langt fra noe vanlig navn. Frida er vel langt mer vanlig i så måte? Syns forøvrig Fride er et veldig fint navn, men siden det er så sjeldent og så likt Frida, høres det på en måte litt feil ut for meg. Som en litt dyslektisk utgave av Frida. 1
HedvigR Skrevet 13. februar 2011 #16 Skrevet 13. februar 2011 Ingvild har jeg et veldig positivt forhold til, for det heter min mor :D Så får assosiasjon til ei sterk, rettferdig og temperementsfull dame Fride har jeg egentlig ikke noe forhold til, men syns det var veldig fint!
Gjest Applecore Skrevet 13. februar 2011 #17 Skrevet 13. februar 2011 Søte navn Ser for meg to lysluggede småjenter ^^
Buljo Skrevet 13. februar 2011 #18 Skrevet 13. februar 2011 (endret) Jeg heter Fride, og ble veldig overrasket over svarene i denne tråden! "Vanlig og oppbrukt?" Har bare hørt om EN annen som heter Fride i hele mitt liv, og reaksjonen fra alle når jeg presenterer meg ee "oi, det var uvanlig. det har jeg aldri hørt før" Får masse skryt for navnet mitt og er veldig fornøyd med det selv Visste ikke at det ble oppfattet som et vanlig navn, og hadde ALDRI trodd at det skulle nevnes i samme rekke som ingvild. Det må være på en annen kant i landet enn jeg er fra. Fride er ikke ett vanlig navn, men de siste tre-fire årene har antallet "Fride'r" fordoblet seg. Nå er det 501 som heter det. Jeg har funnet navnet i én navnebok, og der sto det "Med ett tyngdepunkt i møre og romsdal." Sambo heter Trym, og det er det fem ganger så mange som heter, men her synes folk Trym er spesielt, og Fride er helt vanlig, merkelig nok Edit: Jeg bor på Sunnmøre. Endret 13. februar 2011 av FrideFisk
Gjest Airi Skrevet 13. februar 2011 #19 Skrevet 13. februar 2011 Kjenner bare ei som heter Ingvild, jeg. Fint navn da. Kunne tenke meg det selv, men det passer ikke med etternavnet mitt, må nok ha noe ganske mer internasjonalt - eller kanskje gi henne kjæresten sitt etternavn
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #20 Skrevet 13. februar 2011 Fride var rampejente/ guttejente som liten. Mørkt skamklipt hår etter å ha testet ut om frisøryrket var noe for en 4 åring, hissig som en veps og kronisk skrubbsår på knærne etter diverse klatreturer i trær... Blir ofte feiloppropt som Frode, Frida eller Trine. Som ungdom blir hun snill som et lam, venninnen som alltid tar vare på de andre, fornuftig og politisk aktiv. Studietiden (økonomi) tok hun delvis i Norge, delvis i utlandet. Som voksen er hun målbevisst, selvstendig, lojal, ufatterlig snill, tolmodig og leken. Fride er barn av humanetiske SVforeldre med solid egenoppbygget økonomi. Fride gifter seg med en godtlønnet akademiker, jobber og bor seg oppover i hovedstaden. Feriere enten på turistforeningens fjellhytter, i storbyer eller i firmaets sommerhus i Toscana eller Nice. Ingvild er ei lyshåret jentejente, barbie og sminkedukker- rosa kjoler. Populær på barne- og ungdomsskolen- kan til tider bli litt herskende dronning i gjengen, merkeklær og listepop. Ingvild eller bestevenninna Victoria drikker seg dritings og blir pumpa som 16 åring (og lærer ikke annet av det enn å bare drikke bittelitt mindre neste helg). Ingvild bruker sminke, står å stæsjer i garderoben i friminuttene. Ingvild går sykepleien etter vgs og gifter seg med en håndverker og lever et herlig fasadeliv i småbyen de begge kommer fra. 2 barn, villa, stasjonsvogn og ferieturer til canariøyene og Hellas. Ingvild kommer egentlig fra en borgerlig familie- men "familiearven" begrenser seg nå til et litt usunnt forhold til Chablis og Bourgunder samt en ferieleilighet på Amfi del Mar. PS; Fride og Ingvild vokste opp i BlockWatne-strøk i en østlandsby... (Fride er også verdens aller aller beste søster:-) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå