Gå til innhold

Overleve skudd i hodet

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det mulig å overleve å bli skutt i hodet?

Leser nå at Raoul Moat har begått selvmord ved skudd i hodet, men det står at han døde på sykehuset så han døre nok ikke momentant.

http://www.tv2nyhetene.no/dist/raoul-moat-tok-sitt-eget-liv-etter-stor-politiaksjon-3246941.html

De som stod bak de to siste skyteepisodene i Finland skøyt seg også u hodet og døde senere på dagen på sykehuset.

Jeg har også lest om personer som fakrisk har overlevd både en og to skudd i hodet.

Hvordan er det mulig? Jeg trodde at man døde momentant av skudd, og i hvertfall flere, i hodet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvor skuddet treffer. Som regel dør man, men noen kan ha griseflaks (evt. -uflaks, kommer litt an på). Husker jeg så en episode av Oprah, om tenåringer som hadde forsøkt å ta selvmord. Han ene hadde brukt en hagle og skutt seg i hodet. Hele ansiktet ble blåst bort, men han (tro det eller ei) overlevde. Han hadde et rekontrusert ansikt, og var både blind og uten lukte- og smakssans tror jeg, men han levde, og var glad for det.

Skrevet

Her kan man ha flaks ja. Men ikke noe jeg ville satset på, man får somregel noen mèn etter slike ting :goodbye:

Skrevet

De delene av hjernen som styrer vitale kroppsfunksjoner, altså hjernestammen og lillehjernen som er plassert 'bakerst i hodet', blir ikke truffet dersom man skyter seg f.eks i tinningen slik folk som oftest gjør på film. Men, det fungerer tydeligvis utmerket nok det også.

Skrevet

Man brukar inte dödsförklara människor förrän de antingen ligger i ambulansen eller har kommit till sjukhus. Så den dokumenterade dödsplatsen kan vara sjukhuset även om de faktiskt dog innan.

Skrevet

Kjenner til en som prøvde å ta livet sitt ved å skyte seg i hodet, han overlevde, som andre nevnte her er treffstedet avgjørende for om skuddet har dødelig utgang eller ei.

Gjest Hard Ride
Skrevet

Man kan overleve ja, men i mange tilfeller må man rekonstruere deles av ansiktet fordi et prosjektil blåser jo bort både kjøtt og bein.

Gjest Trajan
Skrevet

Man har veldig flaks om man overlever et skudd i hodet. Jeg har bare hørt om 1 tilfelle før men det er nok flere.

Skrevet

En dame her i nærheten ble truffet høyt oppe på pannen av et skudd fra en relativt svak pistol. Kulen gikk for det meste i gropen mellom toppen av hjernehalvdelene, så da hun etter lang tids rekonvalsens kom tilbake til samfunnet var den eneste åpenbare skaden at hun var blind på det ene øyet. Øyet i seg selv var helt, men den delen av hjernen som skulle ta imot "signalet" derfra var ødelagt. Hun klarte å jobbe deltid noen år etterpå, jeg vet ikke hva som har skjedd siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...