Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Hvordan er det mulig å overleve å bli skutt i hodet? Leser nå at Raoul Moat har begått selvmord ved skudd i hodet, men det står at han døde på sykehuset så han døre nok ikke momentant. http://www.tv2nyhetene.no/dist/raoul-moat-tok-sitt-eget-liv-etter-stor-politiaksjon-3246941.html De som stod bak de to siste skyteepisodene i Finland skøyt seg også u hodet og døde senere på dagen på sykehuset. Jeg har også lest om personer som fakrisk har overlevd både en og to skudd i hodet. Hvordan er det mulig? Jeg trodde at man døde momentant av skudd, og i hvertfall flere, i hodet.
Green Lady Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 Det kommer helt an på hvor skuddet treffer. Som regel dør man, men noen kan ha griseflaks (evt. -uflaks, kommer litt an på). Husker jeg så en episode av Oprah, om tenåringer som hadde forsøkt å ta selvmord. Han ene hadde brukt en hagle og skutt seg i hodet. Hele ansiktet ble blåst bort, men han (tro det eller ei) overlevde. Han hadde et rekontrusert ansikt, og var både blind og uten lukte- og smakssans tror jeg, men han levde, og var glad for det.
minea Skrevet 12. juli 2010 #3 Skrevet 12. juli 2010 Her kan man ha flaks ja. Men ikke noe jeg ville satset på, man får somregel noen mèn etter slike ting
Larsern Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 De delene av hjernen som styrer vitale kroppsfunksjoner, altså hjernestammen og lillehjernen som er plassert 'bakerst i hodet', blir ikke truffet dersom man skyter seg f.eks i tinningen slik folk som oftest gjør på film. Men, det fungerer tydeligvis utmerket nok det også.
LetThemEatCake Skrevet 12. juli 2010 #5 Skrevet 12. juli 2010 Man brukar inte dödsförklara människor förrän de antingen ligger i ambulansen eller har kommit till sjukhus. Så den dokumenterade dödsplatsen kan vara sjukhuset även om de faktiskt dog innan.
Kahlua Skrevet 12. juli 2010 #6 Skrevet 12. juli 2010 Kjenner til en som prøvde å ta livet sitt ved å skyte seg i hodet, han overlevde, som andre nevnte her er treffstedet avgjørende for om skuddet har dødelig utgang eller ei.
Gjest Hard Ride Skrevet 13. juli 2010 #7 Skrevet 13. juli 2010 Man kan overleve ja, men i mange tilfeller må man rekonstruere deles av ansiktet fordi et prosjektil blåser jo bort både kjøtt og bein.
Gjest Trajan Skrevet 13. juli 2010 #8 Skrevet 13. juli 2010 Man har veldig flaks om man overlever et skudd i hodet. Jeg har bare hørt om 1 tilfelle før men det er nok flere.
feuerstein Skrevet 13. juli 2010 #9 Skrevet 13. juli 2010 En dame her i nærheten ble truffet høyt oppe på pannen av et skudd fra en relativt svak pistol. Kulen gikk for det meste i gropen mellom toppen av hjernehalvdelene, så da hun etter lang tids rekonvalsens kom tilbake til samfunnet var den eneste åpenbare skaden at hun var blind på det ene øyet. Øyet i seg selv var helt, men den delen av hjernen som skulle ta imot "signalet" derfra var ødelagt. Hun klarte å jobbe deltid noen år etterpå, jeg vet ikke hva som har skjedd siden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå