aliana Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Vi skal selge leiligheten vår, og neste uke kommer takstmann for å vurdere leiligheten. Er det noe spesielt man bør forberede / gjøre i leiligheten før han kommer? Må man ta full nedvask eller er det greit at det er normalt rent/relativt nyvasket i leiligheten? (Orker ikke vaske så mye hvis jeg ikke må...) Er takknemlig for tips
Gjest Blubberella Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Hovedsaken er vel at takstmannen får et godt overblikk over leiligheten og området rundt. Jeg tror det holder å rydde litt og ha det normalt rent og pent, det var ihvertfall sånn jeg gjorde det. Takstmann vil også spørre om du vet om noen feil som bør være med i takstrapporten, og da kan du nevne ting du vet om som takstmann ikke ser/kan finne ut av selv (f.eks. pga at leiligheten er møblert).
Nr14 Skrevet 12. juli 2010 #3 Skrevet 12. juli 2010 En takstmann vil i tillegg muligens sjekke skap under vask på både kjøkken og bad. Kanskje også sluk i dusjen så kan være greit å sjekke over sånn at det ser greit ut på de plassene også. Rundvasking trenger du ikke:) At det er ryddig vil være et pluss ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå