Wildrose Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Jeg lurer på om det er forsvarlig å ha katten min( 6 mnd) hjemme alene i 3 dager? Det kommer en person og gir den mat/drikke hver dag. Er det bedre at katten er inne hele tiden i disse 3 dagene?( så den ikke går seg bort eller noe slikt) Noen tips og råd(?Kattepensjonatet her tar bare inn katter som skal være borte minimum en uke)
Auraya Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Det går nok greit, katter er stedbundne vanedyr, og foretrekker vanligvis å være hjemme når man reiser bort. Jeg lar mine være hjemme i inntil en uke, og det går helt fint, men de er voksne og flere. Siden katten din er såpass ung og alene bør man begrense det litt, men 3 dager går nok greit, ihvertfall når den får besøk daglig. Hvis personen har tid kan du be han/henne sette seg ned en halvtime-time og se på tv eller lese litt, så pusen får mulighet til litt kontakt også.
Eliine Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 Det går nok helt utmerket Jeg ville hatt katten innendørs i disse tre dagene ( avhenger selvsagt av været og hvor man bor,om det er inne eller utekatt++) Sålenge det kommer en person innom å ser etter katten og gir den mat/vann daglig,så ser jeg virkelig ikke at dette kan være noen problem overhodet Katten din setter sikkert stor pris på om vedkommende tar seg litt tid til å kose litt med den når h*n er innom
Anonymica Skrevet 11. juli 2010 #4 Skrevet 11. juli 2010 Det burde gå bra. Jeg hadde holdt den inne de tre dagene, og spurt om den som skal gi den mat hadde hatt tid til å gi den litt kos i tillegg til maten. Jeg drar iblant avgårde i helgen, fra fredag til søndag, og setter på radioen og får noen til å mate mens jeg er borte.
Wildrose Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2010 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg har en veldig sosial katt og jeg skal snakke med kattepasseren og spørre om han kan kose litt ekstra med den:)Håper dette går bra altså. Den er ikke innekatt, men jeg tror nok det er greiest ¨ha den inne disse dagene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juli 2010 #6 Skrevet 11. juli 2010 Jeg ville hatt den inne ettersom den er så ung En voksen utekatt ville jeg latt være ute om sommeren (spesielt hvis det finnes annet ly), om vinteren ville jeg vurdert å ha den inne. Kommer litt an på hvor sosial den er, om det er sannsynlig at den er tilstede når den som passer kommer, slik at den får gått ut og inn litt...
LetThemEatCake Skrevet 11. juli 2010 #7 Skrevet 11. juli 2010 Det går nog jättebra! Katter är väldigt självständiga av sig och en del lägger knappt märke till att människorna inte är hemma på ett par dagar (så länge de får mat då), haha. Jag fick låna en kompis lägenhet nyligen och hon har katt. Jag lånade lägenheten för att jag hade jobb i den staden hon bodde i och jag var inte hemma så mycket och den lilla tiden jag var hemma, sov jag. Dag 2 när jag kom hem hade katten lämnat en lite överraskning på badrumsmattan i ren protest för att han inte fick tillräckligt mycket uppmärksamhet.. Men alla katter är ju olika! Har du kattlucka? Om den hittar bra och vet att hemma är hemma så borde det ju inte vara några större problem med att släppa ut den. Risken för att den springer bort är väl lika stor som när du är hemma?
Capricorn Skrevet 11. juli 2010 #8 Skrevet 11. juli 2010 Det går nok bra, men sier som de andre her at den burde være inne siden den bare er 6 mnd. Jeg har latt min vær alene i noen dager med tilsyn et par ganger om dagen. Kattepasserene har nesten blitt kost i filler!! Ja, katter trenger folk Finn noen som kan sitte der litt og være seng/koseslave
Gjest Tsunade Skrevet 11. juli 2010 #9 Skrevet 11. juli 2010 Hold pus innendørs du, siden h*n er såpass ung. Har både hatt katt selv og passet andres katter, 3 dager uten matmor/far går greit når det er noen som stikker innom og ser til. Som noen foreslo her, radio er supert p.g.a. lyden av menneskestemmer. Jeg anbefaler P1, prating og moderat musikk dagen lang. Veldig fint om kattepasseren har tid til å være en liten time eller så sånn at pus får litt selskap og kos også. En katt på 6 mnd. er jo fortsatt en unge. Lykke til!
Tjorven Skrevet 12. juli 2010 #10 Skrevet 12. juli 2010 (endret) Det går nok fint. Våre puser er alene i 1 uke innimellom, man da er kattepasseren innom 2-3 ganger om dagen, hvorav de om ettermiddagen/kvelden alltid har selskap i 1-3 timer. Kattene er da ute på dagen dersom de ønsker det, slippes altså ut på morgenen og inn på ettermiddagen. Men 6 mnd er kanskje litt ungt for å være ute lange dager alene... Endret 12. juli 2010 av Tjorven
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #11 Skrevet 12. juli 2010 Min var nettopp alene i fire dager, nabo var innom å ga mat og slapp ut/inn. Kunne ikke falle meg inn å la katten være inne bare fordi jeg er borte.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #12 Skrevet 12. juli 2010 Min var nettopp alene i fire dager, nabo var innom å ga mat og slapp ut/inn. Kunne ikke falle meg inn å la katten være inne bare fordi jeg er borte. Men her er det snakk om en katt på 6 mnd. Så unge katter er mer troende til å rote seg bort og bli forvirret av at ikke eier er hjemme. En voksen utekatt ville jeg latt være ute (men når vi av og til har vært borte en langhelg om vinteren har katten vært inne).
lillemia Skrevet 12. juli 2010 #13 Skrevet 12. juli 2010 Min var nettopp alene i fire dager, nabo var innom å ga mat og slapp ut/inn. Kunne ikke falle meg inn å la katten være inne bare fordi jeg er borte. Det er noe helt annet når det er en nabo som passer, men i mitt tilfelle kan katten finne på å være borte alt fra et par timer til et døgn eller to, og når kattepasseren bort et stykke unna og kommer innom kun én gang om dagen for å gi mat, sier det seg selv at det er best å holde katten inne.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #14 Skrevet 12. juli 2010 Du kan ikke få denne personen til å bo hos deg mens du er borte da? En katt på 6 mnd er jo ikke så gammel, og spesielt når den er ene og alene hjemme.
Lvly Skrevet 12. juli 2010 #15 Skrevet 12. juli 2010 (endret) Jeg kan ikke så mye om katter, men kjæresten min skal passe en katt en uke nå. Han skal ikke ha den hos oss, men drar hjem til den for å slippe den ut og inn og å mate den. Regner med at det går greit da.. Men den er jo 1-2 år da... Endret 12. juli 2010 av Lvly
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå