Lvly Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Hei! Jeg begynte å scrappe litt for noen måneder siden. Kjøpte to album (et som er mitt eget og et som er ment for være babyalbum). Husker ikke målene på disse og arkene de bruker, men har nå kommet bort på et problem som følge av dette. De aller fleste ark jeg finner er enten 12x12 eller mindre! Dette dekker ikke hele sidene, slik at det blir stygge kanter til overs og det ødelegger veldig for utseende på sidene. Har dere noen tips? Har prøvd å ha border og slikt for å dekke disse kantene, men det blir så kjedelig på alle sidene! Skulle gjerne ha kjøpt dobbelt sett med ark, men dette blir for det første veldig dyrt, men det synes også at arkene ikke er hele om dere skjønner... I det ene albumet er det forresten også sorte sider, noe jeg oppdaget ble litt vanskelig med tanke på "glimmer mist", stempler og lignende. Hva gjør dere som bruker sorte ark?
Tjorven Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 Jeg er litt usikker på hva slags album du tenker på, er det album med lommer eller er det faste ark? Dersom det er faste ark kan du jo scrappe på 12*12-ark og lime de på midten av arket? eventuelt legge blonder rundt kanten, lage en kant du legger under 12*12-arket med f.eks punchet ark osv. På sorte ark er ikke Glimmer Mist noe særlig, men du kan f.eks male med maling eller bruke Gesso.
Lvly Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2010 Jeg er litt usikker på hva slags album du tenker på, er det album med lommer eller er det faste ark? Dersom det er faste ark kan du jo scrappe på 12*12-ark og lime de på midten av arket? eventuelt legge blonder rundt kanten, lage en kant du legger under 12*12-arket med f.eks punchet ark osv. På sorte ark er ikke Glimmer Mist noe særlig, men du kan f.eks male med maling eller bruke Gesso. Den er ringperm-aktig. Vet ikke hva du mener med lommer, men er store, sorte ark som en kan ta ut og sette inn ettersom man vil. Takk for tips! Gesso, hva er det?
-hild Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 (endret) hun tenker på plastlommer som man kan sette disse 12*12 arkene inn i etter hvert. Dermed beskyttes pynt og dill av plasten Det er ikke så greit å stemple osv på sort bakgrunn - men du kan jo stemple på f.eks hvitt, klippe ut pent og lime på det sorte arket ditt? Endret 12. juli 2010 av -hild
Lvly Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2010 hun tenker på plastlommer som man kan sette disse 12*12 arkene inn i etter hvert. Dermed beskyttes pynt og dill av plasten Det er ikke så greit å stemple osv på sort bakgrunn - men du kan jo stemple på f.eks hvitt, klippe ut pent og lime på det sorte arket ditt? Ahh, nei, har desverre ikke det. Angrer veldig på at jeg ikke kjøpte dem men.. Ja, det har jeg gjort på enkelte av sidene. Ble veldig kult! Stempel fungerte dårlig direkte på det sorte, men med gult stempel ble det en svak grønn/gul farge som synes i bakgrunnen.
Tjorven Skrevet 13. juli 2010 #6 Skrevet 13. juli 2010 På sort kan du embosse, det blir veldig fint. Da trenger du isåfall vannmerkepute, embossingpulver og embossing-pistol. Gesso er forøvrig en slags tykk hvit grunningsmaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå