Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Finnes det noen GODE guider på skyggelegging og highlighting av ansikt? Kanskje du har blogget om det? Eller kanskje der er en super video på YouTube hvor du "endelig skjønte hvordan det skulle gjøres"?

Jeg har skjønt det nå i følge en bok at jeg har et firkantet ansikt og bør skyggelegge "hjørnene" for å få det ovalt. Men vil ikke det bare fungere forfra? Vil ikke det bare bli en mørk flekk når du ser meg fra siden? Hvordan få dette til å fungere i 3D?

Skal man bruke mye mørkere farge enn man har på foundation? Eller bare så vidt mørkere? Bruker dere solpudder/bronzer, eller bare mørkere foundation? Man må vel duse kjempelenge for at man ikke skal se skitten ut? Sånn sett er det vel lurt å ikke ha for stor forskjell i fargen... Har forstått det slik at det bør være matt, eller ihvertfall ikke glitrende.

Hvilken kost bruker dere? Den skrå hvite fra Sigma? Eller er det en annen som er bedre? Hvordan bør den være? Tett? Fluffy? osv.

Vet ikke om jeg skal kaste med over dette, men hadde jo vært kjekt å prøvd for å se om det skjedde et mirakel. Til fest om ikke annet :) Har overlevd med (nesten) firkantet fjes så langt :)

Endret av Jade
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg sier det samme som jeg sier med øyenskygge. Øv og prøv deg frem. Hvis du har store eller små øyne fortelles det at du skal skyggelegge større eller mindre øyne med et spesielt fokus, men det har aldri funket for min del. En venninne av meg som har gått på makeupskole prøvde å sminke meg etter boka for noen år siden. Jeg så ikke ut! Kanskje hun ikke fikk det til, kanskje det var for uvant. Men jeg så bare mye styr i ansiktet, hehe.

Når det kommer til skyggelegging av ansiktet er min erfaring også litt lik din. Hvis jeg legger skyggen slik det sies at jeg skal, føler jeg at ansiktet blir veldig skittent. Får en flekk på begge sidene som jeg aldri er fornøyd med. Men disse flekkene tror jeg man kan øve seg på å forme, på samme måte en lærer seg å gjøre det med øyenskygge etter masse øving.

Det er vel individuelt. Jeg liker ikke å ha så mange farger i ansiktet, kanskje det er derfor jeg ikke liker å skyggelegge det. Om jeg gjør det, er det så vidt synlig. Bruker highlighting i en forsiktig tone. Jeg er mer fan av det, egentlig.

Hender jeg bruker noe rouge, men da er det kanskje bare tre trykk med figertuppen også duser jeg det så mye ut at en så vidt ser at jeg har gjort det. Så med andre ord anbefaler jeg deg Highlighting på kinnben og steder du føler for. Hvis du ikke finner den rette måten å legge skyggelegging på ansikt, er det sikkert noen andre her som vet mer om det enn meg, siden jeg ikke er så glad i det- eller kanskje bare ikke er flink nok/har prøvd meg nok frem.

Hadde vært fint med youtube video ja.

En kan sikkert øve/lære seg å gjøre dette uten å få gale overganger.

Endret av AnneBonny
Skrevet

Jeg gjør ikke mer enn å legge skygge under kinnben, og highlighting og rouge oppå kinnben. Jeg har et rundt ansikt..

Har du sett Sigma-videone med TiffanyD? De forklarer ganske greit hvordan man bruker forskjellige sigmakoster. I andre video, etter 4. minutt, forklarer hun om å legge skygge og highlighting med Sigma Makeup SS168 Brush (duben av MAC 168 Brush), og det er storsett sånn jeg gjør det.

face - basic

face - advanced

Gjest Heidila
Skrevet

Jeg bruker en skrå skyggekost (mac 168) når jeg korrigerer. Har du "firkantet" Ansikt og vil myke opp,så legg litt skygge på sidene som du sier.LEgg også litt ved kjeven på begge sidene for å myke opp Bruk et matt skygge,det kan godt være et solpudder. Vært forsiktig med å ikke påføre for mye om gangen :)

Her er et bilder du kan se på :

http://2.bp.blogspot.com/_dbmQSyp3EoU/SbZJ-cxUB4I/AAAAAAAAA2Y/-sJ58Dx-ILQ/s320/Sketch_Contour.jpg

http://www.thepetermans.com/MayKay/SquareFace.jpg

videoer :

De to første videoene er skyggelegging av nese for å få den slankere, og kinnben. Er et innlegg jeg har skrevet om min daglige rutine for en stund tilbake. Videoen er delt opp i 2, og i den siste videoen ser du hvordan jeg korrigerer ansiktet. NÅ har jg avlangt ansikt og ikke firkantet,men det går ut på det samme

http://www.youtube.com/watch?v=jAtvGstlz5s

http://www.youtube.com/watch?v=9e7WsO17N1A

http://heidilarsen.blogg.no/1239463785_sminkevideo__min_dagl.html

Skrevet

du kan bruke en helt lys øyeskygge på kinnbena, øyebrynsben, og hvis du tar en stripe midt på nesen, vil den se smalere ut:)

Skrevet (endret)

http://www.coverbrands.no/no/shop/smashbox/smashbox-artificial-light

Fikk denne i Posten på tirsdag. Den har en hvit krem aktig konsistens som man legger på huden akkurat som med vanlige kremer.

Begynte først å bruke den på kinnben og småsteder, jeg var litt redd for glitter og bling.

Nå bruker jeg den faktisk forsiktig over hele ansiktet- etter at fuktighetskremen har tørket inn og før all annen sminke. Og deretter legger jeg på resten av sminken (foundation etc)-Hvis jeg ønsker mer, legger jeg på mer. En kan leke seg frem. Jeg elsker den! Er absolutt ett av mine favorittprodukter.

Endret av AnneBonny
Gjest Heidila
Skrevet

Har boka. Gota love it ! :) selv om man vet det meste fra før,så er det likevel gøy å lese om sminke :D hater å lese bøker, men har to sminkebøker og de elsker jeg :D hehehe

• Liker 1
Skrevet (endret)

Argh! Jeg er så lett påvirkelig :/ Men når "alle" anbefaler den boken, så...

Heidi: Hvilken er den andre sminkeboken din? (og er du fornøyd med den også?)

Endret av Jade
Gjest Heidila
Skrevet

Argh! Jeg er så lett påvirkelig :/ Men når "alle" anbefaler den boken, så...

Heidi: Hvilken er den andre sminkeboken din? (og er du fornøyd med den også?)

Eve Pearl; Plastic surgery without the sugery. Kjempebra bok med masse bilder,tekst og tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...