Strenge Frk.Gerd Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Hei! Jeg har lekt litt med tanken om å få sydd egen designede klær, ettersom jeg har så mange ideer jeg gjerne skulle satt i live. Er det noen som har prøvd dette før? Regner med at det kan finnes skreddere som kan ta i mot slike oppdrag? Har noen tips om det i såfall? Jeg kan i teorien sy selv også, men jeg har aldri sydd noe særlig før.. så da må jeg isåfall ta et kurs eller ti og kjøpe symaskin! Har dere noen erfaringer rundt dette? Vil det kreve mye å eventuellt lære seg å sy selv?
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Hei! Jeg har lekt litt med tanken om å få sydd egen designede klær, ettersom jeg har så mange ideer jeg gjerne skulle satt i live. Er det noen som har prøvd dette før? Regner med at det kan finnes skreddere som kan ta i mot slike oppdrag? Har noen tips om det i såfall? Jeg kan i teorien sy selv også, men jeg har aldri sydd noe særlig før.. så da må jeg isåfall ta et kurs eller ti og kjøpe symaskin! Har dere noen erfaringer rundt dette? Vil det kreve mye å eventuellt lære seg å sy selv? Jeg vet om flere i Oslo som har tatt med tegningene sine til sydamer/skreddere og fått det laget. Sydamen justerer litt ift. hva som er mulig og vil se bra ut i samråd med dem, de kjøper stoff og hun syr. Det koster mer enn i butikker, men er ikke overvettes dyrt. Blant annet finnes det en dame i Vika (like ved House of Oslo) som jeg vet syr. Det er ikke vanskelig å sy enkle plagg selv, men det krever at man er nøye i forarbeidet. Hvis det du har tenkt deg mer avanserte sømmer og snitt, blir det nok verre. Du kan ofte kjøpe brukte symaskiner ganske billig på steder som selger symaskiner, og så kan du jo kjøpe klesmønster fra Vogue eller lignende, sette igang, og se om det er noe for deg?
Strenge Frk.Gerd Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2010 Tusen takk for svar! Jeg har belaget meg på å betale mer enn butikkpris om jeg skulle henvendt meg til en sydame ja! Men godt å høre at det ikke er overvettes dyrt heller! Men det er ikke snakk om å få sydd en hel garderobe, men enkelte plagg jeg har tegnet som kunne ha vært morro å få sydd. Kan jo forsøke meg litt frem med symaskin selv.. men husker jeg fikk svært dårlige karakterer i formgivningstimen!
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 Tusen takk for svar! Jeg har belaget meg på å betale mer enn butikkpris om jeg skulle henvendt meg til en sydame ja! Men godt å høre at det ikke er overvettes dyrt heller! Men det er ikke snakk om å få sydd en hel garderobe, men enkelte plagg jeg har tegnet som kunne ha vært morro å få sydd. Kan jo forsøke meg litt frem med symaskin selv.. men husker jeg fikk svært dårlige karakterer i formgivningstimen! Forresten, gjør litt research sånn at du finner en du har god kleskjemi med. Hvis du ikke liker andre ting h*n har laget, liker du neppe det som lages til deg heller, selv om det er fra dine tegninger.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2010 Der har du helt rett i! Viktig at vi er på nett rundt ideene og at h*n forstår mine tanker rundt hva jeg ønsker meg som resultat! Ser jo for meg at jeg kan bruke disse plaggene en god stund, har tenkt å gjøre de litt tidløse. F.eks et par kjoler jeg kunne tenkt meg å få laget, og en kåpe.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #6 Skrevet 12. juli 2010 Der har du helt rett i! Viktig at vi er på nett rundt ideene og at h*n forstår mine tanker rundt hva jeg ønsker meg som resultat! Ser jo for meg at jeg kan bruke disse plaggene en god stund, har tenkt å gjøre de litt tidløse. F.eks et par kjoler jeg kunne tenkt meg å få laget, og en kåpe. En annen ting som kan være smart, er å ta med bilder fra blader hvor noen bærer plagg med detaljer du vil ha. Med mindre du er innmari god til å tegne i 3-D, er det fint med bilder som viser f.eks. hvordan du vil at skuldrene skal sitte på en virkelig person eller hvordan rysjer skal lages. Litt som å ta med seg frisyrebilder til frisøren:D
Strenge Frk.Gerd Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2010 Smart! Og jeg kan også male fotorealistisk hehe! Så kan jo faktisk male de kjappt nok hvis jeg gjør det digitalt. Er egentlig i utgangspunktet kunstner. Takk skal du ha!
LetThemEatCake Skrevet 12. juli 2010 #8 Skrevet 12. juli 2010 Det finns ju olika skolor och utbildningar med inriktning på textil och många av dem tar emot beställningar. Jag har själv en väninna som går 3 året på en sådan utbildning och många av mina vänner låter henne sy upp deras idéer. Billigt och bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå