LisaMmm Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Har kjøpt denne kjolen, men den var alt for stor rundt puppene, bittelitt vid rundt midjen.. også tror jeg stroppene er litt for lange. Det er sjeldent jeg finner kjoler jeg liker, så jeg vil få noen til å sy den inn. http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/rare-fashion-475/nautical-cross-back-dress-475251-8/ Har dere noen forslag til gode "sydamer" i Trondheim? Hva kommer det til å koste, tror dere? Betalte bare 149 kroner for den, og originalprisen er 499.
Kladd Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Om hun er god, vet jeg ikke, men du får sydd om/sydd inn i underetasjen på Byhaven i Trondheim. Bare pass på at du er sikker på at de skjønner hva du er ute etter. Jeg skulle sy inn en splitt i en kurta for å bruke som kjole, med fikk den sydd med en mye høyere splitt enn jeg ba om.
Gjest Blondie65 Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 Du har kjøpt en kjole i for stor størrelse til kr 149 og hvor mye tror du at det koster å få sydd den inn? Selv for orginalprisen på kr 499 er det ikke verdt det. Verdt = pengeverdi. Dvs. det koster mer å få sydd den inn. Det hadde vært noe helt annet om du gjorde det selv. Kjøp kjole som passer din størrelse og din kroppsfasong neste gang. Du er ikke den eneste som sliter med å finne det. Har du vurdert å spørre sydamen om de kan sy en til deg istedet?
LisaMmm Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2010 Er ikke i Trondheim enda, men flytter i august. Har ikke vurdert å få sydd en ny kjole, nei, for jeg vil ha akkurat den jeg har kjøpt. Jeg finner så og si ALDRI kjoler jeg liker og som skjuler det jeg vil skjule. Det er nemlig veldig vanskelig. Kladd: Vet du sånn ca hva jeg må betale der?
Kladd Skrevet 11. juli 2010 #5 Skrevet 11. juli 2010 Nei, desverre - det vet jeg ikke. Tror jeg betalte ca 100-150 kr, men det var kun for å få sydd to sømmer. Mulig det var dyrt pga en slags "minstepris", jeg vet ikke helt. Det vil nok koste en del ja, men så lenge du blir fornøyd er det verdt det, mener nå jeg! Men du bør kanskje se på stoffet på kjolen og sånn? Tror du den vil tape seg fort etter vask? I såfall ville jeg nok revurdert det. Ikke vits å bruke penger på å sy om en kjole som mister all fasong/farge etter én vask. Ville uansett vaska den først, i tilfelle den krymper.
Aftensol Skrevet 12. juli 2010 #6 Skrevet 12. juli 2010 Men du bør kanskje se på stoffet på kjolen og sånn? Tror du den vil tape seg fort etter vask? I såfall ville jeg nok revurdert det. Ikke vits å bruke penger på å sy om en kjole som mister all fasong/farge etter én vask. Ville uansett vaska den først, i tilfelle den krymper. Det ville jeg også ha gjort... Fikk ikke opp kjolen, men hvis den er i bomul eller stretch stoff så ville jeg ha slengt den en runde i tørketrommelen også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå