kinkeline Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Hei. Jeg har kjøpt to lamper som har helt forferdelig farge, men perfekt form til stuen min. Jeg har veldig lyst til å spraye disse to hvite. Da jeg aldri har gjort dette før så gikk jeg bare på Clahs Ohlson og kjøpte det som het hvit spray maling og sprayet i vei på den ene. Etter tre dager så begynte det å chippe av. Da jeg gikk og snakket med de på Jernia så sa de at det var fordi jeg manglet grunning og etter litt googling så ser jeg at alle sier at man skal pusse med sandpapir først. Jeg har nå kjøpt sandpapir, både en som er grov og en som er litt finere, men selv med den grove så skjer det jo ingenting! Hvor grov må sandpapiret være for at det skal ha noe å si? Og når vet jeg at det er klart til grunning?
Xtra_lilje Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 hva er det som ikke skjer? At malingen du sprayet på ikke forsvinner, eller at du ikke merker noen endring i porselenet? jeg har gjort noe lignende selv, og beste tipset jeg kan gi deg er å gjøre det i flere tynne lag ( malingen altså )
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 Siden det er porselen så skal du ikke bruke for grovt sandpapir. Bruk et fint og puss lett over etter du har vasket de med fettløsende middel. Støvsug pusset og spray et lett lag med grunning. Deretter kan du spraye i tynne lag til du har oppnådd ønsket dekke, la det tørke mellom hvert lag. La de stå et par dager for å herde før du bruker de.
kinkeline Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2010 Siden det er porselen så skal du ikke bruke for grovt sandpapir. Bruk et fint og puss lett over etter du har vasket de med fettløsende middel. Støvsug pusset og spray et lett lag med grunning. Deretter kan du spraye i tynne lag til du har oppnådd ønsket dekke, la det tørke mellom hvert lag. La de stå et par dager for å herde før du bruker de. Jeg måtte ha ganske grovt faktisk for å se at noe som helst skjedde, men det store problemet mitt nå er at det går fint å pusse den flate delen helt øverst på lampa, men i det lampen blir rund i formen så kan man ikke pusse i det hele tatt. Sandpapiret bare glir over som om det er vanlig papir jeg bruker. Skjønner ikke hvordan jeg skal få pusset. :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå