Gå til innhold

Har seven eleven flaskeautomat?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Airi Chikako
Skrevet

Pantautomant? Tror ikke det, men de fleste vil vel ta i mot tomflasker og gi pant likevel?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

nei, men vi tar i mot flasker. men hvis du kommer med en søpplesekk så blir det litt værre. Vi pleier å ta i mot under ti flasker om dagen, tror du vil bli henvist til nærmeste butikk. Det er mange som har panteautomat som er åpen på søndager, eks. bunnpris.

Skrevet

nei, men vi tar i mot flasker. men hvis du kommer med en søpplesekk så blir det litt værre. Vi pleier å ta i mot under ti flasker om dagen, tror du vil bli henvist til nærmeste butikk. Det er mange som har panteautomat som er åpen på søndager, eks. bunnpris.

Dere har vel egentlig ikke lov til å nekte å ta imot panteflasker? Eller har jeg misforstått reglene?

Alle som selger bokser og plastflasker med pantemerke er pliktige til å gi pant. Du kan for eksempel pante i butikker, kiosker, på bensinstasjoner og marinaer.

http://www.pant.no/norskresirk.php

Jeg skjønner det kan bli vanskelig med lagringsplassen på små utsalgssteder, og det kan ta tid å telle opp en hel sekk med flasker. Men KAN dere egentlig si nei?

Skrevet

De kan vel strengt tatt ikke si nei, men de i de fleste tilfeller vil de vel forsøke å få en til å gå ett annet sted. De gangene jeg har kommet med veldig mye flasker på kiosker eller bensinstasjoner har de stort sett bedt pent om at vi går på nærmeste dagligvare, men dersom det ikke har latt seg gjøre pga åpningstider har de tatt i mot dem.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg skjønner da ikke hvorfor folk ikke kan pante når daglivarebutikken er åpen? hvorfor på død og liv komme med en stor sekk full av flasker på en søndag på 7-eleven? ..

Skrevet

jeg skjønner da ikke hvorfor folk ikke kan pante når daglivarebutikken er åpen? hvorfor på død og liv komme med en stor sekk full av flasker på en søndag på 7-eleven? ..

Det er vel ingen som har sagt at de på død og liv må pante en stor sekk flasker på søndager. Poenget var bare at alle som selger flasker også har plikt til å ta imot, så OM noen dukker opp med en sekk full av flasker så kan de ikke nekte å ta imot.

Personlig velger jeg aldri å pante flasker på verken kiosker eller bensinstasjoner, jeg foretrekker de selvbetjente automatene på butikkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...