Twixie Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Heisann! Vi skal gifte oss til høsten og gleder oss veldig! Men vi har en ting vi trenger litt hjelp til. Vielsen skal være kl 14.00 og vi har satt oppmøte på festlokalet kl 17.00, men på grunn av noen omstendigheter ser det ut til at vi ikke kan ha bordsetting før 18.30. Så nå lurer vi litt på hva vi kan finne på som underholdning frem til bordsettingen slik at gjestene ikke begynner å kjede seg. Er det noen som har noen gode forslag. Vi har selv tenkt på quiz, men så kan det bli vanskelig å dele 100 gjester inn i lag og få plass til dem på bord.... Vi har allerede tenkt at vi kanskje må ha noe frukt og slikt fremme dersom gjestene er litt sultne når de kommet til lokalet. Forslag til underholdnig mottas altså med takk
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 Det er bare 1,5 time. 100 stykker klarer fint å underholde seg selv, men dere kan jo finne på en "bli kjent lek" kanskje.
Rosalie Skrevet 11. juli 2010 #4 Skrevet 11. juli 2010 Litt småsnacksing, samt enkle uteaktiviteter som kubb og ringspill?
Twixie Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2010 Bryllupet er i midten av oktober så vi kan nok ikke satse på utespill, men takk for godt forslag Bli kjent lek er jo litt morsomt, kanskje vi kan presentere alle muntlig i stedet for å ha det i bordhefte...
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juli 2010 #6 Skrevet 11. juli 2010 Hva med de gjestene som ikke kan dra hjem? Fra kl. 14 til 18.30 er det mange timer. Du bør iallfall by de på mer enn frukt. Folk spiser før de steller seg og drar. Ergo så er det mange timer uten mat. Kan gjestene være i lokalet før serveringen og hvor mange timer er før er dette lokalet tilgjengelig?
Manuela Skrevet 12. juli 2010 #7 Skrevet 12. juli 2010 Vet ikke hvor dere skal gifte dere, men kanskje sende dem på en guidet busstur? Hvis dere har mange tilreisende kan en lokal "turistattraksjon" eller en utstilling være noe. På et galleri (f.eks) kan man også få avtalt at gjestene får noe å bite i. Kaffe og boller, fingermat og musserende eller noe.
Twixie Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 13. juli 2010 Vielsen er kl 14.00 og varer vel en halvtime til 45 minutt. Så skal vi ta bilder og da har gjesten "fri" til de kommer på festlokalet kl 17. Synes det var en god ide med busstur Manuela, men vi får se litt hvordan det går med budsjettet vårt. Når det gjelder mat til gjestene så kan vi jo også sette opp noe kjeks eller lignende. Det er egentlig ikke vits for gjestene og møte opp i lokalet før kl 17. Jeg er selv en som klarer å gå noen timer uten mat, i hvert fall når jeg vet jeg skal innta en herlig tre-retters, men har jo forståelse for at andre må ha hyppigere måltider. Vi får tenke litt på det Håper jo at dagen skal bli så kjekk så mulig både for oss og gjestene
Frøken Mitzi Skrevet 13. juli 2010 #9 Skrevet 13. juli 2010 Det blir jo fryktelig lenge å gå uten mat fra før vielsen (tipper ingen spiser etter kl 13 da) og helt til klokken 18.30-19.00 (det tar jo litt tid å komme seg til bords før maten er klar). Det er jo også en god stund mellom kl 15.00 og 17.00, hvor skal gjestene oppholde seg da? Gjestene burde få reise direkte til lokalet, jeg skjønner ikke helt hvorfor de ikke kan det? Selv om det ikke er noe underholdning der, så er det jo en plass å oppholde seg. Og det er jo helt vanlig at gjestene ankommer lokalet mens brudeparet er avgårde for å ta bilder. Jeg ville definitivt sørget for noe mer mat enn frukt og litt kjeks. Om det hadde vært det eneste jeg fikk å spise på så mange timer, hadde kvelden raskt blitt ødelagt pga hodepine, men pga det, så ordner jeg meg ofte selv med mat, just in case... Men det er nok langt fra alle gjestene som tenker på. Ikke meningen å være negativ altså. Selve tiden fra 15-18.30 ville jeg ikke vært så bekymret for. Om gjestene får litt å bite i, i 17-tiden, så går tiden raskt av seg selv uansett. Er det langt mellom vielsesstedet og lokalet? Går der med noe tid i kjøring, så er det jo enda kortere tid. Men mat er stikkordet Hva med en enkel salat og noe baguettbiter til? Lykke til!
Ma03 Skrevet 13. juli 2010 #10 Skrevet 13. juli 2010 Hva med å servere snitter eller annen påsmurt brødmat i tilegg til et lekkert fruktfat og litt leskende drikke? Sørg for sitteplasser, så tror jeg nok det går fint med de timene
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juli 2010 #11 Skrevet 14. juli 2010 Evt. servere lefse med spekemat type tapasopplegg. Det fikk vi servert på et seminar jeg var på, og var stor suksess! Snuler/griser ikke så veldig! Og godt!!! Og gjerne noe oppskjært frukt. Ellers så er bli kjentlek en grei ting, så kan gjestene etterhvert mingle på egenhånd!
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juli 2010 #12 Skrevet 14. juli 2010 Eller lag en video av dere, evt. slideshow med bilder!
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #13 Skrevet 16. juli 2010 Vi har vielse kl 14 og middagen starter kl 18. Vi blir opptatt med fotografering etter vielsen og regner med å ankomme festlokalet ca 16.30 - 17, men gjestene er velkomne til å dra direkte dit etter vielsen (hvor skulle de ellers gjøre av seg? Dra hjem og sitte der og dingle med bena i finstasen?). Foreldrene våre kommer til å dra dit direkte, i tillegg er serveringshjelpene allerede der. Vi kommer til å servere frukt (et fat med diverse innbydende frukt), påsmurte lefser og gjærbakst (kringle) samt kaffe og mugger med vann (med sitron/lime og isbiter, slik at det ser delikat ut). Dvs dette blir plassert på et bord i hallen/barområdet umiddelbart når folk kommer, kanner og mugger blir selvfølgelig fylt opp regelmessig. Når vi ankommer er det musserende og litt "tiltygg" (ristede nøtter, oliven og bacondadler).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå