Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Bruker du facebook som målestokk på vennskapene dine? Det vil da helst si de mer perifere vennene. Tar du deg nær av det om du ser at vennene dine skriver og kommenterer mye til hverandre, men ikke deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest sue84
Skrevet (endret)

innerst innerst inne kan jeg faktisk det ja, men vet det er helt tåpelig..

har 3 nææære venner, og skriver de til hverandre ofte og ikke til meg blir jeg kansje litt småå sjaluu..

og vist jeg foreksempel kommenterer statusen til ei venninde, og hun svarer de andre som har komentert men ikke meg, da reagerer jeg litt :)

men er en smuule paranoid da :P

så det er ikke noe jeg nevner til dem, for det er bare en bagatell som ikke betyr noe :)

Endret av sue84
Skrevet

Nei, for det skjer aldri. Men kan jeg jo forstå hvis noen har venner som aldri skriver til dem, men til alle andre. Likevel er det jo latterlig å la et nettsted styre et vennskap. Mange har jo funnet ut alt de trenger å vite om kjærestens utroskap på facebook, så det kan vel fungere på samme vis med venninner?

Gjest sue84
Skrevet

er helt enig med deg.. facebook har tatt litt for mye over.. alt som skjer går jo igjennom facebook.. har du blitt sammen med noen så er det aaldri offisielt før det kommer på facebook etc.. ;)

Skrevet

Facebook var for meg en gang i tiden bare en måte å snakke med søstern når hun bodde i England - hadde EN venn på facebook og det var henne, det var før det eksploderte.

Men bruker det nå som jeg er i England med å holde kontakt med folk hjemme i Norge - kjenner jeg bryr meg fint lite hvem som skriver til hverander eller om de snakker med meg eller ikke.

Facebook er djevelen selv også av og til, plutselig forventer folk at ALLE de noen gang har møtt i hele sitt liv skal stikke innom å skrive 'gratulerer med dagen' på 'veggen' din selv om kanskje 10 ville husket det ellers om ikke facebook var der for å minne alle på vennelista di på at du blir eldre..

Nei, facebook er overfladisk så jeg bryr meg fint lite kjenner jeg..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

FB (og andre slike steder) er bare en eneste stor overvåkningsplass som avler sjalusi og misunnelse og alt som ikke er av det gode. Jeg holder meg unna.

Skrevet

Jeg bruker FB både til venner og nettverk -rett og slett en måte å ha kontakt med folk jeg har jobbet med, studert med og som jeg ønsker å beholde kontakten med videre, ikke fordi de er venner men fordi de er nettverket mitt som gjør at jeg får den informasjonen jeg ønsker meg, kan oppdage mulige jobbtilbud osv. -og jeg gir det samme tilbake om jeg har noe å gi. Mye foregår på "bakrommet", altså i innboksen og ikke på veggen fullt offentlig. Derfor så tenker jeg kanskje også annerledes om FB enn mange andre som bare har sine nære venner der?

Om mine nære venner kommenterer til hverandre uten å dra meg inn i det så betyr det jo bare at de har noe å si til hverandre eller har det moro sammen, og det må jo være greit? Er jo en bra ting at stemningen er god rundt om? Hva skulle jeg bli sjalu på tenker jeg?

Med mine nære venner så har jeg mer kontakt med dem pr. telefon,sms,chat og selvsagt fysisk -enn på facebook. Facebook er og blir noe jeg bruker aktivt bare i perioder (når det gjelder kontakt med venner) og til "networking" rett og slett -men det er jo meg da! ;)

Skrevet

Facebook bør ikke brukes som målestokk for noe som helst ;)

Bruken av sosiale medier kan foregå på så forskjellige måter at hverken antall venner eller aktivitet sier noe som helst.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

nei... folk bruker jo facebook så forskjellig; samboern min er f eks nesten aldri pålogget, og pleier ikke å skrive noe særlig hverken i statusen eller på min side. Det betyr jo ikke at vi har et dårlig forhold :fnise: Flere av de nærmeste venninnene mine er lite aktive på facebook, mens andre mer "bekjente" er aktive og skriver ting det er morsomt å kommentere. Så jeg kan godt skrive mer til en person jeg ikke har så nært forhold til, enn bestevenninna mi. Man bør ikke vektlegge facebook så mye, og dersom en føler det blir et problem bør en kanskje heller konsentrere seg om å finne på noe i virkeligheten med de som betyr noe for en :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker facebook mer som en informasjonskanal. Har fått raskere kontakt med nye folk på den måten. Jeg ser hva de driver med, og de seg hva jeg gjør. Da er det enklere å se om man har noen fellesinteresser og man kan bli invitert med på ting av folk man ellers kanskje ikke ville klart å få kontakt med.

Bruker det ikke som en målestokk på vennskap, men jeg synes alltid det er hyggelig når folk jeg vanligvis ikke snakker så mye med kommenterer statusene mine o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...