Gå til innhold

Hvor kan man smelte gamle smykker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har noen smykker i sølv og gull som jeg ønsker å smelte om.

Noen som kan anbefale seriøse gullsmeder i oslo som driver med dette?Om dere ble fornøyd, og hva dette kostet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal du smelte om til? Tror ikke det er noen som smelter om sølv, det har i alle fall ikke blitt praktisert i de tre gullsmedene jeg har jobbet i...

Skrevet

Tenkte å smelte de om til øredobber,anheng el.l. eller kanskje få noen tips av gullsmeden. Har ikke så masse å smelte om, så det begrenser seg vel litt selv.

Hvor mye tok dere for jobben der du har jobbet?

Skrevet (endret)

Jeg tror faktisk ikke vi gjorde det, men jeg jobbet jo i en kjedebutikk. Hvis du holder til i Oslo, ville jeg besøkt Scharffenberg (tror det skrives sånn). Han holder til å Skippergata. Husker ikke husnummeret, men det er nærme Karl Johan, og på venstre side når du er i Skippergata :)

Skal du smelte om må du nok et til enkeltstående utdannet gullsmed og høre med dem. Men vil tro det koster litt.

Edit:

Ved nærmere ettertanke tok vi inn byttegull, prisen lå vel på rundt 45-50 kr grammet. Så det ble vel smeltet om til noe på hovedkontoret. Men usikker på om det er noe vi hadde gjort for en kunde.

Endret av Green Lady

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...