Gå til innhold

Paris

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg planlegger en tur til Paris, når jeg er inne på Ryanair sine sider ser jeg at de flyr fra Rygge til Paris Beauvais.

Jeg har googlet litt, og funnet ut at flyplassen er 85km fra Paris.

Noen som har flydd dit? Er det lettvint å ta tog videre til Paris?

Vil også gjerne ha tips om fine men billige hotell som ligger i Paris.. Eller litt utenfor (som de billige gjerne gjør) men i nærheten av tog/metro/bus eller lignende slik at vi kommer oss inn i Paris også..

Skal for øvrig reise på vinteren, en gang like etter julaften og bli til 2. januar :)

Poster som anonym så ikke mannen finner ut av julegaven før han skal....

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva ville dere foretrukket, et ikke så veldig fint hotell - men som ligger i sentrum..

Eller et finere hotell utenfor sentrum, hvor man er avhengig av buss/metro for å komme inn til sentrum?

Skal være der 3-4 dager..

Skrevet

Hva ville dere foretrukket, et ikke så veldig fint hotell - men som ligger i sentrum..

Eller et finere hotell utenfor sentrum, hvor man er avhengig av buss/metro for å komme inn til sentrum?

Skal være der 3-4 dager..

Så lenge det er kort vei til metro stasjonen ville jeg foretrukket et finere hotel litt utenfor sentrum.

Skrevet

Jeg planlegger en tur til Paris, når jeg er inne på Ryanair sine sider ser jeg at de flyr fra Rygge til Paris Beauvais.

Jeg har googlet litt, og funnet ut at flyplassen er 85km fra Paris.

Noen som har flydd dit? Er det lettvint å ta tog videre til Paris?

Vil også gjerne ha tips om fine men billige hotell som ligger i Paris.. Eller litt utenfor (som de billige gjerne gjør) men i nærheten av tog/metro/bus eller lignende slik at vi kommer oss inn i Paris også..

Skal for øvrig reise på vinteren, en gang like etter julaften og bli til 2. januar :)

Poster som anonym så ikke mannen finner ut av julegaven før han skal....

Har landet på Beauvais en gang, men det var med "Nytt og Nyttig" så vi ble hentet med busser. Men det er langt utenfor Paris. Har ellers bare reist med Norwegian og de lander på Orly. Der er det lett å finne frem og enkelt å ta toget (RER) inn til Paris. Skulle jo tro det går busser fra Beauvais.

Gjest navnelapp
Skrevet

Sjekk ut google maps, så finn du avstanden.

Skrevet

Det går busser, og er ikke noe problem å komme seg til Paris.

Skrevet

ja det var enkelt og greit med busser. Godt å sove til og fra flyet, og tror de tok ca timen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Fant denne siden hvor det står at man det er enkelt og greit å kjøre med buss fra flyplassen til Paris. Satser på at vi gjør det, da det bare koster 14 euro. Sparer mye på å fly med ryanair i forhold til Norwegian, så da gjør vi det :)

Noen hotell anbefalinger?

Skrevet

Et koselig, lite hotell. Veldig sentralt, mellom Champs-Elysées og Bvd Haussmann. (shoppinggate)

Verdens hyggeligste personal.

http://www.hotelalbion.com/

God tur!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Et koselig, lite hotell. Veldig sentralt, mellom Champs-Elysées og Bvd Haussmann. (shoppinggate)

Verdens hyggeligste personal.

http://www.hotelalbion.com/

God tur!

Det så koselig ut! :) Takk for tips!

Vet du forresten hvordan det er der om vinteren, tenkte på i forhold til temperatur på rommene...

Skrevet

Det tidligste jeg har vært der er i påsken.

Men regner med at det er varme på rommene så det ikke blir noe problem :-)

• 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da er fly billettene bestilt og betalt :)

Noen som har tips til hvor vi kan spise en romantisk middag i Paris på nyttårsaften? Regner med at vi bør reservere bord...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...