Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei.. tenkte kanskje dette emnet passet best inn her visste ikke helt hvor jeg skulle poste det hen ellers.

men skal ta en tattovering og da antagligvis i drammen, men så lurte jeg på noen erfaringer fra di to forskjellige tattoverings studioene som er der? hvilken av di vil folk anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Starlight tattoo AS er å anbefale :) Har ikke tatt der selv, men var med en kompis dit :)

Skrevet

Anbefaler Starlight tattoo. Tok min der for noen år siden, og er veldig fornøyd

Skrevet

et forholdsvis nytt sted i nybyen/konnerudgata har jeg hørt mye bra om. venninnen min var og fikset på en gammel tatovering der nå nylig og skrøt veldig av han som driver stedet. spesiellt det at han var lydhør for hennes ønsker.

starlight har jeg personlig ikke et godt inntrykk av, var innom for å diskutere muligheter for å få tegnet et eget mønster og følte at "dette var noe de ikke gadd å bruke tid på", hele stedet var preget av stress og masseprodusering. venninnen over fikk samme inntrykket og valgte bort stedet i likhet med meg.

Skrevet

Jeg anbefaller derimot ikke starlight! Absolutt ikke, med mindre du har planer om tribal eller små teite dyr (engjørninger, delfiner o.l.). Maken til useriøst og dårlig studio skal du lete lenge etter. De hadde sin storhetstid for et par år siden, men etter det har de synket betraktelig i både service og utføring. Er en som er flink der, men han har sitt spesial felt. I tillegg er jeg ikke fan av at de lar folk under 18 tattovere når det selv er 18 års grense på å ta det.

Dog, man har både Leading light (ved gamle drammensbadet) og Nybyen tattoo som da ligger i konnerudgata/nybyn.

Jeg har hovedsakelig erfaring med nybyn når det gjelder old school tatoveringer, type pin up, svaler o.s.v av den gamle typen. Men gud de er han flinke på. Virkelig god utførelse, og som med andre tattovører så kan han nok også ta det du ber om.

Leading light har jeg ikke noen fra selv, men kjenner veldig mange som har tatt der, og de er et helt annet nivå enn starlight og anbefaller de virkelig. Charlie kan virke litt byrsk og rar innimellom, men han er virkelig en flink artist og kunstnerisk av seg når det gjelder f.eks egenlagd tattoo (noe jeg da er fan av, hater slike tattoo'er fra et ark på veggen).

Hvis ikke så har man også Black Cat Ink i krokstadelva. Virkelig flink dame som jeg syntes er skikkelig flink på f.eks detalj tattooer og fantasy. Har to av mine derfra og jeg syntes de virkelig er flotte, en av de måtte jeg ta som cover up på en fra starlight.

Det er nok ventetid både på leading light, nybyn og black cat ink, men jeg ville heller ventet litt for å få en skikkelig en, enn for å få en på dagen hos starlight.

Gjest Pucifer
Skrevet

Enig med de over at Starlight er ikke et sted man burde dra til...

Leading light (het det noe annet för? lenge siden jeg har värt der) anbefaler jeg veldig - iallefall om det er samme folka der i dag som det var for noen år tilbake. Utrolig ordentlige mennesker som virkelig hjelper deg, hörer på dine önsker og som ikke tattoverer för du er helt sikker. De var også utrolig säre på aldersgrenser på piercinger. Min lillesöster skulle ta piercing der, men var under 18 år - eneste måten hun kunne få tatt piercingen der var om en av våre foreldre ble med, viste legitimasjon på hvem de var og skrev under på et samtykke.

Dette likte jeg veldig godt, da det er mange unge som tar piercinger i hytt og pine.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg har bare hørt dritt om Leading Light angående tatoveringer, og har ikke noe positivt inntrykk av stedet selv heller. Skulle egentlig ta piercing der, men de hadde knapt nok et eneste smykke av titan der, kun stål. Også brukte de kun ring, som er med på å irritere en ny piercing skikkelig. Ble ikke spesielt imponert over kunnskapsnivået og gikk.

Ei jeg kjenner skulle ta en stor tatovering der, men fyren som skulle tatovere var både uhyggelig og virka lite flink. Hun har en del store frihåndstatoveringer fra før og er ganske kresen på hvem som får slippe til på kroppen hennes. Det gjorde ikke den personen, ihvertfall.

Ts: Du er en halvtime unna Oslo med tog. Ta turen innover dit isteden. :)

Skrevet

Ts: Du er en halvtime unna Oslo med tog. Ta turen innover dit isteden. :)

Hvor skal man gå i Oslo da?

Skrevet

Jeg tok mine 2 tatoveringer på Starlight for en del år siden. Teknisk sett er de godt utført, og de er like fine den dag i dag. Men jeg fikk inntrykk av at de er litt slurvete, for den ene tatovereren klarte å lage fargene i en regnbue i motsatt rekkefølge da han tegnet frihånd. Det var ikke så farlig, jeg tror ikke så mange tenker over det. Han andre fyren klarte å lage hele tatoveringen speilvendt, jeg hadde med et platecover jeg skulle ha et bilde fra, og han surret vel da han printet ut stensilen fra datamaskinen. Heldigvis er det bare en figur fra coveret så jeg tror ikke mange tenker over det heller.

Tatovering skrives forresten ikke med dobbel t.

Skrevet

heia.. takk for mange svar.. :) delte meninger ser jeg.. har ikke helt bestemt meg for hvor ennå.. :P

er det bedre tatoveringssteder i oslo?

Skrevet

Jeg vil si alt bunner ut i hva slags tattoo du skal ha. Mange tattovører har sine felt som de er flinkere på. Som sagt, skal man ha en old school tattoo så er nybyn ufattelig flinke i forhold til en del andre, tilogmed de i oslo.

Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg har tatt mine 2 tattoveringer på Lucky 7 og kunne ikke vært mer fornøyd. De er flinke på old-school motiver, men har også noen gjestetattovører som kan andre ting. Jeg har vært på jobbintervju på Leading light i drammen og fikk et godt intrykk av hygienen de har der, men snakket kun med eier (som ikke tattoverer, men piercer). Ellers er de veldig flinke på Hellspawn tattoo i Oslo også, eller på Art and soul :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...