Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 Ja så har ENDELIG myndightene også oppdaget at det faktisk er og har vært lovlig å bortføre egne barn. Jeg var en samværsfar som opplevde tilsvarende for en del år tilbake, men ikke så ekstremmt som en del avisartikler beskriver. Da jeg kontaktet politiet og fortalte om saken ga jeg også beskjed om at jeg ville reise å hente dem ihht samværsavtalen, men fikk beskjed om det da ville være jeg som samværsforelder som ville bli dømt for bortføring. Tiden har lenge vært overmoden for endringer av lovverket. Jeg har tidligere sagt at hele lovverket må skrives om fra A til Å ettersom lapping på lovverket slik det nå gjøres beviselig ikke har bedret situasjonen for mange barn. I en annen tråd her inne for noen dager siden kom det bl.a. frem at meklere anbefaller skjevdeling av omsorgen selv om de vet at dette medfører at kansje 100.000 barn har blitt "bortført" eller at samværet er trenert på andre måter mellom barn og samværsforelder de siste årene. Dette forteller dessuten at meklere ikke har ambisjoner om å ivareta barnet ettersom barnet så godt som aldri blir spurt mht omsorgsløsning. De har heller ingen ambisjoner om å være nøytrale ettersom det har kommet tydelig fram at de anbefaller skjevdeling på tross av at barn bortføres slik som i artiklene de siste dagene eller at barna mister samvær på annen måte. Lever politikere i sin egen boble på Stortinget uten kontakt med verden forøvrig ? Eller er det bare at politikerene gir f... i de barna som utsettes for dette ? Gjemmer politikerene seg bak såkalte fagfolk med ekstreme meninger ? Vi er på vei til å få et bedre lovverk men det går så forderdelig lang tid at dagens politikere på tinget risikerer å ikke treffe egne barnebarn. Hva f... er det de gjør når de flytter papirer fra et kontor til et annet ? Er de totalt handlingslammet når de bruker mange 10-år på å utbedre lovverket ?
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 Glemte linken som beskriver at overgrep som bortføring av barn er lovlig om det gjøres av bostedsforelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå