Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg spiser for lite, nok eller for mye .

Er opptatt av å spise nok da jeg vet det er viktig å spise nok uansett om jeg vil ned i vekt og fettprosent for å holde forbrenningen oppe !

Frokosten er alltid lik og består av 30ghavregryn,vann og 1 dl bringebær som blir havregrøt. 1 egg og 2 dl juice. Omega 3 og vitamin tilskudd. (Fins det noen juice som har mindre enn 100 kalorier per. 2 dl ?)

Lunsjen er 3 rugsprø med kyllingpostei og paprika. Vist jeg får lyst tar jeg andre pålegg som kalkunskinke og makrell i tomat. Når det ikke er ferie har jeg en lunsj til siden jeg står opp tidligere. Da er det eggehviteomelett med salat.

Etter trening måltidet består av 1 banan og 1 skyr

Middag er kylling,karbonadedeig eller laks med grønnsaker eller salat.

Vurderer om jeg skal spise fullkornris og fullkornpasta eller ikke?

Kveldsmåltidet varierer mye. Det kan være frukt og bær med mager vanilje kesam , eller den activia yoghurten med bringebær(Uten tilsatt sukker) og noe frukt.

I helgen spiser jeg taco,nachos,pizza eller noe sånt. Prøver å heller ha frukt og bær til kos istedenfor sjokolade og sånt. men unner meg det avogtil også. Men prøver å ikke la det skje hver uke. Snart ferietur og da blir det vel is og sånn. MEn det må vel være lov når jeg lever sunt hele året ellers:) Treningsrom på hotellet ,så:D

Drikker også noen kopper grønn te eller kinesisk balanse te sånn for forbrenningen sin skyld og bare for å ha daglig rensing av kroppen.

Trener 5 dager i uken. Klarer ikke å ha mer enn 2 hviledager ! Spinning,corebar,bodypump,egentrening der det er tredemølle,ellipse og styrketrening med vekter og litt apperat.

Hvordan skal jeg finne ut hvor mye jeg forbrenner de dagene jeg trener og de dagene jeg ikke trener? Må jo ligge i kaloriunderskudd. På sånn kalkulator på internett ble det over 2400 . Men vanskelig å vite om det stemmer da , da du må skrive inn hvor mange timer du er i hvile,inaktivitet,lett trening,moderat aktivitet osv !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er for lite for en som trener 5 ganger i uken.

30 gram havregryn er jo ingenting. Ikke tre Rugsprø heller. Når du i tillegg ofte har bær til kvelds blir ikke dette nok.

Skrevet

Spiser gjerne mer jeg .

Men skjønte meg ikke på den kalkulatoren der.. Altså, hvordan skal jeg vite hvor mange timer jeg kler på meg ? Og er det sånn at jeg skal skrive hvor mange timer om dagen jeg jogger i 7 km/t ? Gjør ikke det hver dag en gang. Og vet heller ikke hvor mange timer jeg ser på tv eller sitter rolig..

BMR'en ble 1478. Hva er det det betyr?

Skrevet

Spiser gjerne mer jeg .

Men skjønte meg ikke på den kalkulatoren der.. Altså, hvordan skal jeg vite hvor mange timer jeg kler på meg ? Og er det sånn at jeg skal skrive hvor mange timer om dagen jeg jogger i 7 km/t ? Gjør ikke det hver dag en gang. Og vet heller ikke hvor mange timer jeg ser på tv eller sitter rolig..

BMR'en ble 1478. Hva er det det betyr?

Aha, fant det ut at det er det jeg trenger for at alt skal fungere osv..

Men det blir bare for innviklet å skrive hvor mange timer jeg hviler,sitter,står og lager mat..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...