Gå til innhold

ip-adresser

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en typisk uinteressant blogg som er mest for mine kjente. Har sjekket ip-adresser til de som er innom, og ser riktig nok ut til å være adresser i området. Et par andre (bortsett fra spam og spidere) er også gjengangere - det er en fra Japan og en fra California. Tror neppe mine hverdagsbetraktninger er interessante for noen herfra, hva kan det være? Hackingforsøk? Noen som skjuler ip-adresse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert bare noen som er på ferie/bosatt i utlandet.

Skrevet

Kan være spamboter det også.

Gjest padawan
Skrevet

jeg har en hjemmesiden som i utgangspunktet ikke bør være interesang for noen andre enn de som kjenner meg men det er ikek til hinder for at besøkstallet har ligget på mellom 11.000 og 13.000 i året etter jeg registrerte domenet. det kunne jo hende noen syntes livet ditt er intersant.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bosatt nordmenn i California (og Japan) både midlertidig og fast, så noen der kan muligens finne bloggen din interessant.

Og så har vi jo de som er flinke til å skjule sine spor.

Skrevet

Google eller Yahoo? De registreras ju också. Jag har en egen hemsida och 90% av besöken är Google eller Yahoo som uppdaterar eller något. Det kan stå "Google France" Eller "Yahoo Mexico" i loggen. :gjeiper:

Gjest padawan
Skrevet

hvis du har et skikkelig trafikk-system så skal du kunne skille ganske enkelt mellom bots og vanlige brukere.

• 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke google eller yahoo eller andre spidere, nei. Lurer mest på hvordan det kan se ut når noen skjuler ip-adressen sin ved å gå via andre nettsider.

Gjest Nedfall
Skrevet

Det er ikke google eller yahoo eller andre spidere, nei. Lurer mest på hvordan det kan se ut når noen skjuler ip-adressen sin ved å gå via andre nettsider.

Det kommer vel helt an på hvilken ipadresse den enkelte anonymiseringstjenesten har?

Hva kommer opp om du tar ett whois søk på de utenlandske adressene?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe jeg får noe ut av...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...