Gå til innhold

skal jeg male panelet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg hjelp her. Har lenge vurdert å male panelet i stue og gang i en lys farge. Men så langt har jeg ikke kommet enda. Trenger et lite "dytt" nå. Hva skal jeg finne på med disse tre veggene ? Hva synest dere om panelte vegger som er umalte ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Panelte vegger blir veldig fine hvis de males!

Smaken er som baken, - jeg ville malt!

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint med malt panel, så jeg ville nok gitt det et par strøk med maling :) .

Skal male panelet i gangen snart, gleder meg enormt :hoppe: !

Skrevet

Malt panel kan være fint

Umalt panel kan være fint

Kommer liksom litt an på settingen, og om det passer inn. Tenk nøye på farge. Gjør det som du vil være mest fornøyd med!

Skrevet

Jeg har falt veldig for hvitmalt (evt hvitlasert) panel. Det passer kanskje best på et soverom da, men det blir i alle fall lyst og lett av det.

Ok da, det ble lyst og lett i den ene boligreportasjen jeg så :ler:

Men lurer meg på om det ikke er anbefalt å gå over med kvistlakk først? For at disse ikke skal sprekke etter et år eller to. Hør med faghandler. Men makan til møkkajobb da! Lakke hver eneste kvist.. -Gah!

Regelen er vel; har du lyst, så gjør det!

Skrevet

Eg ville malt! Panel vert mørkt etter ei stund, og eit strøk maling gjer ofte verkeleg susen! Kvistlakk som er nemnt her, er viktig! (Kjedeleg? Ja! HAr sjølv gjort dette i eit stort forsamlingslokale, der heile veggene var panelte... men det går fort. Brukar berre ein bomullsdott med lakk på, og trykker på kvar kvist...)

Lasering er flott! :D Og elles finst det mange spanande maleteknikkar, om du vil ha det litt spesielt...!

Lukke til! :wink:

Skrevet

Malt og lasert panel er dødslekkert.

Men kvislakk er viktig. Og kanskje litt sparkling rundt kviser og hvis det er hakk og bulker i panelet.

Skrevet

Tusen takk for alle svar. I dag tar jeg frem malerkost og maling.

Skrevet

Synes det kommer an på hvordan rommet er innredet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...