fionel Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 vil det noen gang føles riktig å forlate den man elsker? Jeg har vært sammen med en fyr i tre års tid nå, vi har bodd sammen i ett og et halvt. Vi har alltid hatt det kjempe fint sammen, og jeg har alltid visst at jeg har vært den han vil dele livet sitt med. Men i det siste har alt skrantet, i fjor fikk han seg en ny hobby nemmelig fisking.. Det er helt greit for meg det, ikke akkurat noe jeg interesserer meg så alt for mye for, men jeg har da vist litt interesse og vært med på et par turer og hatt det "gøy". Han har nå fått med seg en liten kompis gjeng på dette, så de er borte og fisker omtrent hver kveld etter jobb og et par helger i mnd. Dette er heller ikke noe jeg reagerer på, for all del så lenge han har det hyggelig må han jo få holde på. Men så ble bestekompisen hans singel for ei tid tilbake, og da fallt merkelig nok vårt forhold i grus sammen med dems. samboern min begynte og tilbringe mer og mer tid med denne kompisen, noe jeg også oppfordret til i starten. Vi var også på Gøteborg tur en uke, 5 venner ink denne single bestekompisen. Dette var nok en av de værste turene jeg har vært på noen sinne, gutta jugde om hvor de var, når vi kom inn på puben de var på fikk vi en koselig velkomst (Ååh nå kommer jentene, faen as!! ) Så du kan si vi snudde ganske raskt. vi fant også ut at det var et boblebad på hotellet, ved at gutta løp nedover gangen i badeshorts og vi så dem, spurte hvor de skulle og de skulle visstnok bade i "elva" noe som viste seg og være boblebadet. Jeg tok sambo i å lyve og sa at jeg uansett skulle bruke den timen på å sminke meg og dusje før vi spiste og at de bare kunne vært ærlig. For å si det sånn, hele kvelden endte med at gutta var på strippeklubber, sendte drittmeldinger og jeg dro hjem.. Vi (jeg) har nå prøvd å redde dette forholdet siden vi kom hjem for 4 uker siden, men får ingen respons, han sier han skjønner, at han var en dust, og at han ikke vil miste meg. Oppå alt dette fikk mormoren hans kreft så jeg føler jeg må være her for han nå, ikke omvendt... De fleste rundt meg ( ink mamma) mener jeg skal dra fra han, at han bare er en idiot og ikke noe å samle på.. Jeg står helt fast.. Aner ikke hva jeg skal gjøre... Om et par timer er han hjemme fra fisketur... om jeg er heldig..
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 Hvis et forhold er mer negativt enn positivt ser jeg ingen grunn til å tviholde i det. Dere har prøvd å fikse det, uten resultat. Så enten kan du akseptere at han drar på fisketur og er mye borte, og kose deg alene, eller finne på noe med venner ( :O ) når han ikke er hos deg. Og dere kan ha det fint når han kommer hjem. Eller så kan du droppe ham. Det er som regel aldri så vanskelig som du skal ha det til.
fionel Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2010 Nei altså jeg godtar fullt og helt at han drar på de turene.. det gjør meg faktisk ikke noe, men n¨år han først er hjemme og bare er helt idiot og gir faen i alle andre rundt seg... det er der problemet ligger
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2010 #4 Skrevet 10. juli 2010 Ingen verdens ting å bruke mer tid på. Han behandler deg dårlig, respekterer deg ikke og lever mye sitt eget liv.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2010 #5 Skrevet 10. juli 2010 Nei altså jeg godtar fullt og helt at han drar på de turene.. det gjør meg faktisk ikke noe, men n¨år han først er hjemme og bare er helt idiot og gir faen i alle andre rundt seg... det er der problemet ligger og det er vel strengt tatt ikke no å kaste vekk mer tid på
Gjest honest Skrevet 10. juli 2010 #6 Skrevet 10. juli 2010 Når din egen livskvalitet føles å gå dumpen, da er det på tide å ta et valg. Slik jeg ser det får du gi ham et ultimatum ( er ikke så glad i ultimatum selv, men av og til er det faktisk helt nødvendig ): Enten tar han seg sammen og viser at det er DEG han vil være med, eller så sier du takk og farvel. Du må tenke på deg selv og ikke miste din egen selvrespekt. Lykke til
Lvly Skrevet 10. juli 2010 #7 Skrevet 10. juli 2010 Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke giddi mer. Han virker ganske umoden. Lettere sagt enn gjort, men all ære til deg om du klarer! Du gir mer enn du får tilbake virker det som. Hadde jeg ikke orket å leve med. Kanskje det gir han en vekker og han tar seg sammen når han ser hvor seriøst du tar det?
LetThemEatCake Skrevet 10. juli 2010 #8 Skrevet 10. juli 2010 Om ni inte gör slut helt så låter det i alla fall som om det vore nyttigt med en paus? Uppenbarligen tär ni ju på varandra och trivs inte särskilt bra i varandras sällskap just nu. Det verkar lite som att han vill leva singelliv tillsammans med sin kompis ett tag.. Och du förtjänar ju någon som vill vara med dig och som inte ljuger för att komma bort från dig. Men det låter i alla fall som att du skulle behöva lite tid ifrån honom och han skulle behöva lite tid ifrån dig. Antingen kommer han på att han varit en idiot och kommer krypandes tillbaka eller så har ni helt enkelt vuxit ifrån varandra. Hur det än är och hur det än blir så tycker jag inte att du ska ta mer skit. Människor som konstant tar mer energi än de ger är inte värda mer tid. Det är jobbigt när man har varit tillsammans länge, för det krävs liksom större och större saker för att man ska klara av att göra slut. En del fortsätter ju att vara tillsammans trots att de borde skilts åt för längesedan..
fionel Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. juli 2010 Ja ikke sant! Jeg tror også vi kunne hatt godt av en liten pause, og det er som du sier, folk som tar mer energi en de gir er ikke vært din tid ! MEn fy fader å fint vi har det de få kveldene vi faktisk har det bra! Men så kommer dagen derpå og ting sklir fra hverandre igjen.. ja nei jeg vet ikke jeg, dette er døds tøft og jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg vil trives best med på lang sikt..
Sæzzy Skrevet 10. juli 2010 #10 Skrevet 10. juli 2010 Ja ikke sant! Jeg tror også vi kunne hatt godt av en liten pause, og det er som du sier, folk som tar mer energi en de gir er ikke vært din tid ! MEn fy fader å fint vi har det de få kveldene vi faktisk har det bra! Men så kommer dagen derpå og ting sklir fra hverandre igjen.. ja nei jeg vet ikke jeg, dette er døds tøft og jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg vil trives best med på lang sikt.. Hvis han ikke vokser opp og skjerper seg vil du ikke få det bra på sikt uansett?
LetThemEatCake Skrevet 10. juli 2010 #11 Skrevet 10. juli 2010 Ja ikke sant! Jeg tror også vi kunne hatt godt av en liten pause, og det er som du sier, folk som tar mer energi en de gir er ikke vært din tid ! MEn fy fader å fint vi har det de få kveldene vi faktisk har det bra! Men så kommer dagen derpå og ting sklir fra hverandre igjen.. ja nei jeg vet ikke jeg, dette er døds tøft og jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg vil trives best med på lang sikt.. Men de fina dagarna kanske kommer tillbaka när ni fått sakna varandra lite? Som det är nu går det ju bara utför, eller hur? Han verkar vara lite rebellisk av sig nu. Jag och min pojkvän slirade ordentligt för ett tag sedan och gjorde slut. Jag skaffade ny pojkvän och han fick ligga runt hur mycket han ville, men så stötte vi på varandra på en festival igen efter 6 månader, hade världens hetaste sex och nu har vi varit tillsammans i 2 år sedan dess och livet har aldrig varit bättre. Paus är bra!
#Angel# Skrevet 10. juli 2010 #12 Skrevet 10. juli 2010 Dersom han fortsetter som han gjør nå, så må jeg si meg enig i at det beste nok er å avslutte forholdet. Det han gjør viser utrolig lite respekt og kjærlighet overfor deg. Men dersom du bestemmer deg for å ta en pause så må du være sikker på at du "tåler" det, med tanke på hva han gjør når han er "fri og frank" til å gjøre som han vil før han kommer tilbake til deg. Jeg ville nok heller gitt han beskjed om det er over dersom han ikkje er villig til å jobbe for forholdet og skjerpe seg. Det vil vise hvor mye du betyr for han. Men du må selvfølgelig gjøre det som er rett for deg. Håper det ordner seg for deg/dere.
Kråkesaks Skrevet 11. juli 2010 #13 Skrevet 11. juli 2010 Ja ikke sant! Jeg tror også vi kunne hatt godt av en liten pause, og det er som du sier, folk som tar mer energi en de gir er ikke vært din tid ! MEn fy fader å fint vi har det de få kveldene vi faktisk har det bra! Men så kommer dagen derpå og ting sklir fra hverandre igjen.. ja nei jeg vet ikke jeg, dette er døds tøft og jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg vil trives best med på lang sikt.. Les hva du selv skriver. Dere har det bra noen få kvelder. Hvis dette skal reddes må dere få hjelp av en samlivsteraput. Han må begynne å forstå at han ikke bare kan vie oppmerksomheten sin til kompisen, men også deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå