Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 Hei Har en super intresse for kjemi og lurer da på om farmasi er et godt valG? Fikk 5 på 2kj og 3kj. tenkte først nå som reseptar. Siden jeg bor for meg selv har jeg lyst å jobbe også, er det mulig å få jobb ved siden av studiene i apotek f.eks? Har veldig lyst på en utdanning nå
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 Ja, farmasi må vel være en kjempefin utdanning om du liker kjemi Det du kanskje kan være obs på er at det er mye organisk kjemi og biokjemi, og selvsagt mye "pugging" av legemidler, virkninger på kroppen osv. Så det er jo greit om du har interesse for disse områdene og ikke heller ville jobbet med fysikalsk kjemi osv. Ei venninne av meg er farmasøyt, og hun jobbet i apotek under hele studietida. Ellers vil jeg tro du blir greit kvalifisert til ulike jobber og ok lønn i helsevesenet underveis, slik som medisinstudentene, men jeg er ikke sikker på dette.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 Er også intressert i dette. holder det med 2kj eller burde man hatt 3kj? Jeg elsker 2kj, men har ikke sett noe på 3kj.
milani Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 Med tanke på jobbmuligheter vil det være bioingeniør eller farmasi(bachelor) som er det beste valget? Synes begge er like spennende, og det som vil avgjøre valget for meg vil da være muligheten til å få arbeid:P og kanskje litt lønn også.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #5 Skrevet 12. juli 2010 Med tanke på jobbmuligheter vil det være bioingeniør eller farmasi(bachelor) som er det beste valget? Synes begge er like spennende, og det som vil avgjøre valget for meg vil da være muligheten til å få arbeid:P og kanskje litt lønn også. Jeg er bioingeniør, men skal utdanne meg til provisorfarmasøyt nå siden dette gir meg høyere lønn og flere jobbmuligheter. Lønnen for bioingeniører er ganske dårlig (dårligere betalt enn sykepleiere). Jobbmulighetene for en reseptarfarmasøyt er kanskje ikke så mange, men lønnen er bedre og det er lett å få seg jobb (har jeg hørt). Ville anbefalt farmasi hvis du kan tenke deg å jobbe på apotek. Reseptarfarmasøyter har en gjennomsnittlig årslønn på ca 400 000 kr, men for bioingeniører er kun 320 000 kr.
milani Skrevet 12. juli 2010 #6 Skrevet 12. juli 2010 åå takk for svar. fint å høre synsvinkelen fra en bioingeniør. Jeg kjenner en bioingeniør men hun sa at hun tjente 450 000 kr, noe jg syntes var veldig rart. og hun sa at det er kjempelett å få seg jobb. Jeg hørte at det var dårlig betalt. Har mest lyst å jobbe på apotek fordi jeg tror jeg vil trives med å hjelpe kunder:) Da skal jeg søke på dette neste år. Skal friske opp litt med kjemi nå
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #7 Skrevet 12. juli 2010 åå takk for svar. fint å høre synsvinkelen fra en bioingeniør. Jeg kjenner en bioingeniør men hun sa at hun tjente 450 000 kr, noe jg syntes var veldig rart. og hun sa at det er kjempelett å få seg jobb. Jeg hørte at det var dårlig betalt. Har mest lyst å jobbe på apotek fordi jeg tror jeg vil trives med å hjelpe kunder:) Da skal jeg søke på dette neste år. Skal friske opp litt med kjemi nå Det er bare å sjekke på SSB.no hvem som tjener mest.. Det er forholdvis lett å få seg jobb som bioingeniør også, men ganske mange av jobbene innebærer mye blodprøvetaking og andre kjedelige greier.. Jobbmulighetene er ganske mange, men de fleste får seg jobb ved et sykehus som man ikke blir rik av.. Kan jo hende venninnen din jobber i industrien, eller er enhetsleder men tviler på at hun tjener 450 000 kr hvis hun er vanlig bioingeniør ved et sykehus..
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #8 Skrevet 12. juli 2010 åå takk for svar. fint å høre synsvinkelen fra en bioingeniør. Jeg kjenner en bioingeniør men hun sa at hun tjente 450 000 kr, noe jg syntes var veldig rart. og hun sa at det er kjempelett å få seg jobb. Jeg hørte at det var dårlig betalt. Har mest lyst å jobbe på apotek fordi jeg tror jeg vil trives med å hjelpe kunder:) Da skal jeg søke på dette neste år. Skal friske opp litt med kjemi nå Det er bare å sjekke på SSB.no hvem som tjener mest.. Det er forholdvis lett å få seg jobb som bioingeniør også, men ganske mange av jobbene innebærer mye blodprøvetaking og andre kjedelige greier.. Jobbmulighetene er ganske mange, men de fleste får seg jobb ved et sykehus som man ikke blir rik av.. Kan jo hende venninnen din jobber i industrien, eller er enhetsleder men tviler på at hun tjener 450 000 kr hvis hun er vanlig bioingeniør ved et sykehus..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå