Gå til innhold

Vanskelige følelser

Anbefalte innlegg

Gjest Marit25
Skrevet

Mine foreldre fikk to fosterbarn for ett år siden som er like gamle som min datter. Jeg var positiv og støttet dem da de ville ta på seg dette, men det har blitt så mye vanskeligere enn jeg hadde forestillt meg, både for meg og min datter. Vi har hatt ett veldig tett forhold til mine foreldre, men ikke på samme måte lenger.

Mine foreldre gjør en fantastisk jobb, men jeg bekymrer meg så mye over fremtiden, forestiller meg situasjoner o.l mest i forhold til min datter. Ser nå at de burde nok ikke valgt to barn som var på alder med henne, hvertfall ikke når vi bor så tett, samme skole o.l.

Noen her som har litt erfaringer rundt dette/har foreldre som er fosterforeldre eller er det selv?

Føler meg så egoistisk når jeg synes dette er vanskelig.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre fikk to fosterbarn for ett år siden som er like gamle som min datter. Jeg var positiv og støttet dem da de ville ta på seg dette, men det har blitt så mye vanskeligere enn jeg hadde forestillt meg, både for meg og min datter. Vi har hatt ett veldig tett forhold til mine foreldre, men ikke på samme måte lenger.

Mine foreldre gjør en fantastisk jobb, men jeg bekymrer meg så mye over fremtiden, forestiller meg situasjoner o.l mest i forhold til min datter. Ser nå at de burde nok ikke valgt to barn som var på alder med henne, hvertfall ikke når vi bor så tett, samme skole o.l.

Noen her som har litt erfaringer rundt dette/har foreldre som er fosterforeldre eller er det selv?

Føler meg så egoistisk når jeg synes dette er vanskelig.

Skulle vel egentlig tro dette var et større problem for deg enn for din datter. Eller er det sånn at de ikke lenger takler besteforeldrerollen? Jeg har selv opplevd å ha et fosterbarn i familien, så jeg kjenner god til alle problemene rundt dette. Det er jo for sent å bytte ut disse barna nå. Det viktigste sånn jeg ser det må da være at din datter får et godt forhold til disse barna. Selv om disse barna bor hos dine foreldre kan din datter kanskje få et fetter/kusineforhold til dem?

Skrevet (endret)

Skjønte ikke helt hvordan dette skulle bli vanskelig? Er det ikke lettere om barna er på samme alder, i alle fall for datteren din? Men nå har ikke jeg barn enda da, og har heller ikke vært borte i situasjoner med fosterbarn...

Edit: En god kompis av meg fikk en fosterbror for 4-5 år siden. Var ikke noen problemer der. Kjempe søt gutt, og kompisen min ble god venn med han..

Endret av Lvly

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...