AnneBonny Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 (endret) Jeg var fornøyd med Sheer Cover den første tiden, men skulle nok ha lest litt mer om merket. Etter en stund begynte jeg å reagere og sluttet på dagen (ca 2 uker siden). Er på jakt etter et nytt merke, uten Bismuth. Nå er jeg ikke så kunnskapsrik på disse merkene. Vet at mange snakker om ID nå for tiden, Er ID bra, eller vet du om et annet produkt som er bedre? Vet du om påføringskoster som er bra? Så for å gjøre det enkelt, spørsmålene er: Hva slags produkt anbefaler du? Hva slags kost anbefaler du? Hvor kan jeg få kjøpt dette billigst? På et nettsted? (Base perfector fra SheerCover var bra, forresten. Må være det eneste jeg fortsatt er forøyd med.) Endret 25. mai 2011 av AnneBonny
Sushi Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 Jeg har prøvd veldig mange ulike merker. Jeg begynte med ID, og er nå tilbake på ID. Så det er mitt tips! Kjøp et prøvesett, da får du to ulike farger å prøve ut, samt rouge og koster. Pass på å få med kabukikosten, den slår alle andre koster jeg har prøvd. Den var med i det prøvesettet jeg kjøpte, i alle fall. Jeg har prøvd andre merker som everyday minerals, signature minerals og kiss me minerals, men opplevde ikke like gode resultater.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #3 Skrevet 10. juli 2010 Jeg holder en knapp på Everyday minerals, billig og veldig bra! ID har jeg brukt før, men følte jeg ble så grågusten i huden av det etter lang bruk. I tillegg innholder det vel bismuth, som mange reagerer på. Når jeg tenker meg om tror jeg kanskje det finnes ID uten bismuth også. Uansett, hos everyday minerals får du bestilt en gratis prøvepakke som inneholder base foundation i 4 ulike nyanser, slik at du kan finne ut hvilken farge du bør ha. Du betaler kun for frakt, ca. 30 kr.
Jade Skrevet 10. juli 2010 #4 Skrevet 10. juli 2010 AnneBonny: Med giftig stoff, er det Bismuth du mener? Det har ID sin vanlige foundation også, isåfall. Jeg vil anbefale deg å prøve ut foundations som tilbyr prøvestørrelser. Everyday Minerals og Tikei er det veldig mange som er fornøyd med! Tikei sin ultimate kabukibørste er jeg veldig fornøyd med!
Pbrina Skrevet 10. juli 2010 #5 Skrevet 10. juli 2010 Har bare brukt bare essentuals / ID og alltid vært fornøyd, bruker også børstene fra dem. OBS: Husk å vaske børstene med en mild shampo med jevne mellomrom (etter sigende hver uke, men det husker aldri jeg). Bestiller via essentialdayspa.com (ignorer at det står at ID ikke kan bestilles over nett, de sender likevel). Bruker ellers rens og fuktighetskrem fra Excuviance, som jeg bestiller fra samme sted.
vesla86 Skrevet 10. juli 2010 #6 Skrevet 10. juli 2010 (endret) Tikei og Everyday Minerals er billige og gode, syns jeg! Tikei har også en syntetisk kabukikost som mange visstnok er fornøyd med (jeg har ikke prøvd den). Jeg har derimot en supersøt, praktisk og myk kabuki fra Sigma som jeg liker veldig godt. Edit: tror ikke EM har gratis prøvepakke lenger, de sluttet med det for en tid tilbake. Men de selger små prøvebokser. Endret 10. juli 2010 av vesla86
Mohini Skrevet 10. juli 2010 #7 Skrevet 10. juli 2010 Jeg er veldig fornøyd med Everyday Minerals og Meow Cosmetics sine foundationer, de har den beste dekkevnen, etter min mening og passer godt til min fete hud. Jeg bruker kabukikosten til Everyday Minerals og er storfornøyd med den, myk som bare det! Vet mange sverger til kabukien fra Tikei også, men den har jeg ikke prøvd selv.
AnneBonny Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. juli 2010 Blir bare mer og mer usikker jo mer jeg søker og leser på nettsider og diverse her, merker jeg. Finnes så mange merker. Får jeg øye på en spesiell leder det meg til et annet produkt som noen sier funker bedre Leste at det finnes bismuth i ID som noen har reagert på etter en stund. Følte at jeg kjente meg igjen fra Sheer Cover ang det, så ble litt skeptisk. Men bismuthen er vist ikke like giftig som den i SC? Og de fleste anbefaler ID de fleste stedene. http://www.altomspa.no/nyheter/item/96-tv2-tester-mineralmakeup Skal nok få tak i Prøvesettet, fintå kunne teste ut. Fant det her, men er så mye forskjellig der som jeg ikke aner hva er, så kan ta litt tid http://www.everydayminerals.com/store/try-me-free.html?mode=list
Jade Skrevet 10. juli 2010 #9 Skrevet 10. juli 2010 Er ikke Sheer Cover sånn TV-shop-greie som du kan få pengene tilbake om du ikke er fornøyd? Hva var det forresten den inneholdt som var giftig?
AnneBonny Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 10. juli 2010 (endret) Jeg beklager dette gift pratet, jeg snakker om Bismuth. Huden min reagerte negativt på dette produktet. Som sagt, dere snakker med en nybegynner her. Jeg brukte ikke engang vanlig foundation tidligere Ok ladies. Har en plan og har konkludert at jeg ikke tørr å kjøpe noe. Skal forsøke å få prøver av alle, som jeg kan få prøver av. ID også, selvom jeg kommer til å være litt skeptisk der. TIKEI skal visst være bra, så håper jeg får tak i:) Så nå skal jeg samle alle interessante og forsøke å få tak i Endret 10. juli 2010 av AnneBonny
Gjest hudenmin Skrevet 10. juli 2010 #11 Skrevet 10. juli 2010 .... Leste at det finnes bismuth i ID som noen har reagert på etter en stund.... I.D./Bare Escentuals Matte Foundation er uten bismuth. Den fås i liten størrelse med minikabuki hos Prettyskin4less - http://www.prettyskin4less.com/p-999-bare-escentuals-matte-foundation-spf-15-trials.aspx eller vanlig størrelse - http://www.prettyskin4less.com/p-1000-bare-escentuals-matte-foundation-spf-15.aspx (er 10% rabatt nå - se kode på siden).
AnneBonny Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #12 Skrevet 10. juli 2010 Jade, det stemmer. Jeg kom på det for ca en uke siden, ringte dem nå på onsdag og sa at jeg reagerte på det og lignende (ikke likte børsten div). Skal heldigvis få pengene tilbake. http://www.tvshop.com/NO/list/1889
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #13 Skrevet 10. juli 2010 Tror nok du kom frem til det riktige, er dog ikke sikker på om du kan få prøver hos alle. Men da synes jeg man kan droppe å bruke mye penger på det! Jeg bruker Everyday Minerals og er veldig fornøyd. Lykketil
ane87 Skrevet 10. juli 2010 #14 Skrevet 10. juli 2010 jeg anbefaler jane iredale. dette merket har mineralpudder uten bismuth. du kan få det både i kompakt og løs form. jeg har den løse. er kjempe fornøyd. det legger seg veldig naturlig på huden og har ikke noe glitter i seg. jeg kjøpte mitt hos hudpleier til 495.- og det er verdt prisen. nå som jeg vet hvilken farge jeg bruker så skal jeg bestille fra strawberrynet neste gang (ca 280). til pudderet bruker jeg handi kabuki(hvis jeg husker riktig) fra jane iredale, som er en børste med flat tupp...
pittie Skrevet 10. juli 2010 #15 Skrevet 10. juli 2010 Jeg anbefaler Barefaced beauty. Der får du kjøpt mini foundation kit (generøse prøver) med en liten kabuki på kjøpet.
AnneBonny Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #16 Skrevet 10. juli 2010 <-- Takk alle sammen. Nå har jeg bestilt prøver i hytt og pine. Fant i grunn alt, tror jeg, med hjelp fra dere. Ble da veldig billig på nettet og! Nå er det bare å sette seg ned å vente i spenning. Ble litt andre ting og :gjeiper: Spent på denne: http://www.coverbrands.no/no/shop/smashbox/smashbox-artificial-light God helg!
Jade Skrevet 10. juli 2010 #17 Skrevet 10. juli 2010 Og når du finner en du liker, så må du finne en farge som passer :O Her er en video som kan hjelpe deg med det: http://www.youtube.com/watch?v=DZgpIwLr26w Husk at Everyday Minerals kommer i 4 typer som passer til forskjellige hudtyper og smak&behag: Matte: Normal til fet hudtype Semi-Matte: Normal til kombinasjonshud Original-Glo: Litt mer "shiny", passer fint til normal til tørr hud Intensive: Matt, passer de fleste hudtyper og er den mest dekkende
¤S¤ Skrevet 11. juli 2010 #18 Skrevet 11. juli 2010 Jeg liker best Everyday Minerals sin mineralfoundation. Liker også Tikei, men siden det var lettere å finne en fargematch hos EM holder jeg en knapp på dem. Tikei sin kabukikost er veldig god, anbefaler den!
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juli 2010 #19 Skrevet 11. juli 2010 jeg anbefaler jane iredale. dette merket har mineralpudder uten bismuth. du kan få det både i kompakt og løs form. jeg har den løse. er kjempe fornøyd. det legger seg veldig naturlig på huden og har ikke noe glitter i seg. jeg kjøpte mitt hos hudpleier til 495.- og det er verdt prisen. nå som jeg vet hvilken farge jeg bruker så skal jeg bestille fra strawberrynet neste gang (ca 280). til pudderet bruker jeg handi kabuki(hvis jeg husker riktig) fra jane iredale, som er en børste med flat tupp... må du ikke fortolle fra strawberrynet? Jeg er veldig glad i jane iredale også
Jade Skrevet 11. juli 2010 #20 Skrevet 11. juli 2010 Strawberrynet tilbakebetaler moms og fortollingsgebyr. Dvs. de gjorde det ihvertfall før. Har hørt om flere tilfeller her på forumet i det siste om folk som ikke har fått tilbake pengene, så enten har de fleste bare vært heldige, eller så har de begynt å bli mindre og mindre "snille" på det området.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå