Gå til innhold

Hvis jeg sender en pakke innenlands i dag...

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Står på farten til posten nå for å sende avgårde et par pakker, og lurer på ca hvor lang tid det tar før mottaker har dem. Noen som vet? Tirsdag kanskje? Er snakk om strekningen Stavanger-Bergen, og Oslo-Bergen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står på farten til posten nå for å sende avgårde et par pakker, og lurer på ca hvor lang tid det tar før mottaker har dem. Noen som vet? Tirsdag kanskje? Er snakk om strekningen Stavanger-Bergen, og Oslo-Bergen.

De fleste postkontor stenger jo ett på lørdager, så hvis du hadde vært litt tidligere ute idag kunne de kanskje kommet frem allerede på mandag eller tirsdag.

Vil anta at de er fremme tidligst tirsdag, og senest torsdag. mest sannsynlig onsdag:)

Skrevet (endret)

Sendte du det som norgespakke eller brev?

Leverer du det før posten går den dagen, er brev normalt sett framme neste dag, medan pakke tek 2-3 dagar.

Om du sendte det som norgespakke, kan du følge med på posten.no med sporingsnummeret, for å sjå når den er framme :)

Endret av Frøken Mitzi
Gjest padawan
Skrevet

fikk du levert den på posten er det gode muligheter for at den kommer frem mandag, senest tirsdag. på postterminalene jobber de nesten 24/7, iallefall da jeg jobbet der. natt til søndag var vel det eneste skiftet hvor vi ikke jobbet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :) Fikk levert på Posten i tide, ja (post i butikk), så jeg kan altså regne med en gang mellom mandag og onsdag. Hadde vært fantastisk om det kom frem alt på mandag/tirsdag; burde ha sendt dette for lenge siden... Sendte sånn "smart-post", hvis det har noe og si, så jeg har sporingsnummer på dem :)

TS

Gjest SmallTalk
Skrevet (endret)

Takk for svar! :) Fikk levert på Posten i tide, ja (post i butikk), så jeg kan altså regne med en gang mellom mandag og onsdag. Hadde vært fantastisk om det kom frem alt på mandag/tirsdag; burde ha sendt dette for lenge siden... Sendte sånn "smart-post", hvis det har noe og si, så jeg har sporingsnummer på dem :)

TS

Tidligst onsdag.

Det kommer ikke pakker til PiB/Postkontorer på mandager pga at dette ikke sorteres på søndager. Og om den ble sendt avgårde i går eller om den blir sendt på mandag avhenger av når den ble levert inn. Ble den levert før postavgang så kommer den tidligst onsdag, ble den levert etter postavgang så kommer den tidligst torsdag. Pakker skal være fremme i løpet av 3-5 virkedager, og søndag er ikke en virkedag.

Endret av SmallTalk
Gjest padawan
Skrevet

SmalTalk: i mine ører høres detet helt feil ut at det kommer tidligst onsdag men tiden vil jo vise hvem som har rett.

Gjest SmallTalk
Skrevet

SmalTalk: i mine ører høres detet helt feil ut at det kommer tidligst onsdag men tiden vil jo vise hvem som har rett.

Når noe er sendt som pakke så er det andre rutiner for fremsending enn ved brev. Derfor tar det lenger tid.

Gjest padawan
Skrevet

jeg har faktisk jobbet i posten et par år så jeg kjenner veldig godt til hvordan Posten håndterer pakkene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...