Gå til innhold

Hjelp til å finne ny bærbar

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg trenger hjelp til å finne en bærbar pc som er stillegående, d.v.s har veldig lav viftestøy. Det gjør ikke noe om den går ofte, bare den er stille. Jeg bruker pc mest til skriving og surfing, så den trenger ikke være så god på spill o.s.v. Nå er det jo forskjellig hva vi opplever som støy, men jeg er veldig var. Jeg sitter ofte i et helt stille rom og bruker pc mye. Tastene må også være gode (lette) og stille (ingen eller lite "knasting" når man bruker dem). Skjermen må være fra 15,6" og oppover. Pris spiller ingen rolle. Håper på svar!

Thea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min HP compaq er stille som en mus på tredje året, har null problem med å sovne ved siden av for å si det slik. har etterhvert sett en del av disse maskinene og fellesnevneren for alle er at de er lydløse.

dog... ikke av de billigste maskinene.

Skrevet

Minienthe, jeg antar din HP Compaq er fra bedriftsserien? Har vært borti en del beregnet på hjemmemarkedet, og det er noen forferdelige bråkebøtter.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen

Til dere som svarer Mac. Kan dere forklare for meg hva det er som gjør at Macen er stillere?

Thea

Skrevet

Min MacBook (13" vel og merke...) bråker som et uvær når den blir varm, (Ja, også på harde og flate underlag), så ikke ta for gitt at Mac alltid er stillegående.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min MacBook (13" vel og merke...) bråker som et uvær når den blir varm, (Ja, også på harde og flate underlag), så ikke ta for gitt at Mac alltid er stillegående.

Ok. Høres ikke bra ut for meg iallefall. Takk for svar! :)

Thea

Skrevet

Ok. Høres ikke bra ut for meg iallefall. Takk for svar! :)

Thea

Du må likevel vite at dette neppe gjelder alle, jeg (og resten av klassen som kjøpte Mac fra samme parti som meg) har hatt en del problemer ellers også, og det er nok veldig mange som har utelukkende positive erfaringer med Mac, også når det gjelder lydnivå.

Spesielt MacBook Pro skal være veldig gode :-)

Skrevet

Min macbook pro lager som regel null lyd. Hører dne såvidt noen ganger når jeg kjører store, tunge programmer.

Gjest navnelapp
Skrevet

Har to macar, og ingen lyd, anna enn viss eg set inn ein cd, då "spinn" den litt.

Skrevet

Har Lenovo Thinkpad T-serie. Ingen viftelyd annet enn ved hard belastning, men tastaturet (som er fantastisk!) sier tydelig ifra når tastene går ned. Nyere modeller skal være mer stillegående uten å ofre komfort.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips så langt! Kom gjerne med fler! :)

Thea

Skrevet

Minienthe, jeg antar din HP Compaq er fra bedriftsserien? Har vært borti en del beregnet på hjemmemarkedet, og det er noen forferdelige bråkebøtter.

går de for hjemmemarkedet under navnet hp compaq ? har alltid hatt inntrykk av at compaqnavnet hører til bedriftsserien når de ikke legger til etternavnet "presario". ihvertfall de utgavene jeg har sett til salgs, flotte maskiner til en grei pris ihvertfall :)

Skrevet

går de for hjemmemarkedet under navnet hp compaq ? har alltid hatt inntrykk av at compaqnavnet hører til bedriftsserien når de ikke legger til etternavnet "presario". ihvertfall de utgavene jeg har sett til salgs, flotte maskiner til en grei pris ihvertfall :)

Det er med Presarionavn ja, slik at komplett navn blir HP Compaq Presario <modellbetegnelse>, et lite hakk billigere enn HP Pavilion, som heller ikke er noe særlig. HP Compaq <fire siffer> er bedriftsserie og bra saker, men den serien er nå for det meste avløst av HP ProBook og HP EliteBook. ProBook er så rimelig at jeg stusser over at folk overhode kjøper Pavilion.

Skrevet (endret)

Det er med Presarionavn ja, slik at komplett navn blir HP Compaq Presario <modellbetegnelse>, et lite hakk billigere enn HP Pavilion, som heller ikke er noe særlig. HP Compaq <fire siffer> er bedriftsserie og bra saker, men den serien er nå for det meste avløst av HP ProBook og HP EliteBook. ProBook er så rimelig at jeg stusser over at folk overhode kjøper Pavilion.

veldig glad i hp compaq nx 7400 jeg :ler:

kanskje kikke litt på probook når tiden kommer for ny maskin, har ihvertfall vært uhyre fornøyd med den jeg har nå og det samme har alle jeg vet om med tilsvarende maskiner vært.

Endret av minienthe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...