skruf Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 Hei! Jeg og mannen er invitert i bryllup, som kaffegjest, hos en tidligere nabo. Har meldt avbud da vi skal på ferie akkurat da (turen var bestillt da vi fikk invitasjon). Gikk inn på bryllupssiden til brudeparet og ser på ønskelisten at det eneste de ønsker seg er penger. Så hvor mye gir man?? Har lite kontakt med de i det daglige, og 5 år siden vi var naboer (skjønner egentlig ikke helt hvorfor vi er invitert heller, var en positiv overaskelse, da vi bare var naboer i 3 år). For noen år siden var jeg forlover for min vennine, der de også ønsket seg penger. Da ga vi 1000kr i tillegg til at hun fikk et smykke til en verdi av 700kr (tradisjon i min vennegjeng at forloveren gir venninen en gave dagen før brylllupet.). Blir 400 for lite?? 500???
Purple Basil Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 Vet ikke om jeg hadde gitt noe jeg... Det kommer vel an på hvor godt forhold dere hadde.
skruf Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2010 Jeg synes absolutt vi skal gi noe selv om vi ikke kan komme! I vårt bryllup fikk vi gaver fra de som hadde meldt avbud. FIkk til og med gaver fra folk som ikke var invitert!! Er bare usikker på summen....
Jade Skrevet 10. juli 2010 #4 Skrevet 10. juli 2010 Gi det dere har lyst på 300 synes jeg er nedre grense hvis dere er invitert, ikke kan komme, og ønsker å gi noe.
S@lly Skrevet 10. juli 2010 #5 Skrevet 10. juli 2010 Hva med et album de kan ha bildene fra bryllupet i ? Bare som en oppmerksomhet...Koster et par-tre hundre kroner hos en gullsmed.
Sunshine Skrevet 10. juli 2010 #6 Skrevet 10. juli 2010 400 synes jeg er en grei sum (Album hadde ikke blitt tatt godt i mot hos oss i allefall, så ikke gi noe dere ikke vet de vil ha.)
MissStiles Skrevet 10. juli 2010 #7 Skrevet 10. juli 2010 Jeg tror jeg ikke ville gitt mer enn 300kr. Men det spørs helt hvor godt forhold dere hadde mens dere var naboer.
skruf Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. juli 2010 Vi var veldig mye sammen da vi var naboer...og møtes av og til nå også. Er "facebookvenner" og chatter endel der. Men sjelden vi møtes in real life! Album eller noe annet kommer jeg ikke til å gi. Forholder meg til ønskelista, og dette er et godt etablert par som har vært samboere og forlovet siden Adam for nordom! (Vi fikk et sånt album til vårt bryllup...det ligger uåpnet enda... Tror jeg går for 3-400 kr da! Og et håndlaget kort med et fint dikt på:-))
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #9 Skrevet 10. juli 2010 Vi var veldig mye sammen da vi var naboer...og møtes av og til nå også. Er "facebookvenner" og chatter endel der. Men sjelden vi møtes in real life! Album eller noe annet kommer jeg ikke til å gi. Forholder meg til ønskelista, og dette er et godt etablert par som har vært samboere og forlovet siden Adam for nordom! (Vi fikk et sånt album til vårt bryllup...det ligger uåpnet enda... Tror jeg går for 3-400 kr da! Og et håndlaget kort med et fint dikt på:-)) Hva med en flaske vin og litt fin sjokolade i en fin eske (her jeg bor har de en litt fin sjokolade "butikk"). Selv om de ønsker penger hadde det sikkert vært litt koselig med gaven jeg foreslår som de kan kose seg med etter bryllupet Det er i hvert fall en gave jeg ville satt pris på
Anglofil Skrevet 10. juli 2010 #10 Skrevet 10. juli 2010 Jeg tror nok ikke jeg ville gitt mer enn 3-400 kroner. Mvh Yvonne
PecanPie Skrevet 11. juli 2010 #11 Skrevet 11. juli 2010 Var nettopp i et bryllup hvor brudeparet ønsket seg penger. De fikk penger i mange "utgaver", både med et kort, rammet inn sammen med kortet, pengetre osv. Jeg kjøpte gave for 300 kr. Var invitert til seremoni og kaffe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå