Gå til innhold

God piercer i Bergen? Og noen her med septum piercing?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Eg leiter etter ein god piercer i Bergen.

Var i Haugesund i går og fikk piercing, men eg trur ikkje eg vil gå til han for fleire, syns dessverre han virket litt uproff og "slesk".

Noen som kan anbefale ein god proffesjonell piercer i Bergen??

Og, om noen har septum piercing:

Går nåla igjennom brusken (cartilage)?

Om ja, hører man ein ekkel lyd?

Gjør det j*vlig vondt?

Hva er vanlige størrelsen på piercingen (16g, 14g, 12g etc)?

Eg spurte nemlig han fyren i går om den ville gå igjennom brusken, han sa ja, men så har eg lest på nettet (og sett på Youtube) at den ikkje skal gå igjennom der.. Så, hva er rett tru?

Gjest SmallTalk
Skrevet

Den skal vel gjennom den tynne brusken, men ikke den tykke? Dvs den som er nærmest det som binder nesebora sammen, men ikke den tykke som man finner litt oppi nesa?

Har ikke septum selv, men har hatt piercing i tragus (og skal ta ny snart), og kan si følgende: Ja, du vil høre knaselyd. Og ja, den lyden er ekkel! Brusk er vondt å pierce, å si noe annet vil være å lyve. Personlig så vil jeg si at tragus var var vondere enn brystvorta, og septum er neppe noe mindre vondt!

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Og, om noen har septum piercing:

Går nåla igjennom brusken (cartilage)?

Om ja, hører man ein ekkel lyd?

Gjør det j*vlig vondt?

Hva er vanlige størrelsen på piercingen (16g, 14g, 12g etc)?

Kan ikke gi deg tips om piercer i bergen dessverre, men resten kan jeg svare på :

Nåla går ikke gjennom brusken. Hvis du kjenner inni nesa de har du et lite område med bløtvev, det er her piercingen tas.

Man hører ingen ekkel lyd

Nei,det er mindre smertefullt en f.eks gjennom leppa

Du kan selv velge str på piercing, men de fleste jenter velger den tynneste fordi det ser mer feminint ut.

Fordelen med denne piercingen er at man slipper arr i ansiktet om man ønsker å fjerne den, og den er enkel å skjule. Dersom man ønsker å skjule den vipper man bare piercingen oppover i nesa,veldig praktisk :)

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Den skal vel gjennom den tynne brusken, men ikke den tykke? Dvs den som er nærmest det som binder nesebora sammen, men ikke den tykke som man finner litt oppi nesa?

Har ikke septum selv, men har hatt piercing i tragus (og skal ta ny snart), og kan si følgende: Ja, du vil høre knaselyd. Og ja, den lyden er ekkel! Brusk er vondt å pierce, å si noe annet vil være å lyve. Personlig så vil jeg si at tragus var var vondere enn brystvorta, og septum er neppe noe mindre vondt!

Tragus og Septum er to vidt forskjellige ting, og kjennes overhodet ikke likt ut ;)

Skrevet

Leading Light eller Let's Buzz.

Skrevet (endret)

kan ikke noe om plasser i bergen, bare hvor den skal plasseres i nesa :) Den skal på den myke plassen foran den harde, om den plasseres på den harde brusken kan den bli stående rett ut.

Jeg trodde alltid den skulle bak alt det her, men ser både riktig og bra ut å ha den der jeg sa. :)best å ta den nå, min likte ikke kuldesjokk!

edit: ikke vondere enn tragus, ingen knaselyd og mindre smertefullt enn både brystvorte og tilogmed den i nesevingen. Septum og leppe er de minst vonde jeg har tatt.

Endret av cyanid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...