Keira Skrevet 26. september 2003 #1 Skrevet 26. september 2003 Har fått en slik Raclette-grill i gave. Hva kan jeg bruke den til? Rent bortsett fra ost i skålene, hva kan jeg ha i dem? Gode ideer/ oppskrifter...? Har noen gode erfaringer med dette?
Gjest Poirot Skrevet 26. september 2003 #2 Skrevet 26. september 2003 Kjenner en som lar gjestene lage minipizzaer, hardeigen i en bolle på bordet. Man kan ha pisket egg over stekte poteter, purre, løk osv-miniomelett. Små kyllingbiter, pølsesnabber osv. Selv liker jeg best loff med røkt pølse i biter, løk, SØLVLØK (viktig racletteingrediens), stekt champignon, marinert hvitløk, agurk og tomat. Og masse ekte racletteost!!
Gjest Pjusk Skrevet 26. september 2003 #3 Skrevet 26. september 2003 Vi bruker forskjellige typer kjøtt, også marinert, kuttet i biter. Champignon, sqaush, løk, mais osv. Saus. Loff. Forskjellige typer ost (vi bruker som oftest ikke raclette-ost): Jarlsberg, vanlig moden hvitost, og ridderost (den er topp i raclette!!!).
majan Skrevet 26. september 2003 #4 Skrevet 26. september 2003 jeg og har fått en slik i gave men har enda ikke brukt den, kanskje på tide etter snart et år.
jordbær Skrevet 29. september 2003 #5 Skrevet 29. september 2003 Hmm.. DEt jeg har sett brukt på raclette er, egg, crabsticks, skinke, ost, grønnsaker og div typer kjøtt..
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2003 #6 Skrevet 29. september 2003 Har du skjekket i papirene som fulgte med. Jeg mener å huske å ha sett og hørt at det følger med oppskrifter.
BlaBla Skrevet 29. september 2003 #8 Skrevet 29. september 2003 Beklager alt rotet, er vant til å bli automatisk logget inn. Noe har tydligvis skjedd. Var jo inne på fredag. Jeg mener fredmeles å ha sett at raclette-griller har oppskrifter vedlagt.
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2003 #9 Skrevet 29. september 2003 Her er en oppskrift med foteter i serveringsslålene, ikke ost http://www.matoppskrift.no/sider/link.asp?ID=518
BlaBla Skrevet 29. september 2003 #10 Skrevet 29. september 2003 Her er en oppskrift med foteter i serveringsslålene' date=' ikke osthttp://www.matoppskrift.no/sider/link.asp?ID=518[/quote'] Ja det var meg ja. Blir man ikke logget automatisk på lengre eller, Hva skjer 'a?
Keira Skrevet 29. september 2003 Forfatter #11 Skrevet 29. september 2003 Tusen takk for gode svar :D Den siste linken viste jo til og med fristende bilde. Nå skal jeg jammen finne frem raclettegrillen og prøve!
Gjest alfaomega Skrevet 1. oktober 2003 #12 Skrevet 1. oktober 2003 Vi har også en slik raclett, og bruker den masse!!!! Kjempetrivelig å be hjem venner, og spise raclett. Alle lager sin egen mat, og timene kan bli mange rundt middagsbordet. Det vi bruker er; Oppå grillen: All slags kjøtt (eller fisk) Skjærer det i små biter. Oksekjøtt, Svinekjøtt, Pølser, lam... Kyllingfilet er NYDELIG!! Bacon er også godt, men det spruter litt. I de små formene; All slags grønnsaker. Favoritten min er: Litt paprika, løk, tomat, mais, champinjong, med ost på toppen. Dette setter du inn til det blir gratinert. Det går veldig fort å steke kjøttet, så ikke legg på mer enn du spiser i gangen. Når grønnsakene er ferdige, tømmer du bare formen på fatet, og fyller den på nytt. Dette er koslig mat og servere i helgene, populært om man har gjester, da de "lager" sin egen mat, samt at det er sosialt og krever lite/ingen forberedelse. ( bare del opp kjøttet i biter, og kutt grønnsakene.) Bare sett inn stikkontakten! Som tilbehør til dette har jeg pleid å steke potetbåter i ovnen, Med olje og masse godt krydder på. Lag en god saus til, eller hvitløksdressing!! NAMNAMNAMNAM... Dette er også god mat til barna, som synes det er morsomt å sitte sammen med de voksne, å få lage maten "nesten alene" Lykke til!!
Ronja Skrevet 2. oktober 2003 #13 Skrevet 2. oktober 2003 I tillegg pleier vi å koke poteter som vi har ved siden av. Del dem i skiver og legg dem i skuffen, hell litt kremfløte over og ha ost på toppen. Gratiner. NAM.
Titti Skrevet 2. oktober 2003 #14 Skrevet 2. oktober 2003 Oppå panna kan du egentlig steke hva som helst, tips - falukorv, bacon, tomat, ananas, osv. Osten port Salut er råååågod å smelte, kok poteter til, ha osten over og nyyyyyt.... mmmmm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå