Gå til innhold

Raclette-grill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en slik Raclette-grill i gave. Hva kan jeg bruke den til? Rent bortsett fra ost i skålene, hva kan jeg ha i dem? Gode ideer/ oppskrifter...? Har noen gode erfaringer med dette?

Skrevet

Kjenner en som lar gjestene lage minipizzaer, hardeigen i en bolle på bordet.

Man kan ha pisket egg over stekte poteter, purre, løk osv-miniomelett.

Små kyllingbiter, pølsesnabber osv.

Selv liker jeg best loff med røkt pølse i biter, løk, SØLVLØK (viktig racletteingrediens), stekt champignon, marinert hvitløk, agurk og tomat. Og masse ekte racletteost!!

Skrevet

Vi bruker forskjellige typer kjøtt, også marinert, kuttet i biter. Champignon, sqaush, løk, mais osv. Saus. Loff.

Forskjellige typer ost (vi bruker som oftest ikke raclette-ost): Jarlsberg, vanlig moden hvitost, og ridderost (den er topp i raclette!!!).

Skrevet

jeg og har fått en slik i gave men har enda ikke brukt den, kanskje på tide etter snart et år.

Skrevet

Hmm..

DEt jeg har sett brukt på raclette er, egg, crabsticks, skinke, ost, grønnsaker og div typer kjøtt..

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du skjekket i papirene som fulgte med. Jeg mener å huske å ha sett og hørt at det følger med oppskrifter.

Skrevet

Beklager alt rotet, er vant til å bli automatisk logget inn. Noe har tydligvis skjedd. Var jo inne på fredag. Jeg mener fredmeles å ha sett at raclette-griller har oppskrifter vedlagt.

Skrevet

Tusen takk for gode svar :D Den siste linken viste jo til og med fristende bilde. Nå skal jeg jammen finne frem raclettegrillen og prøve!

Gjest alfaomega
Skrevet

Vi har også en slik raclett, og bruker den masse!!!!

Kjempetrivelig å be hjem venner, og spise raclett. Alle lager sin egen mat, og timene kan bli mange rundt middagsbordet.

Det vi bruker er;

Oppå grillen: All slags kjøtt (eller fisk)

Skjærer det i små biter. Oksekjøtt, Svinekjøtt, Pølser, lam... Kyllingfilet er NYDELIG!!

Bacon er også godt, men det spruter litt.

I de små formene; All slags grønnsaker.

Favoritten min er: Litt paprika, løk, tomat, mais, champinjong, med ost på toppen. Dette setter du inn til det blir gratinert.

Det går veldig fort å steke kjøttet, så ikke legg på mer enn du spiser i gangen. Når grønnsakene er ferdige, tømmer du bare formen på fatet, og fyller den på nytt.

Dette er koslig mat og servere i helgene, populært om man har gjester, da de "lager" sin egen mat, samt at det er sosialt og krever lite/ingen forberedelse. ( bare del opp kjøttet i biter, og kutt grønnsakene.)

Bare sett inn stikkontakten!

Som tilbehør til dette har jeg pleid å steke potetbåter i ovnen, Med olje og masse godt krydder på.

Lag en god saus til, eller hvitløksdressing!! NAMNAMNAMNAM...

Dette er også god mat til barna, som synes det er morsomt å sitte sammen med de voksne, å få lage maten "nesten alene"

Lykke til!!

Skrevet

I tillegg pleier vi å koke poteter som vi har ved siden av.

Del dem i skiver og legg dem i skuffen, hell litt kremfløte over og ha ost på toppen. Gratiner. NAM.

Skrevet

Oppå panna kan du egentlig steke hva som helst, tips - falukorv, bacon, tomat, ananas, osv. Osten port Salut er råååågod å smelte, kok poteter til, ha osten over og nyyyyyt.... mmmmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...