Gå til innhold

Libero - pampers ...hva liker du best?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Etter noen år i barnehage så har jeg merket at det er forskjell på bleier. Jeg liker helt klart best bleiene fra Libero - for disse er mye lettere å lukke rundt livet. Pampers har veldig korte "lukke-taper" i sidene - og de er ikke elastiske. Libero sine er elastiske og man kan får lukket de godt inntil i siden uten å stramme og gjøre bleien ubehagelig rundt lårene. Pampers bleiene må jeg ofte lukke flere ganger for å få det til ...( når ungen står mens jeg skifter)

men når det gjelder å holde lenge - så virker det som om det går mer urin i en pampersbleie (at de absorberer større mengde og ikke behøver skiftes like ofte). iallefall så kjennes de alltid fullere enn liberobleier om ungen har gått en stund med de ....

Oppdagdet forresten en ny bleie her en dag som ungen hadde hatt på seg hjemmefra - og den var veldig elastisk rundt hele livet. Såg skikelig behagelig ut. husker ikke hvilket merke det var.

Up and go bleiene er bannlyst hos oss for vi har ikke tid til å drive og dille og kle av og på bukse, sokker og strømpebukse bare for å skifte bleie ......hjemme til ett barn er de sikkert ok ..ikke på en travel avdeling ...da vil vi ha effektivitet :wink:

Hehehe alt man tenker på .....noen andre som har lignende observasjoner ?

desverre så har nesten alle denne høsten pampersbleier .....mulig de er billigere? iallefall så liker jeg de ikke .....selv om de er fine å se på med fine og fargerike dyremotiver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det jo en stund siden jeg hadde bleiebarn,men jeg har alltid foretrukket Libero framfor pampers.

En ting er med teipsystemet en annen ting er jo hvor godt den sitter.

Prisen for disse to er jo omtrent det samme tror jeg,

Libero sitter mye bedre og fastere uten at magen blir klemt.

Bleien sitter høyere og er mykere samtidig som passformen er helt super.

Jeg har kjøpt en pamperspakke siden i 1988 og jeg gikk fort over til Libero.

Libero er best,billig eller dyrt,spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleien sitter høyere og er mykere samtidig som passformen er helt super.

Jeg har kjøpt en pamperspakke siden i 1988 og jeg gikk fort over til Libero.

.

Hehe dette jeg prøvde på min klønete måte å få frem - du beskriver det klinkende klart :Nikke:

Klemte mager er ikke noe godt - og noen barn er veldig runde og da får vi nesten ikke pampersbleiene på - men må klemme inn magen litt ...dakal ..... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellapille skrev:

Nå er det jo en stund siden jeg hadde bleiebarn,men jeg har alltid foretrukket Libero framfor pampers.

En ting er med teipsystemet en annen ting er jo hvor godt den sitter.

Prisen for disse to er jo omtrent det samme tror jeg,

Bleien sitter høyere og er mykere samtidig som passformen er helt super

:enig_animasjon:

Helt enig med deg! Har ikke hatt bleiebarn på ca. 3 år nå, men var trofast mot Libero da begge guttene mine var små!

Dina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg bruker bare Libero, fordi jeg synes disse bleien er myker og virker mere behagelig for barnet.

Up & Go brukes til gamleste jenta, mens vanlig tape-bleie brukes til babyen.

Har alltid vært tørr og er kjempefornøyd.

Med gutten derimot, har jeg gått litt fram og tilbake på etter alderen.

I en periode var jeg veldig fornøyd med Libero, men når gutten ble litt gamlere var faktisk Pampers bedre til å holde på fukt, men etter atter en stund ble Libero best.

Det er vel fordi guttene har tissemann som legger seg litt anneledes enn jentene som tisser på sin faste plass.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med Libero til førstemann. Ville gjerne teste ut Pampers men brukte ikke mange bleiene. Gutten ble faktisk sår av Pampersbleiene, så resten av pakken ble kassert.

På en ferietur med noen venner erfarte vi at Libero var bedre enn Pampers. Sønnen til vennene våre fikk diare og Pampersbleien holdt ikke tett. De fikk noen bleier av oss og slapp dermed å ha flere klesskift om dagen.

Eldstemann tissa forresten mye om natta og da var ikke Libero gode nok. Så på natta brukte vi Hakonbleier (men de tror jeg ikke finns lenger?).

Til lillebror bruker vi Libero, er så fornøyd med dem at vi ikke kommer til å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i barnehage fast, så hadde vi ei jente der som var så plaget av bleieutslett.

Foreldre og vi ansatte var skikkelig oppgitte og gjorde det vi kunne uten resultat.

Så byttet de bleiemerket fra Libro til Pampers, og utslettet forsvant på et par dager.

Librobleiene inneholder litt parfyme (eller gjorde ihvertfall), men det gjør ikke Pampersene.

Men, jeg har ikke barn selv, så her i huset går det bare i Libresse!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til minstemann brukes begge deler, men syns Libero sine blir veldig fort tunge. Til eldstemann brukes bare Pampers Easy Up. Han får utslett av Libero sine. Tenker ikke pris når det gjelder bleier, bruker det som jeg syns er best for barna mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye superelastiske er faktisk pampers!! Activ fit, eller noe. Veldig lett og feste og veldig tøyelig og bøyelig!

Her går det i pampers! Da de er billigere og ikke så tykke som libero sine. Så gutten vår liker de best, spes de nye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barn får bleieutslett av pampers, andre får det av Libero. Jeg vet om barn som bare kan bruke den ene typen, og barn som bare kan bruke den andre typen.

Selv har jeg ikke barn, så jeg har heller ingen erfaring med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Her i huset er det Libero som gjelder. Syns Pampers bleiene er så tynne bak i rumpa og har når den brukes som nattbleie ofte opplevd lekkasjer. Da renner jo urinen ofte bakover i bleien og der er den for tynn. Libero holder tett, og siden det er en tykkere bleie, så gir den også en mye herligere bleierumpe under buksen til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Libero for alle penga her i huset. Har prøvd Pampers og, men det varte ikke lenge. Lekkasjer, sårhet, dårlig passform......alt sammen var galt.

Mens Libero...det er himmelen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bruker både Pampers og Libero. Synest faktisk at ActivFit til pampers er de beste, så jeg tror vi kommer til å bruke de mest fremover nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bleiemamma
Pampers bleiene må jeg ofte lukke flere ganger for å få det til ...( når ungen står mens jeg skifter)

Skjønner ikke at dere får til å skifte bleier på et stående barn jeg, har prøvd det en del ganger men ender alltid opp med at den bleien lekker senere :(

men når det gjelder å holde lenge - så virker det som om det går mer urin i en pampersbleie (at de absorberer større mengde og ikke behøver skiftes like ofte). iallefall så kjennes de alltid fullere enn liberobleier om ungen har gått en stund med de ....

Bruker Libero vi så jeg vet ikke, men du tror ikke det er slik at siden Pampers er tynnere så føles det med engang ut som om det er mer urin i bleien da? Libero som er tykkere vil bruke lengre tid på å føles like tunge? Dessuten burde dere jo ha opplevd flere lekkasjer med Libero bleiene om de har dårligere oppsugningsevne enn Pampers hvis barna har bleien på seg like lenge?

Up and go bleiene er bannlyst hos oss for vi har ikke tid til å drive og dille og kle av og på bukse' date=' sokker og strømpebukse bare for å skifte bleie ......[/quote']

Liker ikke Up&Go jeg heller, det tar likesom bort litt av kosen ved bleieskiftene når man bare trekker de opp som en truse, og vips ferdig liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun Libero!

Min sønn kan ikke bruke Pampers. Han får utslett med en gang, stakkar.

Ikke liker jeg Pampers bleiene heller. Så fort han har tisset litt i bleien, begynner elastikken i sidene å dra bleien nedover. Den er for slakk, rett og slett. (Nå snakker jeg om Easy Up/Up n`Go, altså.)

Vi holder oss til Libero Up n`Go, vi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Her bruker vi begge deler. Vi har Libero Up&Go, og Pampers Active Fit. Da tulla var baby, bæsjet hun så det tøyt utfor hver eneste gang. Da byttet jeg fra Libero til Pampers, og det ble slutt på lekkasjene. Etter en stund byttet vi til Libero igjen. Og nå bruker vi altså begge deler... Like fornøyd med begge merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste trusebleie synes jeg er Pampers, den beste bleie med tape er uten tvil Libero.

Helt enig! Vi bruker pampers easy up hjemme og sender med libero til barnehagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...